

Handboek Interactieontwerp
Paperback Nederlands 2010 9789059404175Samenvatting
Interactieontwerpers richten zich op de vele aspecten van interactie en interfaces tussen mensen en digitale apparaten. Hoe begrijpen mens en machine elkaar het best? En wat komt hier allemaal bij kijken? Dit boek legt een stevig fundament voor ontwerpers in opleiding en voor mensen die zich bezighouden met interactieontwerp.
Het 'Handboek Interactieontwerp' beschrijft het ontwerpproces en geeft informatie over:
- discoveryfase: briefing, onderzoek, consolidatie van resultaten en rapportage
- analysefase: persona's, scenario's, requirements en specificaties
- ontwerpfase: concepten, schetsen, prototypen en de rationale
- uitwerking: ontwerp userinterface, grafisch ontwerp, multimedia en usability
- applicatietypen: internettoepassingen, games en zakelijke en mobiele applicaties
- interactiepatronen: inloggen, registreren, profiel, formulier, wizard, e-commerce, zoeken, veel-gestelde vragen en help
- toekomstige ontwikkelingen: e-book, tablet-pc, multi-touch, mobile tag, wearable technology, augmented reality en stemgestuurde en neurale interfaces
Het 'Handboek Interactieontwerp' behandelt de uitdagingen die professionele interactieontwerpers tegenkomen. Het boek biedt een gedegen basis voor het ontwikkelen van uw vakkennis en het ondersteunt interactieontwerpers in de praktijk. Met dit boek bent u volledig op de hoogte van de facetten van interactie tussen mensen en digitale apparaten.
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Over Frédérique Harmsze
Inhoudsopgave
2. De ontwerper
3. Het proces
4. Briefing en discovery
5. Analyse
6. Ontwerpen
7. Userinterface
8. Grafisch ontwerpen
9. Multimedia
10. Usabiltiy
11. Applicaties
12. Mobiele applicaties
13. Interactiepatronen
14. Toekomstige ontwikkelen
A: Suggesties voor antwoorden
B: Teminologie
C: Literatuurlijst
D: Hyperlinklijst
Index
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan