

Jan-Willem Seip is Oefenmeester in Klantcontact. Zijn motto is "Verkopen is mensenwerk". Dit laat hij ondernemers en verkopers ook ervaren: met aanstekelijk enthousiasme een écht contact en chemie bij een ander laten ontstaan.
Meer over Jan-Willem SeipSamenvatting
Als sales manager hebt u onder meer de taak om uw verkoper(s) te ondersteunen en succesvol te laten zijn, want als zij succesvol zijn, dan bent u dat ook. De rode draad in dit boek is hoe een sales manager kan of moet handelen als hij te maken heeft met een 'lastige verkoper' in het team.
Het voornaamste is te weten hoe te reageren op persoonlijke eigenschappen en gedragingen van de lastige verkoper. Van belang daarbij is uw eigen 'gebruiksaanwijzing' goed te kennen zodat u op de juiste wijze in kunt spelen op datgene wat het lastig maakt. Gebleken is namelijk dat u het meest over uzelf leert van mensen waar u een hekel aan hebt. Waar u allergisch voor bent bij een ander, is vaak een overdaad aan goed gedrag waar u zelf behoefte aan hebt. Hoe u hiermee omgaat, leest u in dit boek.
In dit boek komen ook elf sales managers aan het woord, dit vergroot de herkenbaarheid en toepasbaarheid voor u als lezer. Echter, u krijgt niet alles op een presenteerblaadje aangereikt. In dit boek zitten diverse opdrachten die u kunt uitvoeren en die aanzetten tot denken en handelen.
Specificaties
Inhoudsopgave
Voorwoord
1. Over lastige verkopers
2. Interventies
3. Veranderen in de praktijk
4. De salesmanager aan het woord
5. Als niets helpt
Literatuur
Over de auteur
Notities
Sales Memo's
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan