Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Brand expedition

Een reis langs Europa's meest inspirerende merken

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789059724365
Direct te downloaden

Samenvatting

Martijn Arets is door bezoekers van Sprout.nl uitgeroepen tot 'Beste ondernemer van 2011'

Waar we ook gaan en staan, we worden altijd omringd door merken. Toch vragen we ons zelden af hoe ze zijn ontstaan. Welke filosofie hield de oprichter van een merk er op na? Welke factoren droegen bij aan het succes? Wat ging er goed? Wat niet? En hoe zorgt een merk ervoor dat het ook in de toekomst succesvol blijft?

Marketingprofessional Martijn Arets ging op zoek naar antwoorden op deze vragen en bezocht twintig Europese merken tijdens een unieke reis: de Brand Expedition. Hij zegde zijn baan op, verzamelde sponsors en mediapartners om zich heen en trok in een authentiek Volkswagen T2 busje vijf maanden Europa in.

Zijn avonturen en ervaringen waren tijdens de reis te volgen via brand-expedition.eu en zijn wekelijkse artikelen in dagblad De Pers. In dit boek vertelt hij de verhalen van twintig aansprekende Europese merken als LEGO, Mini, Freitag en Adidas, afgewisseld met foto's, citaten en zijn belevenissen onderweg.

Het boek is niet alleen interessant voor mensen die zich professioneel bezighouden met marketing en merkontwikkeling, maar ook voor iedereen die zich interesseert voor de oorsprong van Europa's bekendste merken en de avontuurlijke verhalen, inspirerende visies en leuke anekdotes die bij hun ontwikkeling horen.

Specificaties

ISBN13:9789059724365
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:172
Druk:1
Verschijningsdatum:28-3-2011
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Brand expedition
Brigitte Koehler | 15 juni 2011
Wat zijn precies de ingrediënten voor een succesvol merk? Martijn Arets bezoekt een twintigtal CEO's, oprichters of merkverantwoordelijken om hier achter te komen. Dus heb je altijd al willen weten hoe Mini, Duvel, Alessi en andere merken zijn ontstaan? Dan is dit 'Brand expedition' voor jou!
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
7 stemmen
3
3
0
0
1

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Brand Expedition gaat (weer) over de grens
Justin van Lopik 15 maart 2012 Martijn Arets, auteur van Brand expedition, is erin geslaagd de Engelse vertaling van zijn boek via crowdfunding te financieren.
nieuws
Martijn Arets ondernemer van het jaar 2011
Pierre Pieterse 11 januari 2012 Martijn Arets is door Sprout uitgeroepen tot beste ondernemer van 2011. In 2010 nam hij ontslag en kruiste wekenlang door Europa, om te spreken met de ondernemers en leiders achter merken als Adidas, Lego, Alessi, Koizol, Swarovski, Victorinox, en Manchester United. Reis en gesprekken resulteerden in het boek Brand expedition.
interview
Martijn Arets: ‘Authentieke merken hebben de toekomst’
Paul Groothengel 14 juni 2011 Als een hedendaagse Marco Polo trok Martijn Arets vijf maanden door Europa, om de in zijn ogen meest inspirerende merken te bezoeken. Hij keek rond in fabrieken en kantoren van ondermeer Lego, Alessi, Innocent en Koziol, sprak met veel bijzondere ondernemers en een paar saaie topmannen. In zijn boek Brand expedition vertelt hij over zijn avontuur en de lessen die hij leerde.

Over Martijn Arets

Martijn Arets daagt en inspireert met zijn bedrijf Brand Expedition organisaties en individuen uit op het gebied van merk, strategie, ondernemerschap, innovatie, nieuwe business modellen en, niet te vergeten, social media. Daarnaast gebruikt hij zijn ervaring en energie om andere organisaties verder te helpen en om te participeren in startups die de wereld willen veranderen.

Andere boeken door Martijn Arets

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Brand expedition