

Eelco Anneveldt bedenkt marketingconcepten en -strategieën voor bedrijven van 5 tot 50.000 mensen.
Meer over Eelco AnneveldtMarketing
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789059403918Samenvatting
Over marketing wordt vaak hoogdravend gedaan. Alsof het om een moeilijk te doorgronden wetenschap gaat. Niet zelden willen bedrijven u graag tegen royale betaling met uw marketingbeleid helpen.
Dat is nergens voor nodig. Dit boek maakt korte metten met wolligheid en semiwetenschap. Na het lezen weet u wat u allemaal zelf kunt doen. En dat is meer dan u denkt. U leert voor uzelf te denken dankzij heldere instructies en voorbeelden. Dit boek maakt u duidelijk hoe u zich als bedrijf, merk en dienstverlener kunt onderscheiden van uw concurrenten.
Verder leest u onder meer:
- Dat klanten slimmer zijn geworden en dat ook van u verwachten
- Hoe u een goede marketingstrategie opzet
- Welke verschillende media u kunt inzetten bij uw campagnes
- Waarom loyaliteitsprogramma's het beste werken als u geen korting geeft
- Wat u moet doen om zelf op goede marketingideeën te komen
- Hoe u het meeste uit externe reclamebureaus haalt
- Dat guerrillamarketing even effectief als duur kan zijn
Lof over 'Marketing' door Eelco Anneveldt:
"Marketing is geen exacte wetenschap maar een kwestie van gezond verstand en durven kiezen. Eelco Anneveldt weet als geen ander hoe hij de kern van de zaak nuchter moet verwoorden. Praktisch ingestelde slimmeriken en slimme praktijkdieren doen er hun voordeel mee."
Robert Essenstam, strategy director van Saatchi & Saatchi (2001-2008), thans zelfstandig strateeg.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Van zendend naar luisterend bedrijf
3. De verkoop van uw product
4. De prijs van uw product
5. De plaats waar uw product te vinden is
6. Bouw aan een sterk merk
7. Uw merk- of bedrijfs-DNA
8. Uw identiteit
9. Uw positionering
10. Uw propositie
11. Ontwikkel uw strategie
12. De strijd met uw concurrentie
13. Goede promotie is geïntegreerde promotie
14. Blijf actueel
15. Zo genereert u leads
16. Ontwikkel uw loyaliteitsprogramma
17. Weet wat u uitbesteedt
18. Haal alles uit externen
19. Onderzoek wat u doet en deed
20. Brainstorm als een professional
Over de auteur
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan