Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 21% korting
, ,

De achterkant van de managementrage

De essentie van het management opnieuw ontdekken

Gebonden Nederlands 1994 9789071542879
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
32,50
25,95
VOORDEEL - 21% korting

Samenvatting

Managers worden tegenwoordig bestookt met modewoorden en nieuwe vormen van management die hen 'innovatief', flexibel' of 'excellent' moeten maken. Talloze managementgoeroes en adviseurs hebben flitsende adviezen gegeven die organisaties een aankomend Nieuw Tijperk zouden binnenstuwen. Helaas maken deze magische oplossingen hun beloften zelden waar en leidt de jacht op de heilige graal van het management ons af van onze eigenlijke taak. In 'De achterkant van de managementrage' kijken de schrijvers verder dan het verbale geweld waarmee de huidige manager wordt bestookt. Zodoende ontdekken zij de tijdloze aspecten van effectief management. Zij zoeken niet naar wondermiddelen om bedrijven nieuw leven in te blazen, maar richten zich op de essentie van wat managersdoen: organisaties tot actie brengen.
In plaats van te komen aanzetten met de zoveelste kant-en-klare 'oplossing', bieden zij een nieuwe manier van denken, een 'Actieperspectief', waarbij de nadruk ligt op het oordeel van de individuele manager in zijn confrontatie met de voortdurende uitdagingen van het leven in een organisatie. De schrijvers beginnen met een bespreking van de invloed die de taal heeft op de vorming van onze perceptie van de managementwerkelijkheid; vervolgens bespreken zij de voorwaarden voor een effectief individueel handelen en de rol die de individuele en de groepsidentiteit tegenwoordig op de wekplek spelen. Ten slotte verweven zij deze drie thema's tot onthullende nieuwe beoordelingen van bedrijfsstrategie tot het karakter van de organisatorische en maarschappelijke veranderingen.
Op erudiete en uidagende wijze wordt de lezer uitgenodigd tot een andere manier van denken. Daarbij komen traditionele managementconcepten en enkele van onze urgentste huidige zorgen in een nieuw daglicht te staan. De lering die we uit dit alles kunnen trekken komt echter hier op neer: iedere manager is uiteindelijk zelf verantwoordelijk. Er zijn geen magische kaders of gouden grepen. Voor hen die bereid zijn de verantwoordelijkheid op zich te nemen biedt 'De achterkant van de managementrage' een rijkdom aan inzichten die hen zal bevrijden van de 'nieuwe' ideeën, waardoor zij zich kunnen concentreren op het echte managen.

Specificaties

ISBN13:9789071542879
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:280
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Harvard Business School benoemt ethicus Nitin Nohria tot decaan
Jeroen Ansink 7 mei 2010 Het geknakte vertrouwen tussen topmanagers en de rest van de samenleving kan hersteld worden, zegt Nitin Nohria, de kersverse decaan van Harvard Business School. Gaat er een frisse wind waaien door Amerika’s meest prestigieuze business-opleiding?
Alle interviews en artikelen (1)

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. De achterkant van de managementrage

Deel 1 - Een handelingsperspectief vormen

2. Retoriek: werken met woorden
3. Actie: de werkelijkheid van het managen
4. Identiteit: de speurtocht naar het bijzondere

Deel 2 - De basisprincipes van het management in een nieuw perspectief

5. Strategie als taalspel
6. Structuur en structurering
7. Naar robuuste prestatiemeting

Deel 3 - Lessen voor het heden

8. Het kennissysteem werkzaam maken
9. Verandering in perspectief
10. Coda: de praktijk van het managen opnieuw ontdekken

Noten
Bibliografie
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De achterkant van de managementrage