Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Modellen die werken

Kwaliteit in bedrijf en informatievoorziening

Paperback Nederlands 2008 9789080905122
Dit product is niet meer leverbaar

Samenvatting

Modellen zijn van alle tijden. Vaak worden modellen gebruikt om de complexe werkelijkheid in een overzichtelijk geheel te vangen. Dit is tegelijk de kracht en de zwakte van modellen, immers kwaliteitsmodellen voor organisaties dwingen managers, medewerkers en betrokkenen om naar een specifiek aantal aspecten van de organisatie te kijken. Een goede manager weet dat dit nooit de hele werkelijkheid is en is in staat om kwaliteitsmodellen voor zijn organisatie op waarde te schatten en op de juiste manier toe te passen, of juist niet toe te passen. Er zijn immers honderden modellen en dat per vakgebied. In dit boek scheppen de auteurs enigszins orde in het modellen oerwoud. Modellen op de diverse vakgebieden worden behandeld en ingeschaald op toegevoegde waarde zodat u deze goed kunt inzetten binnen uw organisatie.

In deel 1 wordt ingegaan op de mogelijkheden om kwaliteitsverbetering binnen de organisatie en van de informatie- voorziening te realiseren. Ter ondersteuning kan gebruik worden gemaakt van de ruim 50 modellen die in deel 2 van dit boek worden behandeld.

Wilt u de juiste keuzes maken? Heeft u al een mening over SixSigma, SAM, Tripod, COPC, BSC, ISPL, EFQM of eSCM? In dit boek schetsen wij u een scala aan mogelijkheden. Het boek vormt weer een bijzondere bron van informatie van het Business & IT Trends Institute. In navolging van de succesvolle formule Trends in IT vormt ook dit boek een praktische handleiding. Ook ondersteunt het als naslagwerk mensen die betrokken zijn bij organisatieverbetering, kwaliteitsverbetering en is het een standaardwerk voor tientallen opleidingen, hogescholen en universiteiten.

Specificaties

ISBN13:9789080905122
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:475
Druk:2
Verschijningsdatum:3-12-2008

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Barry Derksen

Dr. Barry Derksen MMC CGEIT CISA is associated professor Novi University Applied Sciences, and VU Amsterdam, post graduate IT audit, Compliancy & Advisory. He is head Architectuur / Proces management / Business Analists / Business Intelligence en Security at Stedin and trendwatcher / researcher bij het benchmark en assessment bedrijf Business & IT Trends Instiute (www.bitti.nl).

Andere boeken door Barry Derksen

Over Peter Noordam

Drs. P.G. Noordam is adviseur bij Bisnez Management, een projectmanagement- en adviesbureau. Daarnaast is hij docent bij de Erasmus Universiteit en TIAS NIMBAS. Doelgroep Organisatieadviseurs, ICT-adviseurs en projectmedewerkers.

Andere boeken door Peter Noordam

Inhoudsopgave

Deel 1: Kwaliteit van de informatievoorziening
1. Wat is kwaliteit?
2. Kwaliteit in de organisatie
3. Managementcyclus van de informatievoorziening
4. Realiseren kwaliteitsverbetering, de bouwstenen
5. De kwaliteitseisen op het duivelselastiek

Deel 2: De modellenboom
6. Modellen voor organisatieverbetering en kwaliteit
7. Toepasbaarheid van modellen, methoden en standaarden
8. Het IT-modellenlandschap in Nederland
9. Modellen die werken

Deel 3: Kwaliteit en kwaliteitsverbetermodellen op een rij

Bijlagen
- Voor wie erop wil kauwen
- Checklist proceskenmerken en prestatie-indicatoren
- Over de auteurs
- Literatuur

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Modellen die werken