Lees verder
Jorg Snoeck is oprichter van RetailDetail, het leidende communicatie- en netwerkplatform voor retail- en FMCG-professionals in de Benelux, en bezieler van het kenniscentrum Home of Retail, waar je het winkelen van de toekomst zelf kunt beleven.
Meer over de auteursThe future of shopping
Re-set Re-made Re-tail
Gebonden Nederlands 2022 2e druk 9789492873064Samenvatting
De bekroonde retailgids 'The Future of Shopping: Where Everyone is a retailer' is, na gevierde uitgaves in het Frans, Engels en Chinees, terug met een volledig nieuwe editie 'The Future of Shopping: re-set re-made re-tail'.
Een pandemie, wereldwijde digitale disruptie en een grondstoffenrace hebben het winkellandschap danig hertekend. De globalisering laat zich van een onverwachte kant zien. We zitten midden in een wereldwijde transformatie, waarbij machines slimmer worden dan mensen, de wereldbevolking samen met de CO2-uitstoot stijgt en een handvol megaconcerns de macht naar zich toe trekt.
Voor de oorspronkelijke versie van dit boek ontvingen de auteurs de prijs van Managementboek van het Jaar 2018. De jury schreef: Het fijne van een managementboek dat voor een breed publiek interessant is, is de schrijfstijl. Ook daaraan hebben de auteurs gedacht en zij zorgden voor een vlot leesbaar boek. Je wilt het bijna niet wegleggen en laat je met plezier meeslepen van hoofdstuk naar hoofdstuk.
Dit boek geeft een beeld van wat er in de toekomst letterlijk en figuurlijk op ons bord ligt. Willen we een goede voorouder zijn voor de volgende generaties, dan zullen we ons systeem moeten veranderen. Met elkaar kunnen we - figuurlijk – de wereld mooier eten. Daarvan ben ik overtuigd. - Marit van Egmond, CEO Albert Heijn
Je kunt alleen veranderen wat je meet. Maar kennis alleen is niet genoeg, we moeten het DOEN. Dit boek toont ons dat retailers een combinatie moeten vinden tussen “Thought Leadership” en “Do leadership”. - Prof. h.c. Manfred Maus, voormalig bestuursvoorzitter OBI
Specificaties
Expertrecensies (7)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (8)
Over Jorg Snoeck
Over Pauline Neerman
Inhoudsopgave
9 DANKWOORD
13 THE FUTURE OF SOCIETY: De risicosamenleving
14 Wanneer retail voorbijgestreefd is
18 Wanneer de Aarde te klein wordt
23 Wanneer schaarste politiek wordt
31 THE FUTURE OF THE CONSUMER:
De mens en zijn schaduw
31 Tweede Demografische Transitie
41 Van generatie op generatie
48 Elke mens zijn digitale schaduw
56 Personalisatie gaat fysiek
61 De surveillancemaatschappij
65 THE FUTURE OF TECHNOLOGY: De race om data
65 Overschaduwd door de reuzen
73 Data geeft vleugels
81 Algoritmes beslissen beter
84 Slimme technologie kun je bouwen
91 Het staat vast in de blockchain
99 Wanneer realiteiten zich mengen
111 THE FUTURE OF THE STORE: Een plek voor verbinding
111 Dingen die Amazon niet kan
113 Volg de impuls: onmiddellijke consumptie
116 De winkel als kerk voor je merk
133 Het inline ecosysteem
138 Wat te doen met winkelstraten?
149 The Future of Work
155 THE FUTURE OF THE SUPERMARKET: Wanneer food ‘platformiseert’
156 Wie knabbelt daar aan mijn huisje?
163 Het gevecht om maagaandeel verplaatst zich
165 De supermarkt van de toekomst
174 Dreigende schaarste noopt tot voedseltransitie
182 De toekomst van de supermarkt
185 THE FUTURE OF RETAIL: Back to front
185 Het Chinese model
196 The Future of Supply Chain
208 The Future of Marketing
221 RE-TAIL RE-SET: Naar nieuwe systemen
222 Met speedboten op toekomstverkenning
227 Coöpetition: vijanden worden vrienden
231 Revolutie van onderop
234 Van retail naar ecosystemen
245 Van consumptie naar levensonderhoud
250 Van producent naar consument
253 Ieder zijn pakket
255 EPILOOG: Zeven kernstrategieën
267 RE-TAIL RE-MADE, RE-CAP
269 BIBLIOGRAFIE
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan