Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Back to basics in selling

Discovering the neuro-economics behind the successful salesperson

Gebonden Engels 2010 9789081558211
Niet leverbaar.

Samenvatting

Veel verkopers missen empatisch vermogen en daadkracht. Dit is echter noodzakelijk om als verkoper of accountmanager succesvol te zijn. Prof. Willem Verbeke van Professional Capital onderzocht de koppeling tussen neurowetenschappen en commercieel inzicht, opgetekend in het boek Back to the Basics in Selling. Het boek baseert zich op ruim 3000 praktijktrainingen en 100 hersenscans bij commerciële mensen.

In het boek wordt naar aanleiding van wetenschappelijk onderzoek ingegaan op de werking van de hersenen en het toepassen van verkooptechnieken. Aan de hand van zes stappen helpt het verkopers om hun techniek aan te scherpen:

1. Identificeer en classificeer uw vaardigheden of kernkwaliteiten
2. Leef u in in de problemen van de klant
3. Analyseer de impact van uw vaardigheden om problemen van de klant op te lossen
4. Positioneer uzelf in vergelijking met de concurrentie
5. Shape (vorm) u klant in gesprekken
6. Mobiliseer middelen naar klanten via een sterk intern en extern netwerk

Specificaties

ISBN13:9789081558211
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:210
Druk:1
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Expertrecensies (1)

Back to basics in selling
Nico Melkert | 8 februari 2013
Iedere verkoper wil succesvol zijn. Maar hoe word je dat? Er zijn al heel veel boeken over dit onderwerp geschreven. Maar jammer genoeg maakt de veelal pakkende titel met bijbehorend verkooppraatje de verwachtingen lang niet altijd waar. Natuurlijk, nog afgezien van het feit dat het wel erg naïef zou zijn om te denken dat dè succesformule in een boek te vinden is en dat je als verkoper succesvol kan worden als je dit advies strikt naleeft. Maar gelukkig worden er ook boeken gepubliceerd die niet alleen voldoen aan je verwachtingen, maar deze overtreffen. Ruimschoots zelfs. Het zijn boeken die je herleest, die in je hoofd blijven malen en die je dat goede gevoel geven. 'Back to basics in selling' (Discovering the neuro-economics behind the succesful salesperson) van Willem Verbeke is zo'n boek.
Lees verder

Verschijningsdata

De verschijningsfrequentie en verschijningsdata zijn nog niet bekend

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Willem Verbeke

Willem Verbeke studeerde wijsbegeerte aan de Rijks Universiteit van Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA. Sinds 1999 is hij bijzonder hoogleraar in Sales- en Account Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Binnen deze universiteit verzorgt hij cursussen en doet hij op zijn vakgebied van verkoop en accountmanagement onderzoek naar emoties, netwerken, account-managementsystemen en kennismanagement. Tevens is hij Star Researcher op het ERIM (Erasmus Research Institute of Management). Verbeke is mede-oprichter van Professional Capital en EMIC, twee ondernemingen die zich bezighouden met coaching van verkopers, mystery calling, werving en selectie en genetics testing. Willem Verbeke heeft opgetreden als gastspreker op de universiteiten van Harvard en Berkely en op de Darden School of Business. Ook is hij een veelgevraagd spreker voor multinationals als Procter & Gamble , Mars, ABN AMRO, Sara Lee en Nationale Nederlanden. Daarnaast publiceerde hij veelvuldig in een groot aantal nationale en internationale tijdschriften als 'The Journal of Marketing and Journal of Applied Psychology'. Van zijn hand verschenen 'Marketing communicatie en chaos', 'Ik netwerk dus ik besta' en 'Ik verkoop dus ik besta', Adaptief en strategische account management', en 'Sales en Account Management in een era van E-business'. In 2002 ontving hij de Howard Sheth Foundation Award in de USA voor de beste paper in the 'Journal of The Academy of Marketing Science'.

Andere boeken door Willem Verbeke

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Back to basics in selling