Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Verlicht ondernemen

Hoe ondernemend ben ik? Hoe ondernemend is mijn bedrijf? Hoe maak ik een winnend bedrijfsplan? Hoe boek ik succes met internationaal ondernemen?

Paperback Nederlands 2008 9789077432228
Niet leverbaar.

Samenvatting

Vraagt u zich wel eens af waarom bepaalde projecten uitmonden in een miljoenenbusiness? Of waarom u nooit eens een 'gat in de markt' ontdekt? Denkt u erover om zelf een bedrijf te starten, maar weet u niet hoe? Heeft u al een bedrijf en zoekt u naar manieren om te groeien of te internationaliseren? Op deze en andere vragen over ondernemen werpt dit boek nieuw licht.

Het eerste deel beschrijft de eigenschappen van goede ondernemers, geeft u een checklist waarop u kunt meten of uzelf een goede ondernemer bent en geeft concrete adviezen over hoe u een betere ondernemer kan worden.
Het tweede deel legt uit wat 'internemen' (= ondernemen binnen een bestaand bedrijf) is en welke uitdagingen bedrijven hierbij ondervinden. Er wordt een meetinstrument aangeboden waaruit concrete verbeteringsacties kunnen worden afgeleid.
Het derde deel neemt u mee op pad vanaf de ontwikkeling van een beloftevol ondernemingsidee tot de concrete uitwerking van een winnend bedrijfsplan, gebaseerd op een gedegen markt- en financiële analyse.
Voor vele bedrijven die succesvol zijn, is de Benelux te klein. Deel vier geeft een stappenplan naar succesvolle internationalisering. Het boek is gespijsd met vele voorbeelden, zowel binnen België en Nederland als daarbuiten.

Specificaties

ISBN13:9789077432228
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:214
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:1-1-2008

Lezersrecensies

4.0 van de 5
4 stemmen
3
0
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Stefan Stremersch

Stefan Stremersch (1972) is één van de meest bekroonde hoogleraren in management en economie van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij heeft ook een leerstoel op IESE Business School (Spanje), dat steevast in de mondiale top 10 van zakenscholen staat. In de adviespraktijk die hij oprichtte als spin-off van zijn academische activiteiten, MTI2, heeft hij wereldwijd samengewerkt op topniveau met multinationals zoals Baxter, Bell Labs, Boehringer Ingelheim, KLM, Merck, Michelin, Sabic en SKF, alsook met tientallen start-ups en MKB’s zoals de Utrechtse Caesar Groep. Stefan komt uit een ondernemersnest. Toen hij zijn academische loopbaan startte, werd hij het zwarte schaap van de familie omdat hij als eerste zijn salaris van een werkgever ontving. Op 32 jarige leeftijd werd hij één van Nederlands jongste hoogleraren. De KNAW nam hem op in haar Jonge Academie en de Hollandsche Maatschappij bekroonde hem met de Ruigrok prijs. De Amerikaanse Marketing Associatie gaf hem twee van haar meest belangrijke prijzen; één voor het meest baanbrekende idee van het jaar en één voor zijn totaalimpact op het vakgebied marktstrategie. Toch bleef het ondernemerschap knagen. Met stevige academische kwalificaties begon Stefan steeds regelmatiger als zelfstandig adviseur samen te werken met toonaangevende bedrijven. Hij begon een advieskantoor dat zich richt op innovatie en marktstrategische vraagstukken. Zijn diverse professionele activiteiten maken Stefan als een kameleon die zich perfect thuis voelt aan de universiteit maar ook in het zakenleven. In beide werelden inspireert hij talloze professionals op de brug tussen innovatie en markt. Eén van de onderscheidingen waarop hij het meest trots is, is de innovatieprijs van de Duitse industrie. Deze oudste innovatieprijs ter wereld werd toegekend nadat hij samen met de multinational Merck een nieuw innovatieproces opzette: Innospire. Stefan is een veelzijdig inspirator. Hij plukt uit een uitzonderlijk rijk repertoire van denkkaders en cases, zowel succesvolle als mislukkingen. Hij is gepassioneerd door de toepassing hiervan op steeds nieuwe uitdagingen waartegen bedrijven aanlopen. Hij richt zich hier vaak ook op de rol en ontwikkeling van het talent van leiders en medewerkers. Deze passie vertaalt hij ook in zijn publicaties gericht op een breed leespubliek.

Andere boeken door Stefan Stremersch

Inhoudsopgave

Deel I Stellingen over ondernemen

Deel II De ondernemer
1 Typische kenmerken van een ondernemer
2 Ondernemerschap meten en analyseren
3 Hoe u een succesvol ondernemer kunt worden

Deel III Internemerschap
4 Typische kenmerken van internemende bedrijven
5 Internemerschap meten en analyseren
6 Hoe uw bedrijf succesvol internemend kan worden

Deel IV Uw onderneming, uw plan
7 Van idee naar ondernemingsconcept
8 Van ondernemingsconcept naar marketingplan
9 Van marketingplan naar financieel plan

Deel V Ondernemerschap in de wereld
10 Nieuwe horizonten verkennen
11 Internationaal ondernemen in Vlaanderen en Nederland

Conclusie
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verlicht ondernemen