Lees verder
Sjef Kerkhofs is een van de internetstrategietalenten die Nederland rijk is. Vanuit een social media focus adviseert hij bedrijven bij het benutten van internet voor marcomdoelstellingen.
Meer over de auteursSocial marketing strategie
Van experiment naar succes
Paperback Nederlands 2011 4e druk 9789081538213Samenvatting
De consument omarmt social media massaal, en het bedrijfsleven moet volgen. Marketeers zijn afgelopen tijd druk aan de slag met het experimenteren binnen de diverse sociale media kanalen en netwerken om te achterhalen of dit spannende nieuwe marketingkanaal iets kan toevoegen voor hun onderneming. Op zich een positieve ontwikkeling, ware het niet dat social media op deze manier vaak tot doel worden verheven, terwijl ze toch echt behoren tot de middelen. Strategie, doelstellingen en structuur ontbreken vaak, met alle gevolgen van dien.
In 'Social Marketing Strategie; van experiment naar succes' omschrijft Sjef Kerkhofs samen met zijn mede-auteurs de ontwikkeling van het medium dat social media wordt genoemd. De inhoud biedt de lezer een combinatie van abstractie en praktijk, typerend voor de schrijfstijl die de auteurs ook op diverse weblogs toepassen. Een strategisch model wordt beschreven om een concreet kader te bieden waarmee ook u sociale media op een structurele wijze onderdeel kunt laten worden van de marketingmix van uw organisatie.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Sjef Kerkhofs
Over Jan Adriaanse
Inhoudsopgave
Waarom dit boek
Leeswijzer
1. Maatschappelijk kader
1.1 Voorwoord - Old School
1.2 Maatschappelijke context
1.3 De trends van dit moment
2. Het social media landschap
1.1 Social media onderdelen en structuur
1.2 Het invloeden landschap
1.3 De huidige situatie
1.4 Tijd voor verandering
3. Toepassing en organisatie
1.1 Bestaande modellen
1.2 Het Social Strategy Mode
Over de auteurs
Bronnenoverzicht
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan