Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

New Economy Business

Seven Windows of Opportunity

E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2016 9789082378535
Direct te downloaden

Samenvatting

'New Economy Business' shows how business, sustainability and innovation can be brought together to create real, shared value. You will explore seven management areas and read numerous cases from around the globe demonstrating how current transformative trends interact with sustainable business to evolve into tomorrow's economy.

'New Economy Business' delivers the knowledge and insights needed to do business in an entirely new way, with greater innovative power and broader impact than ever before. 'New Economy Business' was first published in the Netherlands where it was a highly appreciated best seller and is being used as a guiding resource in a broad range of businesses as well as educational institutions.

The book was awarded the prestigious title of Management Book of the Year 2014 for its ground-breaking look at the future of our economy and tomorrow's business. The jury report stated, "This book preceeds reality. It is both theoretical and practical at the same time and challenges a broad readership to forge new pathways."

Specificaties

ISBN13:9789082378535
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:270
Druk:1
Verschijningsdatum:23-2-2016

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marga Hoek

Marga Hoek bewijst al ruim twintig jaar haar leiderschap als CEO, bestuurder en adviseur van nationale en internationale organisaties, in overheid, wetenschap & onderwijs en vooral het bedrijfsleven. Als geen ander weet zij de verschillende werelden te verbinden en de omslag naar een duurzame economie en samenleving te versnellen. In 2010 richtte zij met een aantal CEO’s De Groene Zaak op en leidde dit succesvol naar een netwerkorganisatie van inmiddels meer dan 200 ondernemingen die actief duurzaam zaken willen doen. In 2013 volgde Het Groene Brein, een even uniek netwerk van meer dan 80 wetenschappers, die multidisciplinair de bijbehorende nieuwe kennis ontwikkelen en delen met de maatschappij. Marga geniet internationale erkenning als een van de sleutelfiguren in de overgang naar de Nieuwe Economie. Als keynote spreker weet zij in binnen- en buitenland haar toehoorders met haar passie, heldere visie en gefundeerde kennis te inspireren en te motiveren. Haar innovatieve kijk op zaken doen, op duurzaamheid en wat de toekomst nog voor ons in petto heeft, beschreef zij beeldend in haar boek Zakendoen in de Nieuwe Economie, Managementboek van het Jaar 2014, dat door de jury de connotatie ‘een boek dat voorop gaat in de realiteit’ kreeg. Marga Hoeks inzichten worden breed onderwezen binnen universiteiten en business schools. Via de innovatieve Next Gen-versie van Zakendoen in de nieuwe economie bereikt Marga ook het mbo-onderwijs. De internationale editie met ruim 50 cases van over de hele wereld verschijnt in oktober, in het Nederlands en het Engels. De Spaanse editie volgt.

Andere boeken door Marga Hoek

Inhoudsopgave

Forewords: Paul Polman, Dan Hendrix, Peter Bakker, Bertrand van Ee, Ton Büchner, Dr Maurits van Rooijen, Jens Birgersson, Frank Heemskerk, Gunter Pauli

Preface:
0. The New Economy
Introduction
1 The new economy revolution
2 The new economy; all assets count
3 Three assets
4 Interacting transformative trends shape the new economy
5 Trailblazers on the forefront
6 New economy business
7 Seven windows to success
8 From theory to practice

1. Window of Opportunity: Customers
Introduction
1.1 Farewell to the ownership model
1.2 Product types: the difference between property and food
1.3 Four stages of de-ownership
1.4 New starting point: usage, financing, and cost price
Wrap up

2. Window of Opportunity: Value cycle
Introduction
2.1 Why the supply chain is obsolete
2.2 Maximum value creation in the value cycle
2.3 Three rules of thumb
2.4 Creative financing in the value cycle
2.5 Adapting the organization
Wrap up

3. Window of Opportunity: Scale
Introduction
3.1 Glocalization: maximum global, maximum local
3.2 Symbiosis through cooperation
3.3 Markets: breaking open and creating new markets
Wrap up

4. Window of Opportunity: Innovation
Introduction
4.1 From improvements to collective creation
4.2 Creating markets through innovation
4.3 Expanding the innovation playing field
4.4 Intellectual property, back to Venice
Wrap up

5. Window of Opportunity: Business case
Introduction
5.1 Ingredients for an adaptable business case
- Content
- Funding
- Parties
5.2 The business case parameters: longer and broader
Wrap up

6. Window of Opportunity: Financing
Introduction
6.1 The Trias Pecunia, effective financing
- Step 1: Limiting demand for financing
- Step 2: Long-term, sustainable financing
- Step 3: Effective borrowed capital
6.2 Renewal of the financial sector
6.3 Shift towards value management
Wrap up

7. Window of Opportunity: Leadership
Introduction
7.1 Profile: from transactional to transformational leadership
7.2 New Leadership: six key characteristics
7.3 New definitions for old roles
Wrap up

Epilogue
About the Author
References
Endnotes

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        New Economy Business