Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Trends herkennen, begrijpen, gebruiken, creëren

Ingenaaid Nederlands 2014 6e druk 9789080740419
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Trends bepalen onze toekomst! Trends ontzenuwen de drang om alles te behouden zoals het is en vormen zo een natuurlijke verzekering voor ons voortbestaan als mens. 'Trends herkennen, begrijpen, gebruiken, creëren' is geen boek vol met trendvoorspellingen, maar de basis om trends beter te begrijpen.

Dat trends bestaan is wel duidelijk!
- Maar hoe ontstaan trends nu eigenlijk?
- Waaraan kunt u een trend vroegtijdig herkennen?
- Kunt u nu wel of niet een trend zelf creëren?
- Zijn trends buiten het aanzetten tot consumptie wel interessant?
- Wat is de meerwaarde van trends voor de maatschappij en voor uzelf?

Dit zijn vragen die ieder van ons prikkelen als we het hebben over trends. 'Trends herkennen, begrijpen, gebruiken, creëren' behandelt in een heldere uiteenzetting die vragen en verduidelijkt tevens het totale proces dat een trend bepaalt. Ondernemers, verkoopmanagers, marketingbureaus, modeontwerpers, designers en kunstenaars kunnen met 'Trends verklaard' nagaan hoe ze nog beter gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die trends hen aanreiken. Het boek is een must voor een ieder die de invloed van trends in zijn dagelijks leven beter wil leren begrijpen.

Specificaties

ISBN13:9789080740419
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:104
Druk:6
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

4.0 van de 5
4 stemmen
2
0
2
0
0

Over Fons Maenhoudt

Fons Maenhoudt, zelf een lange termijn denker en gefascineerd door trends, volgde jarenlang trendbewegingen binnen allerhande maatschappelijke groepen; daarbij kunt u denken aan landen, culturen, bedrijven, producten, beroepen, leeftijden, opleidingen, kunstrichtingen et cetera. Al deze informatie was de voedingsbodem voor het tot stand brengen van het boek 'Trends herkennen, begrijpen, gebruiken, creëren'.

Andere boeken door Fons Maenhoudt

Inhoudsopgave

Dankwoord

1. Inleiding
1.0 Mag het een trendje meer zijn?
1.1. Waarom zou u dit boek lezen?

2. Wat is een trend?
2.0 Welke soorten zijn er en hoe herken je ze?
2.1. Wat is een trend nooit!
2.2. Wat doet een trend wel!
2.3. Welke soorten trends zijn er?
2.4. Uitzoomen en inzoomen.
2.5. Verschil tussen mode, trend, hype, rage en hit.

3. De levensloop van een trend! Ontstaan, groei, verspreiding, verdwijnen.
3.1 Hoe en waar ontstaat een trend?
3.2 Wat is de drijvende kracht achter het ontstaan van een trend?
3.3 Wie zijn de grondleggers van een nieuwe trend?
3.4 Wie zorgen ervoor dat iets vernieuwends uitgroeit tot een trend?
3.5 Wanneer word iets als een trend ervaren?
3.6 Wat zijn de cruciale momenten in de ontwikkeling van een trend?
3.7 Wat bepaalt de omvang en de maximale groei van een trend?
3.8 Levensduur van trends.
3.9 De levenscyclus van een trend.
3.10 Wat is de oorzaak dat een trend verdwijnt?
3.11 Aanwijzingen die duiden op het naderende einde van één van de huidige Macro trends!
3.12 Belangrijk om te onthouden.

4. Wie zijn ze?
4.0 - 4.6 De Original, de Setter, de Watcher, de Volger, de Laatkomer.
4.7 Overzicht van de belangrijkste eigenschappen van elke groep.
4.8 Hoe word je zelf een trendwatcher?

5. Welke voordelen brengen trends?
5.1 Wat is de maatschappelijke meerwaarde van een trend?
5.2 Waarom gaan we trends overnemen?
5.3 Waarom is kennis van trends een voordeel?
5.4 Trendwatchers en hun meerwaarde voor het bedrijfsleven!
5.5 Hoe kan je met trends je omzet laten stijgen?
5.6 Hoe kan je met trendwatching je beleggingsresultaten verbeteren?

6. Kan je zelf een trend creëren?
6.1 Welke trends kun je wel en welke kun je niet creëren?
6.2 Wat is er nodig om een Micro trend te lanceren?
6.3 Waar op te letten vooraleer je alle energie verspilt aan iets dat nooit enige kans heeft gemaakt!
6.4 De juiste timing bepalen!

7. Clichébeelden en trends.

8. Macro trends van de toekomst.
8.1 Belangrijke ontdekkingen uit het verleden en hun macro trend.
8.2 Wat is nu die revolutionaire macro trend van de toekomst, wat is het toepassingsgebied waar dit alles zich zal afspelen?
8.3 Maatschappelijke macro trends.
8.4 Bekende zakelijke trendwatchers.
8.5 Interessante internet pagina.
8.6 Actuele trend keywords.

9. Hoe nu verder?

10. Aanbevolen literatuur.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Trends herkennen, begrijpen, gebruiken, creëren