Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Brand management insights
Brand management insights
Brand management insights
Wendy Bolhuis

Wendy Bolhuis werkt als senior consultant brandmanagement bij VIM Group. Ze heeft een achtergrond in corporate en marketingcommunicatie, mediapsychologie en industrieel ontwerpen.

Meer over de auteurs
Wendy Bolhuis, Wieke Lenderink

Brand management insights

Paperback Nederlands 2017 9789082744507
1 beoordeling
Voormalig top 100Totaal 6 dagen
Verkooppositie 2597Hoogste positie: 93
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
12,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De laatste jaren is de aandacht voor merkmanagement aanzienlijk toegenomen. Merkmanagers en directies beseffen steeds meer dat het merk een waardevolle bijdrage aan het bedrijfsresultaat kan leveren. Dat is niet zo gek; consumenten (en medewerkers) weten tegenwoordig feilloos welk merk zijn beloften nakomt en welke niet. En dit wordt naar hartenlust via allerlei media gedeeld met alle positieve en negatieve gevolgen voor het merk.

Het nakomen van de merkbeloften creëert vertrouwen en levert aantoonbaar resultaat op. Om dat te realiseren is het noodzakelijk het merk een centrale plek in de bedrijfsvoering te geven. De uitdaging is echter dat het proces van meer oriëntatie op het merk nog in nevelen is gehuld. Hoe werkt dat eigenlijk en wat komt erbij kijken om verbeteringen door te voeren en valkuilen te vermijden? En wat is de impact van de interne merkorganisatie op de merkbeleving, binnen en buiten? Kortom, hoe richten we merkmanagement in en hoe maken we het tot een belangrijke competentie om te groeien in merkoriëntatie? Antwoorden op deze vragen hebben we verkregen middels een wetenschappelijk onderzoek waarin de relatie tussen de merkorganisatie en merkprestatie wetenschappelijk in kaart is gebracht. De wetenschappelijke inzichten die hieruit voort zijn gekomen zijn in dit boek verwerkt.

'Brand management insights' is geschreven voor merkmanagers, merkadviseurs en alle anderen die dagelijks met het merk werken. Het boek staat vol met praktische tips voor het ontwikkelen, implementeren en managen van het merk. De illustraties en korte toelichtingen zorgen ervoor dat de wetenschappelijke inzichten toegankelijk zijn voor een breed publiek en eenvoudig kunnen worden toegepast in de dagelijkse praktijk. Daarmee is dit boek een must-read voor iedereen die verantwoordelijk is voor het merk.

Specificaties

ISBN13:9789082744507
Trefwoorden:merkenmanagement, merken, brand management
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:83
Uitgever:VIM Group
Druk:1
Verschijningsdatum:7-9-2017
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

Brand management insights - 'Een mooi startpunt'
Ger van den Buijs | 27 december 2017
Brand management insights is een prachtig vormgegeven boekje. Het is gebaseerd op een promotie-onderzoek van Lenderink. De kern van het betoog is ingekaderd in de historische ontwikkeling van Brand management.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Wendy Bolhuis

Wendy Bolhuis werkt als senior consultant brandmanagement bij VIM Group. Ze heeft een achtergrond in corporate en marketingcommunicatie, mediapsychologie en industrieel ontwerpen. In haar rol als consultant adviseert ze organisaties over veelal complexe strategische vraagstukken op het gebied van merkstrategie, merkdesign en merkonderzoek. Wendy was van 2007 tot 2014 ook werkzaam als docent en onderzoeker aan de Universiteit Twente.

Andere boeken door Wendy Bolhuis

Bekijk alle boeken

Over Wieke Lenderink

Wieke Lenderink is consultant brandmanagement bij VIM Group. Ze heeft een achtergrond in marketingcommunicatie, international business en management. In 2016 voerde ze de Brand Performance Study uit, waarin ze de relatie tussen merkmanagement en merkprestatie vanuit een wetenschappelijk perspectief in kaart bracht.

Andere boeken door Wieke Lenderink

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Introductie
Achtergrond en algemene resultaten van de Brand Performance Study
Merkstrategie
Hoe creëer je een sterke merkpositionering?
Merkimplementatie
Hoe zorg je voor een succesvolle implementatie van de merkpositionering?
Merkevaluatie
Hoe zorg je ervoor dat het merk zich positief blijft ontwikkelen?
Interne organisatie
Hoe beleg je het merk in de organisatie?
Merkontwikkeling
Hoe vertaal je de merkpositionering naar bouwstenen voor brand touchpoints?
Merkbeheer
Hoe voer je de dagelijkse regie op het merk?
Over VIM Group
Wie we zijn en hoe je ons kunt bereiken

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • AI in marketing
    Charida Dorder
    AI in marketing
    € 27,99
  • Sterk digitaal merk
    Ingmar de Lange
    Sterk digitaal merk
    € 36,99
  • The offer you can’t refuse
    Steven Van Belleghem
    The offer you can’t refuse
    € 29,99
  • Eén fan per dag
    J. Burgers
    Eén fan per dag
    € 20,95
  • Content!
    Antal de Waij
    Content!
    € 37,99
  • Branding
    Andy Mosmans
    Branding
    € 48,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Brand management insights

        Brand management insights
        Wendy Bolhuis , Wieke Lenderink
        /