Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 45% korting

Klantwaarde

Een aanpak voor sales management in 8 stappen

Paperback Nederlands 2009 9789074864688
Verkooppositie 2632
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
18,-
9,95
VOORDEEL - 45% korting

Samenvatting

Zijn uw klanten partners of passanten? Of erger: profiteurs? Niet elke klant in uw bestand is even waardevol. Het boek 'Klantwaarde- helpt u om de waarde van uw klantenbestand te bepalen. Zo weet u precies in welke klant (groepen) u wel of niet moet investeren, zodat u uw netto rendement drastisch kunt verbeteren. Twee vragen staan hierbij centraal: 'welke waarde vertegenwoordigt de klant voor mijn bedrijf?' en 'welke waarde hebben wij onze klant te bieden?'.

'Klantwaarde- leidt u in 8 stappen naar een goed werkend waardemanagement systeem. De essentie hiervan is dat de klant centraal hoort te staan in ons denken en doen. Dit boek biedt dan ook veel aandacht voor het doeltreffend verankeren van waardemanagement binnen uw organisatie. Uitgangspunt hierbij is om marketing en sales niet als geschieden disciplines op te vatten, maar ze als in elkaar overlopende en wederzijds versterkende activiteiten te zien. 'Klantwaarde' geeft u de handvatten om vanuit een goed begrip van de waarde van uw klanten meer resultaat uit verkoopinspanningen te realiseren.

Specificaties

ISBN13:9789074864688
Trefwoorden:verkopen, sales memo
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:98
Druk:4
Verschijningsdatum:30-9-2009

Lezersrecensies

4.2 van de 5
5 stemmen
2
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Wil Wurtz

Wil Wurtz is adviseur, auteur, spreker en pionier op het gebied van klantgericht ondernemen. Hij combineert kennis en kunde op de terreinen (database) marketing, psychologie, statistische analyse, ICT en management. De afgelopen tien jaar leverde hij met CRM-adviesbureau Metrics & More een bijdrage aan klantgericht ondernemen. Sinds kort doet hij dat als partner in Crux Digital (marketing technology integrators). Begin jaren negentig wat Wil medeoprichter van MSP Associates, een CRM-adviesbureau van het eerste uur, bekend van de ‘Customer Marketing’- methode. Daarvoor was hij lid van de Raad van Bestuur van het destijds beursgenoteerde marktonderzoekbureau InterView Europa nv. Hij was in die functie verantwoordelijk voor Informatiesystemen & Productie. Hij was medeoprichter van CRM Associates NL- nu bekend als PvKO (Platform voor Klantgericht Ondernemen). Hij initieerde het wekelijkse radioprogramma De BNR Klantenshow. Enkele jaren becommentarieerde hij als co-host de actualiteit rondom klantgericht ondernemen. Als hoofddocent van de CRM-Leergangen van Beeckestijn Business School draagt hij zijn kennis en ervaring over aan de nieuwe generatie marketing-, sales- en serviceprofessionals.

Andere boeken door Wil Wurtz

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel 1 - Sales management is waardemanagement
Introductie
Klantwaarde en productwaarde
Productwaarde nader bekeken
Klantwaarde nader bekeken

Deel 2 - Waardemanagement in 8 stappen
Introductie
Stap 1 - Wie is mijn klant?
Stap 2 - Wat is de waarde van mijn onderneming voor de klant: productwaarde
Stap 3 - Wat is de waarde van mijn klant voor mijn onderneming: klantwaarde
Stap 4 - Welke klantgroepen kan ik onderscheiden: waardesegmentatie
Stap 5 - Welke waardedoelstellingen per segment?
Stap 6 - Welke klanten zijn welke investering waard: budget per klant.
Stap 7 - Welke activiteiten moet ik ontplooien voor de realisatie van doelstellingen?
Stap 8 - Wat heb ik geleerd: waardeer de resultaten en stel doelstellingen bij

Deel 3 - Waardemanagement verankeren
In de budget- en planningcyclus
In de informatiesystemen: content en systemen
In de communicatie: content en mediamix
In de organisatie: structuur en individu

Over de auteur

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klantwaarde