Ziel en geest
Intuïtie stilte in jezelf voelen - De weg van de zonnevonk deel 1
Gebonden Nederlands 2009 9789077983195Samenvatting
In onze samenleving bestaat over de begrippen 'ziel' en 'geest' veel onduidelijkheid. Helena Bloem en Hans Komen onderzoeken deze begrippen om te achterhalen wie wij in werkelijkheid zijn. Met de hulp van de geleidegids van Helena bieden zij een nieuw inzicht in de menselijke essentie - de zonnevonk - in relatie tot de menselijke geest. Diepgaand worden de drijfveren besproken die ieder mens op zijn eigen zonneweg voortstuwen. Verder komt het samenspel tussen de verschillende energetische krachten aan de orde, zowel materiele als immateriële.
Het kernpunt van ons menselijk leven wordt gevormd door het voelen. Vragen zoals 'Wat is voelen en wanneer is een gevoel gevoeld?' blijken de essentie te raken van wat wij leven noemen. Het gaat daarbij om het leren voelen van het diepste ZIJN.
Dit studieboek is een wegwijzer tot bewustwording, zonder enige vorm van dogma. Helios, de geleidegids van Helena brengt dit als volgt onder woorden:
'Inzichten in Dat was IS, is essentieel voor de ervaring en groei van de mens. Een vraag leidt tot bewustwording en het antwoord tot inzicht.'
Specificaties
Inhoudsopgave
1. De ziel
2. De geest
3. Het onderscheid tussen het denken en de gedachten
4. Het denken en gedachten stilzetten
5. Het voelen
6. De intuïtie
Verantwoording:
1. De ruis
2. De gevolgde methode
3. Paradigma-invloeden op de antwoorden van de gestelde vragen
4. De voorwaarden waaraan een vraag moet voldoen
Bijlage 1 De Heliosmeditaties
Bijlage 2 Oefeningenindex
Noten
Bibliografie
Vragenindex
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan