Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen
,

Corporate stories

Verwoorden, vertellen en verankeren

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 9789058757043
Verkooppositie 318187 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Elke organisatie heeft een verhaal nodig, een corporate story. Een verhaal waarin duidelijk wordt wie u bent, hoe u zo geworden bent en waar u nu op weg bent.

Goede corporate stories zijn verhalen van vlees en bloed. Rond een held met een streven. Met helpers en tegenslag. En bovenal: met een ommekeer, waardoor begin, midden en einde zichtbaar worden. Goede verhalen worden doorverteld. Veelal omdat de lezer of toehoorder de waarachtigheid ervan herkent en een verbinding aangaat met het verhaal.

Een corporate story over de organisatie is bovenal een verhaal van de organisatie. Door medewerkers en klanten te betrekken bij het ontwikkelen van de corporate story, komt het verhaal tot leven. Commitment van de leiding staat centraal. Leidinggevenden zijn de Chief Storytellers van de organisatie. Communicatieprofessionals zijn vanuit hun deskundigheid hun secondanten.

Dit boek vol voorbeelden uit de Nederlandse praktijk helpt u met het verwoorden, vertellen en verankeren van het verhaal van uw organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789058757043
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:328
Druk:2
Verschijningsdatum:8-11-2018

Expertrecensies (2)

Carla Verwijs | 3 juni 2009
Genoot u vroeger ook zo van de verhalen die uw grootvader vertelde? Of herinnert u zich Jochem de Bruin in het Rabobank-spotje, die in duidelijke termen vertelt waar de Rabobank voor staat? Zijn internationale collega's vinden het in het begin uiterst amusant, maar langzaamaan wordt hun spot door respect vervangen.Lees verder
Arie Buvens | 14 april 2009
Wie zich het reclamespotje herinnert van Jochem de Bruin van de Rabobank uit 2004, kent de betekenis van een goed verhaal. Het verhaal van een provinciale Rabobank-medewerker die zijn haute finance collega's trotseert, zette de Rabobank geweldig in de kijker.Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
6 stemmen
1
3
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Astrid Schutte

Astrid Schutte is oprichter van StoryVentures dat organisaties, managers en professionals adviseert en begeleidt bij het ontwikkelen en vertellen van hun eigen verhaal. Daarnaast traint StoryVentures leiders en professionals in het gebruik van storytellingtechnieken. StoryVentures werkte onder meer voor Bibliotheek Midden Brabant, Dichterbij, Gemeente Rotterdam, Getronics Consulting, PNA Group, Quint Wellington Redwood en UNICEF. Astrid Schutte schrijft en spreekt regelmatig over de kracht van het verhalende in communicatie. In 2007 schreef ze samen met Theo Hendriks het boek 'Corporate Stories'. Haar nieuwste boek heet 'Echte leiders hebben een goed verhaal' en verscheen in 2012 bij Uitgeverij Haystack.

Andere boeken door Astrid Schutte

Over Theo Hendriks

Theo Hendriks is storyteller bij Theo Hendriks Corporate Storytelling, en daarnaast als associate partner verbonden aan Bex*communicatie in Amsterdam. In afgelopen jaren schreef hij vele corporate stories en hielp hij ondernemers, bestuurders, leiders en starters bij het (her)vinden van hun eigen verhaal. In 2010 won hij hiermee de European Excellence Award, in de categorie Change Communication. Theo is de auteur van The Wow Starts Now over de kracht van verhalen bij het tot leven wekken van ideeën. Eerder schreef hij No Story, No Glory over de kracht van verhalen en Change the Script over de rol van verhalen bij verandering. In zijn masterclasses, keynotes, inspiratiesessies, workshops en trainingen laat Theo de deelnemers ken-nismaken met de kracht van storytelling: tot de verbeelding sprekende verhalen die boeien en inspire-ren. Verhalen waarmee ze visie, ideeën en plannen volop tot leven wekken. Verhalen die de bedrijf-strots vergroten, verandering versnellen en vernieuwing stimuleren. Eigen verhalen waarmee ze hun publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen weten te raken.

Andere boeken door Theo Hendriks

Inhoudsopgave

Dankwoord
Voorwoord
Inleiding: het verhaal gaat...

I. Over verhalen in bedrijven
1. Zeg Roodkapje waar gaat gij henen?
Een inleiding in de verhaalkunde
Case: Roodkapje
2. De doorvertelfactor
Over wat wordt doorverteld, door wie en waarom
Case: Philips
3. De verankeringsfactor
Over commitment van leiders, co-creërende medewerkers en communicatie
Case: Humanitas

II. Corporate stories schrijven en uitdragen
4. Verhalen maken
Het basisverhaal ontwikkelen en schrijven
Case: Havenbedrijf Rotterdam
5. Verhalen lanceren
Het verhaal introduceren en doorvertellen
Case: Bel Leerdammer
6. Verhalen implementeren
Het verhaal inbedden en verankeren
Case: Eneco

III. Praktijkvoorbeelden
7.1. Nedap Retail
Het verhaal van een bescheiden toppresteerder
7.2. Humanitas
Het verhaal van een omwenteling
7.3. Sociale Verzekeringsbank
Het verhaal van een overheidsinstelling
7.4. Het Nederlandse Rode Kruis
Het verhaal van een bijna vergeten geschiedenis
7.5. Martinair
Het verhaal van een volwassen jongensdroom
7.6. Bloembureau Holland
Het verhaal van een kleurrijke sector
7.7. Ibis
Het verhaal van een hotelketen

Samenvatting
Tot slot - Het Roodkapje verhaal in de versie van Perrault
Literatuur
Lijst van verhalen
Modellen

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate stories