Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9789076834511. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
e.a.

Over de brug

Discours over werken, onderzoeken en leren in het duaal wetenschappelijk onderwijs

Paperback Nederlands 2008 9789031370139
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

In 'Over de brug' zijn ervaringen met en visies op de eeuwenoude spanning tussen werken, onderzoeken en leren in boekvorm gebundeld. Hoe kan het academisch onderwijs functioneren als brug tussen universiteiten en organisaties. Dat is de centrale vraag voor het duaal wetenschappelijk onderwijs.

In 1998 heeft minister Ritzen het initiatief genomen tot experimenten met duale opleidingen aan de Nederlandse universiteiten. Anno 2008 kent het Nederlandse hoger onderwijs tientallen duale wetenschappelijke opleidingen. Rondom deze opleidingen ontstaan netwerken waarin organisaties, universiteiten en professionals participeren.

'Over de brug' beschrijft de huidige stand van zaken van de samenwerking tussen organisaties en universiteiten, met praktijkvoorbeelden van duale wetenschappelijke opleidingen: analyserende, beschouwende en praktische bijdragen over de spanningsvelden werken, onderzoeken en leren.

'Over de brug' biedt kritische reflecties en waardevolle tips voor iedereen die betrokken is bij het vormgeven van leerwerkomgevingen.

Specificaties

ISBN13:9789031370139
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:100
Druk:1
Verschijningsdatum:2-4-2013
Hoofdrubriek:Non-profit
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Inhoudsopgave

Woord vooraf

1. Discours over duaal wetenschappelijk onderwijs
1.1 Discours rondom 3 thema's
1.2 Vervolg van het discours

2. Duaal wetenschappelijk onderwijs als brug: redenen en bezwaren
2.1 Duaal wetenschappelijk onderwijs
2.2 Redenen voor het duaal wetenschappelijk onderwijs
2.3 Bezwaren tegen het duaal wetenschappelijk onderwijs

3. Praktijkvoorbeelden van duaal wetenschappelijk onderwijs
3.1 Econometrie
3.2 Planologie
3.3 Rechten
3.4 Scheikundige Technologie

4. Leeromgevingen voor het ontwikkelen van academische competenties
4.1 Opvattingen over leren en werken
4.2 Duaal wetenschappelijk onderwijs als brug
4.3 Leeromgevingen voor academische competenties
4.4 Eisen aan de werk- en leeromgeving
4.5 Synthese van leerwerkomgevingen

5. Eisen bij academische vorming en duaal wetenschappelijk onderwijs
5.1 Zelfregulering
5.2 Begeleidingsmodellen
5.3 Aard van leren
5.4 Academische vorming
5.4 Zware eisen

6. Begeleiding van duale studenten
6.1 Vragen en knelpunten van duale studenten
6.2 Uitgangspunten voor de begeleiding van duale studenten
6.3 Activiteiten voor het begeleiden va duale studenten

Referenties

Bijlage A: Overzicht van Nederlandse duale wetenschappelijke opleidingen

Bijlage B: Vragenlijsten voor de casestudies
B.1 Vragenlijst voor de student
B.2 Vragenlijst voor de coördinator
B.3 Vragenlijst voor de werkplek begeleider
B.4 Vragenlijst voor de begeleider universiteit

Bijlage C: Tripartite overeenkomst Econometrie

Bijlage D: Voorbeelduitwerking van academische competenties

Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Over de brug