Lees verder
Jancees van Westering (Jece) is managementcoach, publicist, bedenker van het ‘Teamwaardeerspel’, werkt als gesprekspartner voor professionals, bestuurders en managers.
Meer over Jancees van WesteringOnderneem! Commercieel worden en jezelf blijven
Gebonden Nederlands 2008 1e druk 9789077983386Samenvatting
De tijdgeest staat er bol van: de roep om uw eigen keuzes te maken, uw eigen verantwoordelijkheid te nemen, uw passie te volgen en in actie te komen. Kortom: om te ondernemen. Bij ondernemen denkt u in de eerste plaats aan het groeiende leger mensen die voor zichzelf beginnen, een bedrijf starten of een eigen beroepspraktijk voeren. Maar de roep om te ondernemen gaat veel verder. Steeds meer bedrijven redden het niet meer met loonslaven, maar hebben ondernemende werknemers nodig: mensen die hun passie waarmaken, innoveren, op de kosten letten en hun targets halen.
Half Nederland ziet zich voor vragen gesteld als: 'Hoe ga ik ondernemen? Hoe haal ik mijn target? Hoe word ik commercieel zonder leuren en aansmeren? Kies ik voor zelfstandig en/of een baan?' De één ziet daarbij de zon en werpt zich spontaan in het diepe. De ander ziet een bui hangen omdat de omstandigheden dwingen om te ondernemen: als uw baan vervalt, uw subsidie wordt ingetrokken of uw uitkering geschrapt. Dan is het in eerste instantie niet 'Ha, ik ga ondernemen', maar 'Oei, ik moet ondernemen.'
'Onderneem!' is een appetizer en routeplanner: voor iedereen die zijn plezier, kunst of kunde tot uitgangspunt kiest en daarmee wil ondernemen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jancees van Westering
Inhoudsopgave
2. Aan de slag
3. Verkopen en concurreren
4. Vrijheid
5. Willen
6. Uitstralen
7. Durven
8. Bijdragen
9. Vertellen
10. Verbinden
11. Rekenen
12. Vernieuwen
13. Doen
14. Doorzetten
15. Stilstaan
16. Tijd voor een plan
17. Tijd voor actie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan