Favoriete werkvormen
Paperback Nederlands 2004 1e druk 9789076834283Samenvatting
Wilt u ook wel eens op een frisse, nieuwe en vooral verrassende manier uw kennis en ervaring overdragen op anderen? Anders dan in de vorm van de klassieke voordracht, waarbij u op voorhand al twijfelt of de boodschap wel enig effect heeft op uw glazig kijkend publiek? Dan is dit het boek wat u nodig heeft!
Rond elk van de drie thema's kennismaken, veranderen en persoonlijke ontwikkeling zijn acht verrassende, creatieve en vooral bruikbare didactische werkvormen geselecteerd die favoriet zijn onder human resources development (HR-development) professionals.
'Favoriete werkvormen' is bedoeld voor opleiders, trainers en adviseurs, die dagelijks kennis en ervaring overdragen op groepen in het kader van veranderende organisaties. Maar het boek bevat ook zeer bruikbare tips voor anderen (bijvoorbeeld managers) die met enige regelmaat voor een groep staan en wel eens wat anders willen dan de klassieke werkvorm.
Met bijdragen van Leon de Caluwé, Ton Bruining en Harry Starren.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
I Kennismaken
De Collage
De Dilbertscan
Een konijn uit de hoge hoed
Uit de kunst
Vragen vangen
Kennismaken met ansichtkaarten
Bouwen aan teams
II Veranderen
Via de band spelen
Portfolio
4 Weeks Up
Bouw een zo hoog mogelijke toren
De Dilemmadiscussie
Kerntransformatie
Zet je interne klok gelijk
Niet veranderen is ook een keuze
III Persoonlijke ontwikkeling
5 manieren van denken over veranderen
Bezemsteel
Liftgesprek
Driving my car
Rituelen
Idee-fixe
Verander mee met de maat P
Het oplossen van problemen is niet alleen maar goed nieuws
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan