Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het merk mens

Consumenten grijpen de macht

Paperback Nederlands 2007 9789077442128
Niet leverbaar.

Samenvatting

Een BMW op de parkeerplaats van een Aldi winkel. Een jong kaderlid dat zijn overuren wil laten betalen door zijn bedrijf. Klanten die zelf reclamespots maken. De wereld rondom ons lijkt vol paradoxen. De moderne consument, werknemer en burger, wacht niet meer tot bedrijven zijn behoeften bepalen. De consument grijpt de macht. De mens wordt zelf het merk. Bedrijven en organisaties vragen zich terecht af welke rol voor hen morgen is weggelegd.

In 'Het merk mens' gaat Fons Van Dyck op zoek naar aanleidingen en oorzaken van deze nieuwe tijdsgeest. Hij beschrijft de drijfveren die het gedrag van consumenten, werknemers en burgers bepalen. En wat brengt de toekomst ons? Dit alles is rijkelijk geïllustreerd met praktijkvoorbeelden.

'Het merk mens' gunt de lezer ook een exclusieve blik achter de schermen van nationale en internationale merken en bedrijven: Procter & Gamble, KBC, Randstad, Colruyt, Heineken, Umicore. Wat houdt hen wakker? In zeer openhartige gesprekken vertellen topmanagers van deze bedrijven hoe zij vandaag vechten om aandacht en trouw van consumenten en werknemers. Een nieuw merkenparadigma dient zich aan. Hoe kunnen merken morgen hun plaats herwinnen in de wereld van deze nieuwe consument?

Dit boek is een must voor iedereen die in een wereld vol paradoxen op zoek is naar de samenhang der dingen.

In 2008 won Fons van Dyck met dit boek de PIM Marketing Literatuurprijs.

Specificaties

ISBN13:9789077442128
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:288
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:10-1-2008
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Bert Peene | 15 april 2008
Het zijn verwarrende tijden voor Het Merk. Er zijn nog steeds genoeg marketeers die beweren dat Het Merk het meest waardevolle bezit is van iedere onderneming. Maar er is ook scepsis en die klinkt luider en luider. Met name het huidige merkdenken zou ontoereikend zijn; te opportunistisch, al wordt dat niet met zoveel woorden gezegd.Lees verder
Hugo-Jan Ruts | 26 februari 2008
In 'Het Merk Mens' tracht Fons van Dyck de huidige, nieuwe tijdsgeest te vangen. Hij pluist die tijdsgeest uiteen in een negental drijfveren. En hij laat zien hoe bekende merken op die tijdsgeest in weten te spelen. De wereld zit vol paradoxen. Trends in markt en maatschappij lijken tegenstrijdigheden te bevatten.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
5 stemmen
1
3
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

PIM-nominaties voor boeken over merken en digitale marketing
Hans van der Klis 8 oktober 2008

Over Fons van Dyck

Fons Van Dyck staat al jaren aan het hoofd van Think BBDO en specialiseert zich in strategisch merk- en communicatieadvies voor lokale en internationale ondernemingen en organisaties. Als doctor in de media- en communicatiestudiesdoceert hij merkstrategie en marketingcommunicatie aan de Vrije Universiteit Brussel. Zijn eerdere werk werd bekroond met de PIM Marketing Literatuurprijs en genomineerd als Managementboek van het Jaar. Van Dyck is een veelgevraagd spreker in de media over merken, strategische communicatie, crisiscommunicatie en reputatiemanagement.

Andere boeken door Fons van Dyck

Inhoudsopgave

Voorwoord door Peter Vandermeersch, algemeen hoofdredacteur De Standaard
De kijk van Tim Dirven
Lijst illustraties
Inleiding

Deel 1 Een gouden eeuw
1. Hoe technologie de wereld verandert
2. Wereldwijde welvaart
3. Tussen angst en vertrouwen

Deel 2 Drijfveren van mens, merk en maatschappij
Drijfveer 1 Empowerment
Drijfveer 2 Authenticiteit
Drijfveer 3 Anti-establishment
Drijfveer 4 Verbondenheid
Drijfveer 5 Synthese
Drijfveer 6 Vrouwelijkheid
Drijfveer 7 Beleving
Drijfveer 8 Vernuftigheid
Drijfveer 9 Zingeving
Besluit De drijfveren van een vitaal tijdperk

Deel 3 Mensen maken merken
1. De kloof tussen consument en merk
2. De toekomst van het merk
3. Het geweten van het merk
4. Het merk aan het werk

Slotbeschouwing
Dankwoord
Geraadpleegde bronnen
Bibliografie
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het merk mens