Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Van kiem tot cash

Innovatieparadoxen in perspectief

Ringband Nederlands 2006 9789080943056
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Hoe geeft u als bedrijf innovatie vorm in de praktijk? Een interessante vraag die in 'Van kiem tot cash' beantwoord wordt aan de hand van de Innovatiecirkel. Deze Innovatiecirkel omvat drie stadia: creatie, implementatie en kapitalisatie. Om als bedrijf succesvol te innoveren, dient elke keer opnieuw de cirkel doorlopen te worden. Hiervoor bestaat geen standaardaanpak. Hoe een bedrijf het best invulling kan geven aan innovatie, wordt bepaald door factoren als markt, bedrijfsomvang, concurrentie, product, mate van volwassenheid, etc.

Dit neemt niet weg dat innovatie voor elk bedrijf, groot of klein, pure noodzaak is. Innovatie leidt tot nieuwe perspectieven, vooruitgang, een beter resultaat, concurrerend vermogen, een bloeiende economie. Er is moed voor nodig en doorzettingsvermogen. Dat blijkt uit de interviews met elf prominenten uit het bedrijfsleven en kennisinstellingen, die eveneens in dit boekje zijn opgenomen. Zij bieden de lezer een kijkje in de innovatiekeuken van hun eigen bedrijf c.q. instelling. Daarnaast geven ze hun visie op de innovatiekracht van Nederland. Wat doet ons land goed, waar laat het kansen liggen?

De auteurs van 'Van kiem tot cash' bieden managers inzicht in vele, soms paradoxale vormen van innovatie. Dit gebaseerd op hun jarenlange advieservaring als Berenschot-consultant op het gebied van innovatie bij uiteenlopende bedrijven. De praktijkvoorbeelden onderstrepen het belang van innovatie in de huidige samenleving.

Specificaties

ISBN13:9789080943056
Trefwoorden:innovatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:ringband
Aantal pagina's:68
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.5 van de 5
4 stemmen
3
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marcel van Assen

Marcel van Assen (1969) is adviseur, auteur en spreker op het gebied van Operational Excellence. Zijn advieservaring betreft verschillende vraagstukken op het gebied van operations- en innovatiemanagement, van Lean Six Sigma en Operational Excellence tot waarde-innovatie en strategie-implementatie gebaseerd op strategische conversatie, roadmapping en toekomstverkenningen voor individuele organisaties, clusters en ketens in zowel de industrie als voor dienstverlenende organisaties en zorginstellingen. Van Assen is partner bij OpX-Consultants BV, een adviesorganisatie gericht op het ontwikkelen en realiseren van excellente operationele organisaties. Hij is tevens oprichter/trainer van het OpX-Instituut. En lid van de Raad van Commissarissen van Gorenje, een Sloveens beursgenoteerde onderneming. Daarnaast is Marcel van Assen als hoogleraar Operational Excellence verbonden aan TiasNimbas Business School. Hij is afgestudeerd bij de vakgroep Productie en Operationeel Management van de faculteit Werktuigbouwkunde van de Universiteit Twente in 1996 en hij heeft een M.Sc. in 'Strategy & Organization' behaald aan de Open Universiteit. In 2005 heeft Marcel van Assen zijn promotieonderzoek afgesloten bij ERIM (Erasmus Research Institute of Management).

Andere boeken door Marcel van Assen

Inhoudsopgave

Ten geleide
Voorwoord
Inleiding
CV's geïnterviewden

Interviews: paradoxen in perspectief
Piet Boon - Om te innoveren, moet je voor alles openstaan
Alexius Collette - Lef hebben, dan bereik je meer
Anne Flierman - Innovatie is de speelbal van een lobbyachtig dispuut geworden
Sibbe Hoekstra - Innovatie gebeurt te versnipperd en te chaotisch
Peter Jongenburger - Het is pas een innovatie als je het toepast
Arie Kraaijeveld - Zonder technologische vernieuwing geen bloeiende economie
Joop Sistermans - Innovatie betekent altijd een doorbraak
Jan Tichelaar - Productinnovatie is onze corebusiness
Herman van Wechem - Innovatie moet je gewoon doen
Jan Zuidam - Zonder innovatie komt deze maatschappij niet vooruit
Herman van der Zwaan - Innovatie moet uit het bedrijf zelf komen

Over de auteurs
Colofon

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van kiem tot cash