Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De reclame voorbij

Industriele marketing wordt volwassen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789071501517
Direct te downloaden

Samenvatting

Dit boekje schetst een perspectief voor de toekomst van het vak 'Industriële marketing' rond het moment dat de leergang Industrial Business Marketing and Innovation wordt geïntroduceerd door TSM Business School, een onderdeel van Twente School of Management (TSM). De basis voor het onderwijs in het vak industriële marketing werd gelegd door de Stichting Techniek en Marketing (STEM), waar in de loop van ruim twee decennia een leergang 'Techniek en Marketing' werd ontwikkeld, waarvan de kern is geïntegreerd in het huidige TSM-programma.

Door de lessen die uit de historie van STEM kunnen worden geleerd te koppelen aan een evaluatie van wat er de komende jaren nodig is qua kennisopbouw en -overdracht aan het marketingpersoneel binnen onze Nederlandse industrie, ontstaat een breder kader waarin de nieuwe TSM-leergang een centrale plaats inneemt. Door vooraan in de klas te zitten - juist op het gebied van industriële marketing - kan onze industrie mee blijven doen met de wereldtop bij het verkopen van technische vindingen en producten van eigen bodem in een steeds klantgerichter wereld, óók als het gaat om b2b markten waarop hoogwaardige technologie wordt verhandeld.

Specificaties

ISBN13:9789071501517
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:110
Uitgever:Leonon Media
Druk:1
Verschijningsdatum:19-6-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Krijn de Best

Krijn de Best richtte zijn eigen adviesbureau op, is senior partner van Blend Group en directeur van Stem Techniek en Marketing. Hij publiceerde diverse boeken over communicatie en management en schrijft detectives.

Andere boeken door Krijn de Best

Inhoudsopgave

Voorwoord
De erfenis van Wouter Schatborn; de kwaliteit van de communicatie

Deel 1: De geschiedenis van de STEM
-De eerste schreden
-Op zoek naar een sterk netwerk en een werkbare vorm
-Een verstoorde intellectuele relatie?
-Groei naar een bloeiend autonoom instituut
-Het DNA van een onderneming

Deel 2: Nieuwe inzichten en prioriteiten
-Kijken door het oog van de klant
-Waarden benutten
-Marktgerichte bedrijfscultuur
-Het voorspellen en sturen van gedrag
-De psychologie van de commerciële communicatie

Deel 3: Het curriculum in kort bestek
-Industrial business Marketing and innovation
-Kick off / introductie
-Persoonlijke ontwikkeling
-Scenario denken
-Industriële marketing strategie
-Industrieel marketing management
-Industriële innovatie
-Waarde innovatie
-Finance en (value) pricing
-Marketingimplementatie
-Marketingcommunicatie
-Accountmanagement
-Businessproject
-Literatuurlijst
-Colophon

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De reclame voorbij