Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Communicatie en media Communicatiekragt
Communicatiekragt
Communicatiekragt
Loes Hekkens Loes Hekkens heeft aan de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam gestudeerd en is in 1999 in het communicatievak terecht gekomen. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Loes Hekkens, Fia Sanders, Bert Pol

Communicatiekragt

Wat managers, bestuurders en beleidsmedewerkers van communicatie mogen verwachten

Paperback Nederlands 2012 9789059318564
Dit artikel is niet leverbaar.
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Communicatiekragt'? Dat schrijf je toch met 'ch'? In de titel van dit boek maken de schrijvers gebruik van het psychologisch mechanisme disrupt then reframe. Deze 'schrijffout' haalt mensen uit hun routine of automatisme en zet hen daarna op het gewenste spoor, namelijk het lezen van dit boek over communicatie.

Dit is slechts één van de vele psychologische mechanismen uit de gedragswetenschappen waarmee het gedrag van stakeholders beïnvloed kan worden. Wetenschappen als de sociale psychologie vormen daarmee een belangrijke basis voor de communicatiestrategieën van een organisatie. De schrijvers tonen in 'Communicatiekragt' aan hoe je met de inzichten uit de gedragswetenschappen een grote verbeterslag kunt maken voor communicatie én beleid. Beleid gaat immers vooral over het veranderen van gedrag van stakeholders.

Dit prettig leesbare boek is geschreven voor managers, bestuurders en beleidsmedewerkers bij de overheid, of voor mensen in opleiding. Het laat zien hoe communicatie effectiever ingezet kan worden om beleidsdoelen te halen. 'Communicatiekragt' maakt duidelijk dat een communicatiestrategie veel meer kan zijn dan de plichtmatige opsomming van communicatiemiddelen. Aan de hand van voorbeelden en praktijkcases laten de auteurs zien hoe je tot een goede communicatiestrategie komt op basis van de gedragswetenschappen. 'Communicatiekragt' helpt de lezer om beter gebruik te maken van deze expertise van communicatieprofessionals.

Dit boek is bestemd voor non-profitprofessionals bij de overheid en semi-overheid, zoals beleidsmedewerkers, bestuurders en managers. Daarnaast ook geschikt voor studenten hbo, overheidscommunicatie, bestuurskunde en management.

“Met dit boek in handen kunt u al in het begin van een beleidsproces realistisch inschatten wat u van het instrument communicatie mag verwachten. Gebruik het in uw voordeel!”
Annemarie Jorritsma, burgemeester Almere en voorzitter VNG

Specificaties

ISBN13:9789059318564
Trefwoorden:communicatie, psychologie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:106
Uitgever:Boom Lemma uitgevers
Druk:1
Verschijningsdatum:11-9-2012
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Expertrecensies (1)

Nico Jong | 2 november 2012
Opdrachtgevers worden niet in eerste instantie afgerekend op communicatie omdat dat ogenschijnlijk maar een klein deel van hun werk uitmaakt. Dat zij vrijwel de hele dag niets anders doen dan communiceren, wordt gemakshalve vergeten. Het dominante beeld van de communicatieafdeling bij opdrachtgevers is dat van een productie-unit voor folders, websites, speeches en persberichten.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Loes Hekkens

Loes Hekkens heeft aan de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam gestudeerd en is in 1999 in het communicatievak terecht gekomen. In 2006 deed zij de opleiding communicatiemanager (D-opleiding) bij van der Hilst. Zij werkt voornamelijk voor de overheid en semi-overheid en doet dat sinds 2005 vanuit haar eigen bedrijf Hekkens Communicatie. Na een tijd in het vak te hebben gewerkt werd haar steeds duidelijker dat er weinig bekend was over de effectiviteit van communicatie.

Andere boeken door Loes Hekkens

Bekijk alle boeken

Over Fia Sanders

Fia Sanders is 1988 afgestudeerd in Taalbeheersing, zij werkte de eerste tien jaar van haar carrière in de culturele sector. Daarna kwam Fia terecht bij het ministerie van SZW waar zij zich meer ging richten op online communicatie en communicatieadvies in de volle breedte.

Andere boeken door Fia Sanders

Bekijk alle boeken

Over Bert Pol

Dr. Bert Pol is emeritus lector Overheids-communicatie aan de Faculteit Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Hij publiceerde een aantal boeken en artikelen, waaronder Nieuwe aanpak in de overheidscommunicatie. Bert is oprichter en eigenaar van bureau Tabula Rasa in Den Haag.

Andere boeken door Bert Pol

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Over communicatiekragt
Dit kan effectiever
Bijdragen aan beleid
Communiceren is beïnvloeden
Nieuwe wetenschappelijke inzichten, betere strategieën
Gedrag is grillig
Wat bespreken we in dit boek?

1. Communicatiestrategie en psychologie
2. Samen optrekken in de analysefase
3. De strategie
4. Onderzoek voor meer effectiviteit: nieuwe onderzoeksmethoden
5. De uitvoering: communicatiemiddelen
6. De uitvoerige: imago en corporate communicatie
7. Praktijkcases

Nawoord
Inspiratiebronnen en literatuurlijst
Over de auteurs

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Socrates op sneakers
    Elke Wiss
    Socrates op sneakers
    € 20,99
  • Hoe word ik assertiever?
    Carola van Dijk
    Hoe word ik assertiever?
    € 22,95
  • Handboek communicatiestrategie
    Betteke van Ruler
    Handboek communicatiestrategie
    € 29,95
  • Now we’re talking!
    Frank Weijers
    Now we’re talking!
    € 10,00
  • Fanstrategie
    Wil Michels
    Fanstrategie
    € 24,95
  • Meesterframer
    Sarah Gagestein
    Meesterframer
    € 23,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communicatiekragt

        Communicatiekragt
        Loes Hekkens , Fia Sanders , Bert Pol
        /