Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Van onbeheersbare beeldvorming naar DURF-communicatie

(PDF-download)

E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789081517225
Direct te downloaden

Samenvatting

Zo positief mogelijk in het nieuws komen en een gewenste beeldvorming creëren, daar zijn veel organisaties druk mee bezig. Maar als klanten ontevreden zijn over producten 
of diensten, er organisatieprocessen niet goed lopen, de organisatie iets anders doet dan zij zegt of zich niet correct gedraagt, kan nooit een gewenste beeldvorming ontstaan.

Organisaties bevinden zich in glazen kooien, iedereen kijkt kritisch mee. Organisatie, gedrag en communicatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het vormen van beelden werkt niet, geloofwaardig zijn wel. Dat bereik 
je door de organisatie te verbeteren en door zelf nieuws naar buiten te brengen gebaseerd op feiten. De rol van de communicatieprofessional is om daarbij te signaleren, te adviseren en als nieuwsmaker te werk te gaan. De DURF-methode geeft aan hoe dat te doen.

"In en over het communicatievak wordt vaak erg ingewikkeld gedaan. We discussiëren al jarenlang over onze meerwaarde en zijn (te) druk met het bevechten van onze positie in de boardroom. Vervolgens delen we de een na de andere nieuwe kijk op het vak. DURF is niet de zoveelste nieuwe kijk, maar poetst juist de basis weer op en laat het glimmen. Zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Goed communiceren begint met een gezonde dosis boerenverstand en een dubbele dosis empatisch vermogen. Daar kan toch niemand het mee oneens zijn?" - Maria Harmsen, hoofd communicatie Woonstede

"Verplichte kost voor alle bestuurders en leden van de Raad van Toezicht." - Hester van Buren, bestuurder Woningstichting Rochdale

"Een publicatie naar mijn hart! Opgeleid als journalist weet ik: de waarheid telt. Het mooie van DURF is dat je een gelijkwaardige relatie opbouwt met de buitenwereld. Maar ook dat het organisaties dwingt tot betere processen en goed bestuur. Samen met Nico heb ik ten behoeve van de wijkaanpak van de Amsterdamse Transvaalbuurt veel nieuws gemaakt. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet alleen de buurt goed heeft gedaan, maar ook de organisaties die de buurt verbeterden." - Marieke Mittelmeijer, zelfstandig communicatiespecialist en tekstschrijver

"Ik kan het er alleen maar roerend mee eens zijn. Ik roep zelf ook vaak dat wij meer durf moeten hebben, en dat veel organisaties te groot en te complex zijn geworden. Omdat de wereld steeds dynamischer wordt, gaat dat de komende 20 jaar nog voor grote veranderingen zorgen. De top 25 van gebakken lucht kwalificaties heb ik meteen gedeeld op twitter." - Mark Blok, hoofd a.i. interne communicatie KPMG

Specificaties

ISBN13:9789081517225
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Aantal pagina's:110
Uitgever:Nieuwsmaker
Druk:1
Verschijningsdatum:28-2-2015

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Nico de Leeuw

Nico de Leeuw is behalve communicatie-adviseur ook actief blogger, spreker en gastdocent. Nico ondersteunde diverse publieke organisaties als communicatie- en mediaspecialist en woordvoerder.

Andere boeken door Nico de Leeuw

Over Jan Merton

Jan Merton is sinds 2013 zelfstandig communicatieadviseur, daarvoor heeft hij jarenlang bij diverse organisaties gewerkt. Jan is een generalist met expertise op strategisch en uitvoerend niveau. Hij heeft Nederlandse Taal- en Letterkunde gestudeerd, met als specialisatie communicatiewetenschap. Hij heeft van diverse boeken de eindredactie gedaan en schreef samen met Nico de Leeuw de boeken 'Van onbeheersbare beeldvorming naar DURF-communicatie' en 'Communicatie en Ethiek'. In 'Communicatie en Ethiek' geven Jan Merton en Nico de Leeuw je de praktische tips hoe je de organisatie kunt analyseren en helpen verbeteren, zodat deze betrouwbaar is en vertrouwen ontvangt. Ze vertellen je tevens hoe je daarna kunt communiceren om het vertrouwen vast te houden en te vergroten. Alsmede hoe je hierbij ethische principes kunt toepassen.

Andere boeken door Jan Merton

Inhoudsopgave

Inleiding en leeswijzer

1. Het wordt tijd voor DURF-communicatie
2. Stap 1 toegelicht: De kerntaken van de organisatie
3. Stap 2 toegelicht: De producten en diensten
4. Stap 3 toegelicht: De bedrijfsprocessen
5. Stap 4 toegelicht: Het gedrag
6. Stap 5 toegelicht: Het proces van nieuws maken
7. Sluiertaal en gebakken lucht-kwalificaties
8. Wat is er aan 
de hand in communicatieland?
9. Redenen om DURF toe te passen
10. De kracht van kwetsbaarheid
11. Drie voorbeelden uit de praktijk

Over de auteurs
Dankwoord

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van onbeheersbare beeldvorming naar DURF-communicatie