Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De Z-factor

Over werk en zingeving

Paperback Nederlands 2010 9789058713995
Verkooppositie 6235
Niet leverbaar.
14,95

Samenvatting

Als u over uw werk vertelt op een feestje, waar bent u dan trots op? Waarom heeft u destijds voor uw baan gekozen? Wat vond u er leuk, zinvol en boeiend aan toen u ermee begon? En stel dat u een miljoen wint, zou u dan toch blijven werken? De meeste mensen willen dat wel, maar niet in hun huidige baan. Ze zouden graag iets 'zinvollers' doen, zoals het opzetten van een weeshuis in Afrika bijvoorbeeld. Of hun droom van een b&b in Toscane waarmaken…Dat geeft pas voldoening!

De meeste mensen associëren 'zingeving' (de Z-factor) met 'Grootse Dingen' en 'Dromen' en niet met hun dagelijkse activiteiten. 'De Z-factor' wil mensen juist op zoek laten gaan naar de zin en de betekenis van de alledaagse dingen.
Privé vindt u daar vaak veel aanwijzingen voor: kinderen, vrienden, vrijwillegerswerk, muziek maken of andere vrijetijdsbestedingen die u zinvol, leuk en interessant vindt. Deze dingen zijn vaak ook de sleutel tot wat u in uw werk voldoening geeft.

Maar dat is niet genoeg. Want hoe mooi en zinvol u uw werk ook vindt, het is net als bij een nieuw huis. De eerste weken geniet u ervan, maar na een paar maanden is het allemaal 'normaal' geworden. Het is dus de kunst te blijven kijken met een frisse blik. Zoiets als: als architect ontwerpt u niet alleen een mooi huis, maar schept u een ruimte waar mensen zich thuis en gelukkig voelen. En een taxichauffeur haalt zijn Z-factor niet uit mensen van A naar B rijden, maar uit de goede gesprekken die hij met ze heeft.

'De Z-factor' leert u op een hele down-to-earth en praktische manier om elke dag weer de zin en de betekenis te zien van wat u doet. Voor een boek als dit is de term eyeopener nooit beter op zijn plaats geweest.

Specificaties

ISBN13:9789058713995
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:108
Druk:1
Verschijningsdatum:14-12-2010
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Nicolette Wuring

Nicolette Wuring was verantwoordelijk voor het lanceren van pay-per-view, betaaltelevisie, breedbandinternet, kabeltelefonie en online diensten in diverse industrieën in Europa en de VS. Haar bedrijf Customer M@anagement Services is gespecialiseerd in verbeteren van de financiële prestaties van bedrijven, en het inspireren van medewerkers en klanten tot betrokkenheid en advocacy.

Andere boeken door Nicolette Wuring

Inhoudsopgave

Check-in

1. Wat is de Z-factor?
2. Wat is jouw Z-factor?
3. De invloed van de omgeving op jouw Z-factor
4. Hoe verhoog je de Z-factor in je werk?
5. Grote veranderingen in de zoektocht naar je Z-factor
6. Jouw impact op de Z-factor van anderen
7. Andere mensen helpen bij hun Z-factor
8. De Z-factor van teams
9. De Z-factor van organisaties
10. De Z-factor en persoonlijke ontwikkeling

Check-out

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Z-factor