Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hoofdstukken communicatie- & mediarecht; beschouwingen over de juridische aspecten van openbare communicatie en massamedia

Paperback Nederlands 2007 9789069165271
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

In de informatiemaatschappij neemt openbare communicatie door middel van massamedia een centrale plaats in. De wet- en regelgeving die daarop betrekking heeft, pleegt te worden aangeduid als communicatie- en mediarecht.

Dit boek behandelt het communicatie- en mediarecht vanuit twee invalshoeken. Deel A is gewijd aan de communicatievormen en de communicatiemiddelen. Daarbij is de aandacht speciaal gericht op de institutionele kant van de pers, omroep, telecommunicatie en het internet.
Deel B is gewijd aan de communicatie-inhoud, waarbij het onderwerp thematisch wordt behandeld. Gekozen is voor de representatief geachte onderwerpen toegang tot informatie-inhoud, commerciële uitingen en onrechtmatige uitingen.

Dit boek is geschreven door (oud)medewerkers van het Molengraaff Instituut voor Privaatrecht/Centrum voor Intellectueel Eigendomsrecht (CIER).

Specificaties

ISBN13:9789069165271
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:480
Druk:2
Verschijningsdatum:11-5-2007
Hoofdrubriek:Juridisch

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over F.W. Grosheide

F.W(illem) Grosheide is emeritus hoogleraar privaatrecht (burgerlijk recht en intellectuele eigendomsrecht) aan de Universiteit Utrecht en werkzaam als advocaat in Amsterdam. Zijn publicaties liggen in het bijzonder op het gebied van het contractenrecht en het auteursrecht.

Andere boeken door F.W. Grosheide

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hoofdstukken communicatie- & mediarecht; beschouwingen over de juridische aspecten van openbare communicatie en massamedia