Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De zeven zonden van verkopers

Alles wat je moet weten voor succesvol verkopen en koude acquisitie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011
10
Voormalig #3Totaal 2 dagen
Verkooppositie 17312 dagen in de top 3
Direct te downloaden

Samenvatting

Veel verkopers begaan keer op keer dezelfde zonden:
- denken dat koude acquisitie niet werkt
- hetzelfde doen als de concurrent
- in de verkeerde vijver vissen
- veel te snel een aanbod doen
- de verkeerde vragen stellen
- geloven in verkoopfabeltjes
- niet leren van uw fouten

In 'De zeven zonden van verkopers' staat op een even kleurrijke als toegankelijke manier beschreven hoe u als verkoper, accountmanager of ondernemer meer kunt verkopen zonder te blunderen!

Iedereen kan nieuwe klanten aantrekken! In dit boek leert u hoe.

Na een succesvolle carrière als verkoper werd Michel Hoetmer verkooptrainer. Als directeur van SalesQuest heeft Hoetmer jarenlange ervaring met het trainen en adviseren van verkopers en salesmanagers. Als schrijver van prikkelende artikelen over management en sales heeft Hoetmer een grote schare fans verzameld. In dit unieke salesboek geeft hij voor het eerst zijn no-nonsense visie op de methoden en technieken die nodig zijn om een succes te maken van koude acquisitie!

Specificaties

ISBN13:9789077881576
Trefwoorden:verkopen, acquisitie
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:254
Druk:1
Verschijningsdatum:17-2-2011

Expertrecensies (1)

Eric van Arendonk RM | 14 juni 2007
Mijn eerste echte kennismaking met verkoop was toen ikzelf vertegenwoordiger was. Daarna koos ik voor het marketingvak en zijn verkopers voor mij de belangrijkste collega's geworden. Met velen heb ik nauw samengewerkt. 'De zeven zonden van verkopers', de titel van het boek van Michel Hoetmer, klonk mij bekend in de oren.Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
44 stemmen
17
19
5
3
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

column
Michel Hoetmer - Advies vanuit dromenland
Michel Hoetmer 21 september 2017 Het idee is zo oud als het eerste boek over persoonlijke ontwikkeling. Volg succesvolle mensen. Kijk wat zij doen en kopieer hun gedrag. Het kan niet missen of de wereld ligt aan uw voeten. Je kunt eindeloos variëren op dit thema.
podcast
Michel Hoetmer over verkopen
Ronald Buitenhuis 26 mei 2011 ‘Koude acquisitie kan nog steeds veel kan opleveren.’ Michel Hoetmer schreef de bestseller De zeven zonden van verkopers. Eén van de zonden is dat verkopers veel te gretig zijn. ‘Luister eerst eens naar je klant, dan hoef je alleen maar die kenmerken of voordelen te noemen waar de klant prijs op stelt.’
Alle interviews en artikelen (2)

Over Michel Hoetmer

Na een succesvolle carrière als verkoper werd Michel Hoetmer verkooptrainer. Als directeur van SalesQuest heeft Hoetmer jarenlange ervaring met het trainen en adviseren van verkopers en salesmanagers. Michel Hoetmer helpt verkopers bij het werven van nieuwe klanten. Hij staat met beide voeten in de klei en wordt geroemd en tegelijkertijd verguisd om zijn soms eigenzinnige en ietwat tegendraadse denkbeelden.

Andere boeken door Michel Hoetmer

Inhoudsopgave

Inleiding

Zonde 1 – Denken dat koude acquisitie niet werkt

Mislukken door te snel opgeven
Over jagers en boeren
Waarom veel verkopers niet écht beginnen
Een krachtige persoonlijkheid ontwikkelen
Je gedrag veranderen?
Tips voor meer succes

Zonde 2 – Hetzelfde doen als de concurrent

De informatiediarree
De onweerstaanbare neiging tot na-apen
Wat minder goed werkt in de acquisitie
De prijs van naamsbekendheid
Wees zuinig op je boodschap
Waarom moeten klanten zaken met je doen?
Wat wel werkt in de acquisitie
Het marketingplan: de basis voor effectieve acquisitie

Zonde 3 – In de verkeerde vijver vissen

Het enorme belang van de juiste doelgroep
Je bestaande klanten, een goudmijn
De RFM-methode
Bestanden opbouwen met acties
Een bestand opbouwen via internet
De methode van het wegstrepen
Nog meer ideeën voor het verzamelen van adressen
Adressen verzamelen via referenties
Adressen verouderen snel
Welke informatie heb je minimaal nodig?

Zonde 4 – Veel te snel een aanbod doen

Reflexbezwaren
De drie basisprincipes van de verkoop
De onuitgesproken vragen van de klant
De poortwachter: vriendin of vijand?
De structuur van het acquisitiegesprek
Stap één: contact maken
Stap twee: een waardevoorstel doen

Zonde 5 – De verkeerde vragen stellen

Stap drie: de aandacht vasthouden
Stap vier: behoeften onderzoeken en ontwikkelen
Stap vijf: een voorstel doen en afsluiten
Bezwaren oplossen
Omgaan met prijsbezwaren
Effectieve afsluittechnieken
Follow-up
Vraagduiveltjes
Taalduiveltjes
Belengeltjes

Zonde 6 – Geloven in verkoopfabeltjes

Verkopen is een kwestie van gunnen
Bouwen aan relaties
Alles draait om de eerste negentig seconden
Een mythe over communicatie de nek omgedraaid
Onderzoeken: het verkoop-ABC
SPIN®-verkoop in een notendop
Overeenstemming bereiken
Scoren met offertes
Opvolgen

Zonde 7 – Niet leren van je fouten

Zondebokken
De rol van de salesmanager
Op weg naar prestatieverbetering

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De zeven zonden van verkopers