Nick Bousie is nagenoeg zijn gehele werkzame leven actief binnen de handelsinformatiebranche.
Meer over de auteursWeet u eigenlijk wel met wie u zaken doet?
Over het beperken van financiele risico's bij het aangaan, onderhouden of afwikkelen van zakelijke relaties
Gebonden Nederlands 2012 1e druk 9789071501548Samenvatting
In het boek: 'Weet u eigenlijk wel met wie u zaken doet?'over het beperken van financiële risico's bij het onderhouden en aangaan van zakelijke relaties, geven de auteurs een helder inzicht in de risico's van het huidige zaken doen. Een man een man, een woord een woord en boter bij de vis is allang niet meer van deze tijd. Dat betekent dat u als ondernemer of medewerker die namens een organisatie handelt risico's loopt en dat deze risico's steeds groter en groter worden.
De auteurs, alle drie al jaren werkzaam in de handelsinformatie en incassobranche weten als geen ander deze risico's te herkennen en u te voorzien van manieren om uzelf of de organisatie namens wie u handelt te beschermen tegen deze (financiële) risico's. Leer data op de juiste wijze te interpreteren en voorkom dat uw organisatie met de verkeerde personen zaken doet. En wanneer blijkt dat u toch in zee bent gegaan met de verkeerde personen, weet u snel en accuraat te handelen om de schade te beperken of nog beter, volledig te voorkomen. Voorkomen is immers beter dan genezen en de juiste kennis geeft u het inzicht dat u nodig heeft om succesvol zaken te doen.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Robin Bodaan
Over Raimond Honig
Inhoudsopgave
Leeswijzer
1. Hoe is de (ruil)handel ontstaan en welke rol speelt geld daarin?
2. Credit management en handelsinformatie
3. Waarom hebben we handelsinformatie nodig?
4. Kredietinformatie
5. Verhaalsinformatie
6. De Wet bescherming persoonsgegevens en heeft u zelf enig idee waar u geregistreerd bent?
7. Voorkomen is beter dan genezen
8. De toekomst van de handelsinformatie
Nawoord
Bijlagen
Begrippenlijst
Bronnen
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan