Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

Social marketing strategie

Van experiment naar succes

Paperback Nederlands 2011 4e druk 9789081538213
Voormalig top 100Totaal 122 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De consument omarmt social media massaal, en het bedrijfsleven moet volgen. Marketeers zijn afgelopen tijd druk aan de slag met het experimenteren binnen de diverse sociale media kanalen en netwerken om te achterhalen of dit spannende nieuwe marketingkanaal iets kan toevoegen voor hun onderneming. Op zich een positieve ontwikkeling, ware het niet dat social media op deze manier vaak tot doel worden verheven, terwijl ze toch echt behoren tot de middelen. Strategie, doelstellingen en structuur ontbreken vaak, met alle gevolgen van dien.

In 'Social Marketing Strategie; van experiment naar succes' omschrijft Sjef Kerkhofs samen met zijn mede-auteurs de ontwikkeling van het medium dat social media wordt genoemd. De inhoud biedt de lezer een combinatie van abstractie en praktijk, typerend voor de schrijfstijl die de auteurs ook op diverse weblogs toepassen. Een strategisch model wordt beschreven om een concreet kader te bieden waarmee ook u sociale media op een structurele wijze onderdeel kunt laten worden van de marketingmix van uw organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789081538213
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:178
Uitgever:Pondres
Druk:4
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Homo digitalis
Erik de Vries | 8 december 2010
Er zullen in het bedrijfsleven weinig marketeers rondlopen die niet het gevoel hebben ‘iets met sociale media’ te moeten, voorzover ze daarmee nog geen begin hebben gemaakt. Voor hen komt het boek Social marketing strategie. Van experiment naar succes als geroepen.
Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
17 stemmen
5
2
5
3
2

Interviews en artikelen (1)

Over Sjef Kerkhofs

Sjef Kerkhofs is een van de internetstrategietalenten die Nederland rijk is. Vanuit een social media focus adviseert hij bedrijven bij het benutten van internet voor marcomdoelstellingen. Kerkhofs begon zijn carrière in de zoekmachinemarketing, maar maakte al snel de stap naar ondernemerschap. Zijn bedrijf StepFree werd begin 2010 overgenomen door Pondres BV uit Tilburg, een powerhouse op het gebied van fullservice direct marketing.

Andere boeken door Sjef Kerkhofs

Over Jan Adriaanse

Prof. dr. Jan Adriaanse (1972) is als hoogleraar Turnaround Management verbonden aan de afdeling Bedrijfswetenschappen van de Universiteit Leiden. Daarbinnen is hij onder meer actief binnen Turnaround, Rescue & Insolvency Leiden (TRI-Leiden), een interdisciplinair onderzoeksteam dat zich bezighoudt met vraagstukken op het gebied van ondernemingen in zwaar weer. Daarnaast is hij oprichter en directeur van trainingsinstituut en adviesbureau Turnaround PowerHouse(r). Jan studeerde bedrijfskunde aan Nyenrode Business Universiteit en rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden. Hij promoveerde in 2005 op een onderzoek gericht op succes- en faalfactoren van herstructureringen in het kader van Bijzonder beheer. In 2007 participeerde hij in een entrepreneurship colloquium aan Harvard Business School. Op 23 november 2012 sprak hij in Leiden zijn oratie uit met als titel 'Moeten we ondernemingen in crisis redden? Een bedrijfswetenschappelijke benadering van het insolventierecht aan de hand van de casus General Motors'. Jan is opgegroeid in een typisch ondernemersgezin en schreef tientallen academische en managementartikelen. Als adviseur en energiek spreker werkt hij voor familiebedrijven, multinationals en internationaal bekende merken. Hij staat bekend als een vooruitstrevende non-conformist op het gebied van turnaroundmanagement die het altijd aandurft om stelling te nemen.

Andere boeken door Jan Adriaanse

Inhoudsopgave

Dankwoord
Waarom dit boek
Leeswijzer

1. Maatschappelijk kader
1.1 Voorwoord - Old School
1.2 Maatschappelijke context
1.3 De trends van dit moment

2. Het social media landschap
1.1 Social media onderdelen en structuur
1.2 Het invloeden landschap
1.3 De huidige situatie
1.4 Tijd voor verandering

3. Toepassing en organisatie
1.1 Bestaande modellen
1.2 Het Social Strategy Mode

Over de auteurs
Bronnenoverzicht

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Social marketing strategie