Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De psychologie van communicatie

Van intentie naar effect

Gebonden Nederlands 2018
Verkooppositie 3637
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Psychologie van Communicatie focust op de grondhouding van de zender, de leefwereld van de ander en de effect-bevorderende factoren voor het ontwikkelen van effectieve communicatiestrategieën.

Voor effectieve communicatie is het van belang dat niet de intentie van de zender centraal staat, maar de leefwereld van de ontvanger. Wanneer je de leefwereld van de ontvanger centraal zet, is de kans op effectieve communicatie het grootst. 'De Psychologie van Communicatie'reikt handvatten aan om de psychologische opstelling van de zender (grondhouding) en de ontvanger (leefwereld) te analyseren.

De effect-bevorderende factoren, die voortkomen uit onder andere filosofie, neurowetenschappen, psychologie en sociobiologie vergroten het raamwerk van de situatie en de interventiemogelijkheden. Dit leidt tot nieuwe uitgangspunten voor effectieve communicatiestrategieën. Inspirerend en praktisch tegelijk.

Specificaties

ISBN13:9789082402414
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:228
Druk:1
Verschijningsdatum:9-2-2018

Expertrecensies (1)

De psychologie van communicatie
Nico Jong | 12 april 2018
Veel communicatieprofessionals werken nog vanuit een interne oriëntatie. Hun organisatie is het middelpunt van het universum en ze kijken naar de buitenwereld door de bril van hun bazen, die hen betalen. Het resultaat is veel zenden en ‘als ze het nog niet begrijpen’ nog harder zenden.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
10 stemmen
8
1
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Gonda Duivenvoorden

Gonda Duivenvoorden is gefascineerd door de effecten van communicatie tussen mensen. Haar kennis over dit onderwerp doet zij dagelijks op als adviseur op het snijvlak van organisatie en communicatie, trainer, coach en manager. Zij is onderneemster sinds 1992 en sinds 2006 deeltijd programmamanager communicatie a.i. bij een opleidingsinstituut voor communicatieprofessionals. Regelmatig houdt zij lezingen over uiteenlopende onderwerpen met de mens centraal, is dagvoorzitter en gespreksleider.

Andere boeken door Gonda Duivenvoorden

Over Gerald Morssinkhof

Gerald Morssinkhof was docent, trainer, manager en ondernemer. Hij bezocht veel organisaties en steunde hen bij het verbeteren van hun situatie. Met humor, scherpte en relativeringsvermogen was hij een graag gehoord spreker. Gerald Morssinkhof is overleden op 13 augustus 2019.

Andere boeken door Gerald Morssinkhof

Inhoudsopgave

VOORWOORD

1 Vertrekpunt
2 Effectcommunicatie
3 Grondhouding
4 Leefwereld van de stakeholder
5 Effect-bevorderende factoren
6 Effectmodel
7 Werkwijze
8 Uitgangspunten en Strategieën
10 Verder

DANKWOORD
INSPIRATIELIJST

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De psychologie van communicatie