Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Communicatie

Een allemanszaak tussen strategie en gelegenheidsdenken

Paperback Nederlands 2013 9789081715188
Niet leverbaar.

Samenvatting

In minder dan een eeuw is het vak communicatie in Nederland uitgegroeid tot een volwaardige organisatiefunctie. Overheden, bedrijven en andersoortige instellingen en instituties besteden stelselmatig professioneel aandacht aan hun betrekkingen met personeel en externe belangengroeperingen via een scala aan informatieve momenten en middelen. Ingrijpende maatschappelijke en technische veranderingen belagen het vak.

Is communicatie hiertegen bestand? Is communicatie als stafdiscipline ook een kritische succesfactor? Hoe bewijzen communicatoren hun meerwaarde in een wereld, waarin informatie als een zonnewind en stormwolk tegelijk voor een adembenemende sfeer zorgt? Vanuit ervaring naar de opkomst en de toekomst van het vak kijkend behandelt de auteur in wat hijzelf een empiriografie noemt onderwerpen als de positie van het vak en zijn beoefenaren, strategie, de egowereld, de invloed van internet en maakt hij minder bekende zijstappen naar de natuurkunde.

Verwacht geen afvinklijstjes, wel een kennismaking met het toneel, de coulissen en perspectieven buiten het communicatietheater.

Specificaties

ISBN13:9789081715188
Trefwoorden:strategie, communicatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:328
Druk:1
Verschijningsdatum:8-1-2013

Expertrecensies (2)

Communicatie
Louis Thorig | 5 november 2013
Ben Warner is auteur en communicatieadviseur en heeft 40 jaar ervaring in public relations voor het bedrijfsleven. Daarnaast heeft hij diverse organisatorische functies bekleed bij bijzondere evenementen. Met name de bouw, energie (aardgas) en de bankensector zijn Warner's expertisegebieden. Ook in het communicatieonderwijs heeft Warner zijn sporen verdiend. Nu komt hij met 'Communicatie, een allemanszaak tussen strategie en gelegenheidsdenken'.
Lees verder
Communicatie
Nico Jong | 30 augustus 2013
Met ruim veertig jaar communicatie op de teller heeft communicatietsaar Ben Warner een buitengewoon communicatieboek geschreven. Hij noemt het zelf een empiriografie omdat het bestaat uit een verzameling van ervaringen, meningen en overpeinzingen uit zijn eigen loopbaan. De empirie van de auteur Warner dus, die vanuit zijn persoonlijke cooling down ook nog graag een blik op de toekomst werpt. Hij was directeur Communicatie van de Gasunie en jarenlang actief in de beroepsverenigingen en het communicatieonderwijs. Degenen die les of college van hem hebben gehad, kennen zijn betrokkenheid en bevlogenheid en die spatten ook van iedere pagina in zijn nieuwe boek Communicatie.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Ben Warner

Ben Warner (1946) werkte 40 jaar in de public relations, zoals dat populair heet, waarvan 36 jaar als stafhoofd/directeur. Zijn werksectoren waren warenhuis, chemie, bouw, energie en (interim kort) bank. Naast zijn werk was hij 34 jaar lang betrokken bij onderwijs. Als examinator, voorzitter Onderwijsraad, docent bij cursusinstituten (Van der Hilst en SRM) en college-gever op diverse HBO-scholen en Universiteiten, waaronder 10 jaar interim-docent strategische communicatie aan de UvA en een compacte collegeserie aan drie universiteiten in Moskou. Hij was 10 jaar voorzitter van de Contactgroep Communicatie van VNO-NCW en 6 jaar van het Eurogas Communication Committee. Hij was betrokken bij de sponsoring en marketing van vier internationale tentoonstellingen van het Groninger Museum, het ontstaan van het Energy Valley concept en Energy Management onderwijs in Groningen. Hij verzorgde voor Logeion (toen NGPR) de Millennium-lezing in 1999 en de Gold Paper-lezing op het IPRA-Wereldcongres van 1998 in Chicago.

Andere boeken door Ben Warner

Inhoudsopgave

Vooraf: een grenzeloos vakgebied

Inleiding
Van beginneridealisme naar het praktijkpandemonium

A: Het leerzame verleden: de weg naar kritische succesfactor van een modern vak met zeer oude wortels
-Inleiding: in 30 jaar naar volwassenheid
-Langs lijnen van matschappelijke ontwikkelingen
-Lessen uit dat korte verleden

B: Het heden: strategie en gelegenheidsenken
-Inleiding: cognitie versus onzekerheid
-Het strategische complex
-Communicatie en strategie

C: De diepe buiging naar het onverzadigbare publiek
-Inleiding: Vox populi

D: Vanaf nu naar voren
-Inleiding; wat staat er op het vuur, wat blijft overeind?

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communicatie