Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Metrics for IT Management

Paperback Engels 2006 9789077212691
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

In 'Metrics for IT Management' vindt u hulp en veel praktische tips over de uitleg van de voorwaarden en templates voor het gebruik van metric. Dit boek is een praktische gids voor managers en consultants die metric binnen IT Service Management willen implementeren. Het boek is een aanvulling op de Service Management principes ITIL, CobiT en ISO 20000.

Specificaties

ISBN13:9789077212691
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:202
Druk:1
Verschijningsdatum:13-4-2016

Lezersrecensies

2.0 van de 5
1 stem
0
0
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over David Brooks

David Brooks (1961) is auteur en al jaren een van de bestgelezen columnisten van The New York Times. Hij heeft meerdere bestsellers geschreven, waaronder The Road to Character. Hij geeft les aan Yale University en is lid van de American Academy of Arts and Sciences.

Andere boeken door David Brooks

Over Jan van Bon

Jan van Bon studeerde in 1979 af als biomathematicus, waarna hij als onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen verschillende projecten voor de overheid uitvoerde. Vanaf 1989 begon hij zijn loopbaan in de automatisering met de invoering van processen bij PTT Post, en later bij PTT Telecom (IPW) en Unisource Information Services. Vanaf het begin van de jaren negentig was hij nauw betrokken bij de ontwikkeling en verspreiding van kennis op het gebied van IT-management. In 1993 was hij één van de initiatiefnemers van het IT Service Management Forum in Nederland (ITSMF), en mede verantwoordelijk voor het professionaliseren van de vereniging. Voor ITSMF-International was hij jarenlang de trekker van de mondiale publicatiecommissie. Ook organiseerde hij voor diverse partijen tientallen seminars, symposia en congressen over beheer-relevante thema's. In 1996 nam hij het initiatief tot het opstellen van een Compendium IT Beheer. Dit initiatief werd uitgebouwd tot het IT Beheer Jaarboek, een reeks die verscheen van 1997 tot 2008. In totaal produceerde hij als hoofdredacteur ruim 70 boeken over IT-managementvraagstukken, met een grote internationale groep auteurs en reviewers. Sinds 1996 is hij ook de hoofdredacteur van de ITSM Portal, een internationaal kennisplatform waarmee tot op de dag van vandaag velen worden voorzien van informatie over actuele IT-managementvraagstukken.

Andere boeken door Jan van Bon

Inhoudsopgave

Foreword
Acknowledgements
Introduction

1. What are metrics all about?
2. Why Metrics?
3. Where to use metrics
4. Who should use metrics
5. How to use metrics
6. Metric design
7. Practical Metric production.
8. Specific Metrics for OT Service Management
9. Integrating Metrics
10. Implementing Metrics
11. Continuous improvement with metrics.

A: Metrics for incident management
B: Service Desk metrics
C: Metrics for configuration management
D: Metrics for change management
E: Metrics for release management
F: Metrics for operations management/ICT infrastructure management
G: Metrics for Service level management
H: Metrics for problem management
I: Metrics for financial management for IT services
J: Metrics for capacity management
K: Metrics for IT service continuity management
M: Metrics for security management
N: Business perspective metrics
O: Metrics for continuous service improvement programmes (SIP)
P: Risk management metrics
Q: Documentation management metrics
R: Metrics for competence, awareness and training (CAT)
S: Metrics for programmes and project management

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Metrics for IT Management