Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recruitment via sociale media - totaal herziene druk

Van wervingsstrategie tot uitvoer

Paperback Nederlands 2014 9789081675642
Voormalig top 100183 dagen in de Top 100
Niet leverbaar.

Samenvatting

In deze tijd is het ondenkbaar dat iemand niet op sociale media zit, zeker voor professionals. LinkedIn, Facebook en Twitter zijn mainstream geworden en vormen een integraal onderdeel van ons vakgebied. De meest gangbare websites worden steeds ‘socialer’ waardoor potentiële kandidaten zelfs onbewust onderdeel zijn van een community. Sociale media hebben dan ook een grote impact op onze manier van communiceren. Er wordt informatie verwacht, er worden reacties verwacht, snel en op allerlei plekken en apparaten.

Als het begrip ‘sociale media’ niet terugkomt in je recruitment-, arbeidsmarktcommunicatie of employer branding plan, dan doe je iets niet goed, dan zit je nog in de ‘Klassiek reactieve fase’ van recruitment. Met dit boek leer je om naar het ‘Expertniveau’ van recruitment te gaan; de fase waarin sociale media een integraal onderdeel zijn van HR, recruitment en arbeidsmarktcommunicatie en je in staat bent om beter en sneller arbeidspotentieel aan te trekken én te behouden, vaak tegen lagere kosten.

Dit boek:
- Bevat de volledig herziene versie van het boek 'Recruitment via LinkedIn'.
- Staat vol praktische cases en voorbeelden van Accenture, Achmea, DFE Pharma, Enexis, Experis, Google, Hard Rock Café, Heineken, IBM, ING, KLM, KPMG, Pepsico, Philips, Recruit2, TomTom, UPC, U.S. Army, VUmc en Wigo4it.
- Bevat bijdragen van Aaltje Vincent, Belastingdienst, Campaign Group, Geert-Jan Waasdorp, Intelligence Group, Martijn Hemminga, Ralph Brasker en Ton Rodenburg.
- Is voor HR-professionals, recruiters, (arbeidsmarkt) communicatieprofessionals, intercedenten en (werving- en selectie) consultants die het maximale uit hun wervingsinspanningen willen halen en weten dat ze daarvoor sociale media nodig hebben.

Specificaties

ISBN13:9789081675642
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:Werf & Media
Druk:1
Verschijningsdatum:1-5-2014

Expertrecensies (1)

Recruitment via LinkedIn (geactualiseerde editie)
Reyer Brons | 10 februari 2009
Online sociale netwerken vormen een snel groeiend fenomeen. Het meest bekende voorbeeld is waarschijnlijk Hyves, het inmiddels onmisbare netwerk voor de opgroeiende jeugd. In de zakelijke wereld is LinkedIn het belangrijkste netwerk. Jacco Valkenburg is pionier als gebruiker van LinkedIn voor werving en selectie van personeel. Naast recruiter is hij inmiddels ook trainer op dit gebied en houdt hij daar regelmatig presentaties over. Zijn boek 'Recruitment via LinkedIn' is zeer nuttig voor degenen die bij werving en selectie zijn betrokken, maar ook voor anderen die handige tips willen over het gebruik van LinkedIn.
Lees verder

Verschijningsdata

De verschijningsfrequentie en verschijningsdata zijn nog niet bekend

Lezersrecensies

4.2 van de 5
12 stemmen
8
1
1
1
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

podcast
Jacco Valkenburg over recruitment met LinkedIn
Pierre Pieterse 18 september 2008 LinkedIn, Hyves,Plaxo, Facebook….Doet u ook al mee? Misschien niet, maar deze sociale netwerken kunnen ingezet worden voor het vinden van een geschikte kandidaat voor uw vacature. Vooral LinkedIn omdat het profiel leest als een cv. Dat is althans de mening van recruitmentadviseur Jacco Valkenburg. In zijn boek Recruitment via LinkedIn heeft hij de ‘do’s and dont’s’ van dit zakelijke netwerk op een rijtje gezet. Boekcover vroeg hem om wat praktische tips.

Over Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een onafhankelijk recruitmentexpert en een van Nederlands bekendste auteur en blogger op dit gebied, te weten 'Recruiting Roundtable'. Sinds 1996 staat hij internationale organisaties succesvol bij in het verbeteren of uit handen nemen van het werving- en selectieproces. Dit alles door slim gebruik te maken van nieuwe technologieën, arbeidsmarktcommunicatie en jarenlange expertise. Met zijn bedrijf Recruit2 helpt hij organisaties succesvol om meer uit hun personeelswerving te halen, van strategie tot realisatie, met minder moeite. Daarnaast is hij eigenaar en trainer bij Recruiter University. In 2009 werd Jacco Valkenburg verkozen tot 'Best Social Recruiter', niet zozeer omdat hij alle trucjes van LinkedIn kende maar vooral omdat hij van iedereen een recruiter weet te maken binnen een organisatie (onder andere met behulp van de inzet van sociale media). Op het sociale media gebied wist hij een LinkedIn groep te creëren met meer dan 200.000 leden en op Twitter, via meerdere accounts, ruim 300.000 volgers te krijgen. Jacco is auteur van meerdere succesvolle boeken zoals 'Recruitment via LinkedIn' 'Recruitment via Sociale Media', 'Recruitment 3.0' en co-auteur van de bestseller 'Solliciteren via LinkedIn', samen goed voor meer dan 30.000 verkochte exemplaren.

Andere boeken door Jacco Valkenburg

Inhoudsopgave

Voorwoord

HFK 1 Succesvol werven met sociale media
1.1 Sociaal recruiten
1.1.1 Bereik vergroten
1.1.2 Ambassadeursnetwerken, ondersteuning bij referral recruitment
1.1.3 De opbouw van communities
1.1.4 De opbouw van een actuele profielendatabase
1.1.5 De opbouw van een talentpool
1.1.6 Betere arbeidsmarktcommunicatie
1.1.7 Verbetering van de conversie
1.1.8 Een concurrentieanalyse maken
1.1.9 Online reputatiemanagement en PR
1.1.10 Effectiever adverteren

HFK 2 De basis: een gedegen recruitmentstrategie
2.1 E en operationeel excellent recruitmentproces
2.2 Van Klassiek reactief naar Proactief recruitment Expertniveau

HFK 3 Online arbeidsmarktcommunicatie, nu en in de toekomst
3.1 Employer brand: het verkrijgen van een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie
3.2 De carrièresite centraal?
3.3 E en veranderend medialandschap; hét internet bestaat niet meer
3.4 Arbeidsmarktcommunicatiestrategie 2.0
3.5 Van strategie tot uitvoer
3.6 Return of investment (roi)

HFK 4 Gebruik van Sociale media
4.1 Recruitment via LinkedIn
4.1.1 Je eigen profiel aanmaken en onderhouden
4.1.2 Netwerken met behulp van LinkedIn
4.1.3 Zoeken via LinkedIn
4.1.4 Het benaderen van potentiële kandidaten
4.1.5 Marketing en employer branding met behulp van LinkedIn
4.1.6 De verschillende LinkedIn Accounts
4.1.7 Profiteer optimaal van LinkedIn
Casus: Belastingdienst, operatie Missing Link
4.2 Arbeidsmarktcommunicatie via Facebook
4.2.1 Corporate of Werken bij Facebook pagina
4.2.2 Niet of/of maar en/en
Casus: Wigo4it, een Facebook bedrijfspagina als werken-bij site
4.2.3 Vier sociale wervingstactieken
Casus: Hoe Hard Rock Cafe 120 nieuwe medewerkers rekruteerde in 30 dagen via Facebook
4.2.4 Facebook als centrale hub of community
4.3 Twitter als wervingskanaal
4.4 Overige sociale media
4.4.1 Pinterest
4.4.2 Google+ voor werving én selectie
4.4.3 YouTube
4.4.4 Slideshare presentaties
4.4.5 Wordpress recruitmentsite
4.4.6 Niche sociale netwerken
4.4.7 Personenzoekmachines

HFK 5 Alles over content
5.1 Online reputatie management
5.2 Content creëren met 200+ ideeën
5.3 Content verspreiden

HFK 6 Stappenplan en aandachtspunten
6.1 Stappenplan
6.2 Valkuilen
6.3 Hoe om te gaan met sociale media; richtlijnen voor medewerkers
6.4 Sollicitatiecode

HFK 7 Meet verbeter en experimenteer
7.1 Inzicht in het proces
7.2 Wat bepaalt de effectiviteit van recruitment?
7.3 Expertniveau

Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Recruitment via sociale media - totaal herziene druk