Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Sportbusiness in de mondiale markt

Gebonden Nederlands 2003 9789077072349
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Waar begon het allemaal? Wanneer werd sport business? En hoe zijn de verhogingen tussen sport, politiek, economie, cultuur en commercie nu en in de toekomst?

Sport is vrijwel iedere grens overgestoken en raakt vrijwel iedereen op een of andere manier. Door de razendsnelle ontwikkeling van de technologie, de expansiedrift van de geglobaliseerde economie en de omvangrijke verspreiding van de westerse cultuur is de professionele sport een welhaast universeel fenomeen geworden. Deze progressie heeft opmerkelijke businessmogelijkheden met zich meegebracht.

'Sportbusiness in de mondiale markt' verklaart hoe sport zich heeft ontwikkeld tot een industrie van enorme omvang, een sociaal instituut en een stabiele politieke arena waarin de onverzadigbare zucht naar entertainment van de westerse wereld de belangrijkste drijfveer is.

Hans Westerbeek en Aaron Smith onderzochten hoe aspecten als politiek, economie, cultuur en commercie de toekomst van sport beïnvloeden. Zij behandelen de opkomst van sport als business, profileren de psychologie van de fan, ontvouwen de architectuur van het mondiale sportsysteem en brengen in kaart hoe technologische ontwikkelingen ervoor gezorgd hebben dat sport het meest waardevolle goed van de media- en entertainmentindustrie is geworden.

'Sportbusiness in de mondiale markt' biedt de lezer een routekaart naar succesvol ondernemen op het gebied van sport. Dit onderhoudende en inspirerende boek daagt iedere (aankomend) sportmanager en -ondernemer uit een kijkje in de toekomst te nemen en confronteert hem met de buitengewone hoeveelheid mogelijkheden die de sportbusiness te bieden heeft: zowel in de nabije toekomst als op de lange termijn.

Specificaties

ISBN13:9789077072349
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:269
Druk:1
Verschijningsdatum:19-11-2003
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Voorwoord bij de Nederlandse editie
Voorwoord
Dankbetuiging

1. S-commerce: de toekomst van sportbusiness
2. Volle tribunes: sport als sociaal fenomeen
3. De sport in kaart gebracht: de structuur van de mondiale sport
4. Zakendoen of puur vermaak: de commercialisering van sport
5. Zelfservice: sport en de diensteneconomie
6. In het web van de spin: internet en concurrentievoordeel in de mondiale sport
7. Vele talen spreken: mondiale sportmarketing in verschillende culturen
8. De toekomst van sportbusiness in de mondiale markt

Epiloog
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sportbusiness in de mondiale markt