Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, e.a.

Essentie van leiderschap

Wie de essentie uit het oog verliest, verliest zich in details

Ingenaaid Nederlands 2007 9789074885355
Voormalig top 100Totaal 42 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Twintig korte cases vanuit de dagelijkse praktijk over twintig verschillende onderwerpen. Van elk onderwerp behandelen de auteurs de essentie onder het motto 'doen wat werkt!'. Ervaren managers geven hun visie in een bondig interview. Elk onderwerp wordt afgesloten met een samenvatting van de belangrijkste tips en aanbevelingen. Als toegift is er een selectie van literatuur en websites.

Essentie van leiderschap:

Leiden van vergaderingen, resultaten verbeteren, onderhandelen, motiveren, beoordelen, organisatiecultuur beïnvloeden, teamontwikkeling, selecteren, opleiden, marketing, werken met indicatoren, zelf blijven ontwikkelen, veranderingen in gang zetten, planmatig werken, klantgericht sturen, cijfermatig inzicht als tool, beleid en visie, innoveren, presenteren.

Specificaties

ISBN13:9789074885355
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:144
Druk:1
Hoofdrubriek:Leiderschap

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Willem Mastenbroek

Prof. Dr. W.F.G. Mastenbroek was firmant van Holland Consulting Group te Amsterdam. Hij is werkzaam op de terreinen organisatieontwerp en continue resultaatverbetering. Tevens is hij emeritus hoogleraar 'Organisatiecultuur en Communicatie' aan de Economische Faculteit van de Vrije Universiteit te Amsterdam.

Andere boeken door Willem Mastenbroek

Inhoudsopgave

Woord vooraf

1. Veranderingen in gang zetten door Arend Ardon
2. Leiden van vergaderingen door George van Houten
3. Leidinggeven aan professionals door Jacco van Uden
4. Cultuur als voorwaarde voor succes door Joost van Rantwijk
5. Onderhandelen en beïnvloeden door Elke van de Wiel
6. Stimuleren van medewerkers door Cynthia van der Zwan
7. Beoordelen van medewerkers door Loek Wijchers
8. Succesvol teammanagement door Maureen Ox
9. Persoonlijke effectiviteit en ontwikkeling door Rob Bertels
10. Cijfermatige kennis als tool door Gert-jan van der Vossen
11. Projectgestuurd organiseren door Frank Kwakman
12. Monitoren middels kengetallen door Cris Zomerdijk
13. Marketing is voor iedereen door John Koster
14. Selecteren als risicoanalyse door Pauline Altena
15. Opleiden als managementinstrument door Tim Krechting
16. Prestatiegericht coachen door Arend Ardon
17. Strategisch management de intuïtie voorbij door Willem Vrakking
18. Resultaten verbeteren, gedrag, houding en communicatie door Willem Mastenbroek
19. Presenteren met effect door Femke de Jonge
20. Modellen en technieken die werken door Leo Kerklaan

De geïnterviewden
De auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Essentie van leiderschap