Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 51% korting

True Persuasion

The logic of charisma

E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2019 9789082751819
Verkooppositie 1054
Direct te downloaden
9,99
4,99
VOORDEEL - 51% korting

Samenvatting

Having charisma and changing people’s minds - The definitive guide

Finally, just when we all thought that persuasion and charisma are only for those blessed with some magical gene or are simply a matter of pushing the right buttons, along comes a book that provides a jaw-dropping explanation of how persuasion and charisma actually work. Based on massive research. Used and recommended by people we all admire. The logical how-to guide that will make you and your message irresistible.

Time to dispel some myths. This book might make us rethink everything we thought we knew about persuasion.

- Revealing the secret: How persuasion works in the brain
- You’ve got it in you, why not use it: Keys to effortless charisma
- Your ideas should be heard: Tactics of world leaders (and our children)

Drs. Pacelle van Goethem MSc is regarded by many as the foremost authority on persuasion and charisma in the Netherlands, international speaker and highly sought-after coach. True Persuasion is the international edition of her book ‘IJs verkopen aan Eskimo’s’, which is considered to be the standard on persuasion in the Netherlands. It has attained everseller status, with over 23 editions sold since it was first published.

'Don’t miss out on this book' - John Favreau, Former Director of Speechwriting for President Barack Obama

'Just the right combination of research and practical application' - Robert Cialdini, Author of Influence

'This is a great book' - Jan Kees de Jager, CFO KPN & former Dutch Minister of Finance

'Pacelle’s holistic explanation of True Persuasion is compelling. To get things your way, read her book. And apply it.' - Drs. Hans van Bochove MSC, Vice-Pres. Public Affairs & Government Relations, Coca-Cola European Partners

Specificaties

ISBN13:9789082751819
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:221
Druk:1
Verschijningsdatum:28-2-2019

Expertrecensies (1)

True Persuasion - 'Absolute aanrader'
Daniëlle de Jonge | 18 december 2018
Pacelle van Goethem is echt iemand waar je veel van kunt leren. Dat weet ik uit ervaring, want al weer een heel aantal jaar geleden heb ik bij haar een paar coachsessies gevolgd over overtuigend stemgebruik. In dit – Engelstalige – boek zet ze haarfijn uiteen hoe charisma werkt.Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
8 stemmen
8
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Pacelle van Goethem: Kom uit de schaduw
Lydia Lijkendijk 8 augustus 2019 Er zijn veel begaafde mensen met briljante ideeën die hun verhaal niet goed over de bühne weten te brengen. Dat is een doorn in het oog van Pacelle van Goethem. Zij onderzocht wat overtuigende mensen precies doen wat hen zo overtuigend maakt. Dat wil zij geven aan de mensen met de goede ideeën: de leiders en de creatievelingen die wel inhoud hebben maar nog geen charisma. Want je kunt natuurlijk genoegen nemen met een plek in de schaduw. Maar waarom zou je dat doen?
Alle interviews en artikelen (1)

Over Pacelle van Goethem

Pacelle van Goethem is veelgevraagd coach en spreker op het gebied van stem, invloed en overtuigen. Zij is spraak- taal- en stempatholoog, specialiseerde zich verder in Psychologie en Massacommunicatie. Pacelle deed onderzoek naar stem, invloed en overtuigen aan de Radboud Universiteit Nijmegen en het Medisch Academisch Centrum Groningen. Ze bestudeerde daarbij alle beïnvloedingsdisciplines: van psychologie tot theaterwetenschap en van sociolinguïstiek tot kwantumfysica. Pacelle ontdekte de spectaculaire samenhang tussen ontspanning en overtuigen. Ze bundelde haar kennis in haar eerste boek: 'IJs verkopen aan Eskimo's - leer je invloed vergroten en onzichtbaar overtuigen'. Ook lanceerde Pacelle een audioboek 'De psychologie van het overtuigen' waarin ze haar toehoorders stap-voor-stap leert om krachtiger over te komen.

Andere boeken door Pacelle van Goethem

Inhoudsopgave

INTRODUCTION
THANK YOU’S

PART 1 INFLUENCE & PERSUASION
Chapter 1 How does persuasion work?
1.1 Irrationality and obedience
1.2 Persuasion and the brain
Chapter 2 The Model of Influence
2.1 The Model of Infuence©
2.2 Why the best idea doesn’t always come out on top

PART 2 STRATEGY FOR PERSUASION
Chapter 3 Choosing the right approach
3.1 Critical success factors for persuasion
3.2 Spock on your shoulder
3.3 The Model of Persuasion©

PART 3 BEING CHARISMATIC
Chapter 4 Personal charisma
4.1 The styles of persuasion©
4.2 Your style
4.3 Why we are sometimes persuasive and sometimes not
4.4 Pros and cons of the 3 styles
4.5 Improving your persuasive power

Chapter 5 Persuade as an Authority©
Being a King
5.1 Resolute
Thatcher’s Law & Trumps’ Success
5.2 Consistent
Ramsay’s Law
5.3 A Leader’s Charisma
Being a King©

Chapter 6 Persuade as a Friend©
Bill’s Law
6.1 Resembling the other
Similarity breeds likability
6.2 Making others feel important
Sadat’s technique for negotiation
6.3 Seduction
Marilyn’s Law

Chapter 7 Persuade as a Role Model©
The Tao of Top Gear
7.1 Being unique
The Starbucks Standard
7.2 Being courageous
How fast can I go in this Murcielago
7.3 Sense of perspective
Clarkson’s Law

PART 4 A CHARISMATIC MESSAGE
Chapter 8 Boosting the impact of your plans & ideas
8.1 Charismatic plans & ideas with oomph
8.2 Three ways to present a persuasive message

Chapter 9 A Good story
The Law of Little Red Riding Hood
9.1 Persuasive advice & a captivating story
The SOAP-structure©
9.2 A short & clear message
The Pitch-structure©
9.3 Achieving commitment
The Commitment-structure©
9.4 Powerful interaction

Chapter 10 Persuasive arguments
The Law of James Brown
10.1 Providing a (new) opinion
The Ego Principle
10.2 Persuasive argumentation
Avoid saying what you think

Chapter 11 Persuasive language
Favreau’s Law
11.1 A1 Storytelling
Speak through Stories (Jon Favreau)
11.2 Adjusting to cognitive styles
You will only see it when you get it (Johan Cruyf)
11.3 Language hypnosis
You can dance to a good speech (Renée Broekmeulen)

PART 5 SHORTCUTS
Analysis & Strategy

Biblography
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        True Persuasion