Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

25 Vaardigheden voor adviserend verkopen

Paperback Nederlands 2009
Verkooppositie 111290 dagen in de top 100
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Verkopers hebben in toenemende mate te maken met mondige klanten, die hun persoonlijke wensen verwoorden. Ze zijn assertief en verwachten een service die is toegesneden op hun individuele wensen. Bovendien zijn ze goed geïnformeerd en kritisch ten aanzien van de informatie die de verkoper geeft. De verkoper wordt meer en meer de begeleider van een aankoopproces.

Deze Sales Memo gaat over die stijl van verkopen, het adviserend verkopen. In deze benadering staat niet het product of de dienst voorop, maar de relatie met de klant. In dit boekje leest u welke vaardigheden nodig zijn voor een dergelijke aanpak en hoe u zich die vaardigheden eigen kunt maken.

Specificaties

ISBN13:9789074864886
Trefwoorden:accountmanagement
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:84
Druk:3
Verschijningsdatum:1-10-2008

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Lenette Schuijt

Lenette Schuijt is organisatiekundige en directeur van Crystal River Consultancy in Amersfoort. Ze begeleidt organisaties op het gebied van leiderschap, inspiratie en zingeving, visieontwikkeling en zelfsturing. Ze ontwikkelt leiderschaps- en veranderprogramma’s en voert deze uit voor de rijksoverheid, scholen, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Daarnaast biedt ze executive coaching aan en individuele retraites waarin mensen zich kunnen bezinnen op hun werk en leven. Lenette Schuijt is auteur van verschillende publicaties, waaronder 'Leiderschap voor een mooiere wereld' (Asoka, 2009), 'Met ziel en zakelijkheid' (Scriptum, 2001, 2009) en 'De kracht van bezieling' (Scriptum, 1999). Daarnaast publiceert ze regelmatig artikelen in vakbladen en op Managementsite.nl.

Andere boeken door Lenette Schuijt

Inhoudsopgave

Deel 1 - Relatie met de klant

1. Geloofwaardigheid opbouwen
2. Deskundigheid demonstreren
3. Weten wie de klant is
4. Open relatie opbouwen
5. Verantwoordelijkheid op de juiste plaats leggen
6. Het adviestraject faseren

Deel 2 - Ingaan op de vraag van de klant

7. Een diffuse vraag verhelderen
8. Adviseren bij een concrete vraag
9. Ongevraagd adviseren
10. Luisteren
11. Samenvatten
12. De juiste vragen stellen
13. Het adviesgesprek regisseren
14. Flexibel inspelen op complexe situaties

Deel 3 - Advies uitbrengen

15. De kwaliteit van een advies
16. Het advies formuleren
17. Het advies presenteren
18. Acceptatie verkrijgen voor het advies
19. Omgaan met bezwaren
20. Brengen van een onaangenaam advies
21. Paradoxaal adviseren

Deel 4 - Van advies tot transactie

22. Onderhandelen over een advies
23. Zorgen dat het advies wordt opgevolgd
24. Het adviestraject afronden
25. Het adviestraject evalueren

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        25 Vaardigheden voor adviserend verkopen