Naar bedrijfsvoering met een ziel
Een managementstijl die mens en wereld ten goede komt én winst geeft
Paperback Nederlands 2002 9789074899208Samenvatting
Richard Barrett is een internationaal zeer gewaardeerde stuwende kracht achter veranderingsprocessen in mens en bedrijf. Hij benadrukt daarbij een op normen en waarden gebaseerd leiderschap met een inspirerende bedrijfsvoering, die het grote potentieel aan creativiteit en productiviteit in de werknemer weet aan te boren. Hij toont aan dat menselijke waarden, ethiek, spiritualiteit en winst heel goed samen kunnen gaan. Hij geeft daar sprekende voorbeelden van.
Barrett is idealist én realist en heeft vanuit zijn idealen en zijn ervaring in het bedrijfsleven een model van bedrijfsvoeren ontwikkeld dat visie, maatschappelijk verantwoord ondernemen plus betrokkenheid en voldoening van de werknemer paart aan financieel succes en duurzaamheid. In dit boek legt Barrett zijn visie en aanpak uit, bezield en concreet tegelijk.
Tot zijn aanpak behoort een concreet, door hem ontworpen instrumentarium waarmee bedrijven hun bedrijfscultuur kunnen doorlichten, de knelpunten en mogelijkheden effectief diagnosticeren en een passend stappen-plan opstellen, teneinde via een cultuurverandering bedrijfstransformatie tot stand te brengen.
Specificaties
Inhoudsopgave
Voorwoord
1. Inleiding
2. Het algemeen belang
3. Motivatie, creativiteit en innovatie
4. Zeven niveaus van organisatiebewustzijn
5. Gereedschap voor bedrijfstransformatie
6. Visie, missie en waarden
7. Evenwicht
8. Vertrouwen, betekenis, gemeenschap en eigendomsgevoel
9. Zeven niveaus van leiderschapsbewustzijn
10. Leiderschap: ontwikkeling en vaststelling
11. De opbouw van een onderneming met visie
12. De nieuwe ondernemingstheorieën
Over de schrijver
Verantwoording van de vertaler
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan