Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Affiliate marketing

Praktijkboek voor adverteerders en affiliates

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789059722736
Direct te downloaden

Samenvatting

Dit is het eerste Nederlandstalige boek over een vorm van online marketing die sterk in opkomst is: affiliate marketing. Een toenemend aantal adverteerders schakelt een netwerk van affiliate websites in om haar producten of diensten onder de aandacht te brengen van uiteenlopende doelgroepen. Vaak met succes; affiliate marketing kan, mits zorgvuldig toegepast, zorgen voor snel groeiende bezoekersaantallen en verkopen. Maar hoe zet u als adverteerder een succesvol partnerprogramma op? Hoe werkt een advertentienetwerk? En hoe kunt u als affiliate optimaal rendement halen uit de advertenties op uw website?

In dit boek wordt de ontwikkeling en toepassing van affiliate marketing besproken. Het is een toegankelijk geschreven gids voor zowel adverteerders als affiliates die zich bezig (gaan) houden met affiliate marketing. Aan de hand van voorbeelden, cases en praktische tips worden alle aspecten van affiliate marketing toegelicht en in een breder perspectief geplaatst. Het boek is daarmee niet alleen interessant voor webwinkeliers of webmasters met sites over de meest uiteenlopende onderwerpen, maar ook voor marketing managers en bedrijfskundigen die meer willen weten over online marketing.

De auteur studeerde bedrijfskunde en richtte al tijdens zijn studie een internetbedrijf op. Hij was betrokken bij een aantal online campagnes voor o.a. de nationale en Europese verkiezingen. Recent zette hij voor een uitgeverij enkele e-commerce websites op en ontwikkelde daarvoor de bijbehorende affiliate programma's. De kennis die hij daarmee opdeed vormt de basis van dit boek.

Specificaties

ISBN13:9789059722736
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:4
Druk:1
Verschijningsdatum:9-2-2011

Lezersrecensies

3.3 van de 5
3 stemmen
1
1
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
PIM-nominaties voor boeken over merken en digitale marketing
Hans van der Klis 8 oktober 2008 Uit een totaal van 34 boeken heeft de jury van de PIM Marketing Literatuurprijs twaalf boeken geselecteerd voor een nominatie. Onder de kanshebbers veel boeken over merken en over marketing in het digitale tijdperk. Onderwerpen als CRM of marketingstrategieën zijn minder in zwang. De PIM Marketing Literatuurprijs is een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing dat zich ten doel heeft gesteld vernieuwing in het Nederlandse vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketeers en andere geïnteresseerden te brengen.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Wiebe de Jager

Wiebe de Jager studeerde bedrijfskunde en richtte al tijdens zijn studie een internetbedrijf op. Hij was betrokken bij een aantal online campagnes voor o.a. de nationale en Europese verkiezingen.Hij zette voor een uitgeverij enkele e-commerce websites op en ontwikkelde daarvoor de bijbehorende affiliate programma's. Wiebe is een enthousiast amateur-dronepiloot en fotograaf. Hij schrijft over de ontwikkelingen op het gebied van onbemande luchtvaart op www.dronewatch.nl.

Andere boeken door Wiebe de Jager

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Een korte geschiedenis
2. De plaats van affiliate marketing in de marketingmix
3. De adverteerder
4. Promotiemateriaal
5. Typen affiliate sites
6. De affiliate
7. Beloningssystemen
8. Stappenplan
9. Affiliate marketing en de long tail
10. Technologie
11. Affiliate marketing als onderdeel van de SEO strategie
12. Misbruik

Geld verdienen met dit boek
Verklarende woordenlijst
Afkortingen
Literatuur
Handige links
Nederlandse advertentienetwerken

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Affiliate marketing