Lees verder
Wendy Bolhuis werkt als senior consultant brandmanagement bij VIM Group. Ze heeft een achtergrond in corporate en marketingcommunicatie, mediapsychologie en industrieel ontwerpen.
Meer over de auteursBrand management insights
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789082744507Samenvatting
De laatste jaren is de aandacht voor merkmanagement aanzienlijk toegenomen. Merkmanagers en directies beseffen steeds meer dat het merk een waardevolle bijdrage aan het bedrijfsresultaat kan leveren. Dat is niet zo gek; consumenten (en medewerkers) weten tegenwoordig feilloos welk merk zijn beloften nakomt en welke niet. En dit wordt naar hartenlust via allerlei media gedeeld met alle positieve en negatieve gevolgen voor het merk.
Het nakomen van de merkbeloften creëert vertrouwen en levert aantoonbaar resultaat op. Om dat te realiseren is het noodzakelijk het merk een centrale plek in de bedrijfsvoering te geven. De uitdaging is echter dat het proces van meer oriëntatie op het merk nog in nevelen is gehuld. Hoe werkt dat eigenlijk en wat komt erbij kijken om verbeteringen door te voeren en valkuilen te vermijden? En wat is de impact van de interne merkorganisatie op de merkbeleving, binnen en buiten? Kortom, hoe richten we merkmanagement in en hoe maken we het tot een belangrijke competentie om te groeien in merkoriëntatie? Antwoorden op deze vragen hebben we verkregen middels een wetenschappelijk onderzoek waarin de relatie tussen de merkorganisatie en merkprestatie wetenschappelijk in kaart is gebracht. De wetenschappelijke inzichten die hieruit voort zijn gekomen zijn in dit boek verwerkt.
'Brand management insights' is geschreven voor merkmanagers, merkadviseurs en alle anderen die dagelijks met het merk werken. Het boek staat vol met praktische tips voor het ontwikkelen, implementeren en managen van het merk. De illustraties en korte toelichtingen zorgen ervoor dat de wetenschappelijke inzichten toegankelijk zijn voor een breed publiek en eenvoudig kunnen worden toegepast in de dagelijkse praktijk. Daarmee is dit boek een must-read voor iedereen die verantwoordelijk is voor het merk.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Wendy Bolhuis
Over Wieke Lenderink
Inhoudsopgave
Achtergrond en algemene resultaten van de Brand Performance Study
Merkstrategie
Hoe creëer je een sterke merkpositionering?
Merkimplementatie
Hoe zorg je voor een succesvolle implementatie van de merkpositionering?
Merkevaluatie
Hoe zorg je ervoor dat het merk zich positief blijft ontwikkelen?
Interne organisatie
Hoe beleg je het merk in de organisatie?
Merkontwikkeling
Hoe vertaal je de merkpositionering naar bouwstenen voor brand touchpoints?
Merkbeheer
Hoe voer je de dagelijkse regie op het merk?
Over VIM Group
Wie we zijn en hoe je ons kunt bereiken
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan