Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Paul Moers over identiteit als cruciale factor voor succes voor merken (audio-cd + magazine) (Management Topics)

Identiteit is voor merken een cruciale factor voor succes

Luisterboek Nederlands 2010
Verkooppositie 5831
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Merken vormen een belangrijk deel van onze samenleving. Waar we ook zijn en wat we ook doen, we worden geconfronteerd met merken. Consumenten worden bewust maar vooral onbewust continu richting een merk gestuurd, dus vaak zonder dat ze het in de gaten hebben. Het merk is blijkbaar een unieke constructie. Een merk is echter geen doel op zich, maar een middel om de consument goed te kunnen bereiken. Hoe steviger een merk staat des te meer het de consument zal aanspreken. Uiteindelijk leidt dit tot een duurzame positie van het merk. Door merken wint een oranisatie namelijk immers vertrouwen, koopbereidheid en vooral loyaliteit.

Een cruciale factor die vaak vergeten wordt, is de identiteit van het merk. De identiteit is echter het fundament waarop je het merk bouwt. Het merk schiet bij het ontbreken van een identiteit alle kanten uit. De merkwaarden vertegenwoordigen verschillende identiteiten. Daardoor wordt de consistentie van het merk vaak erg slecht. Zeker bij organisatiemerken blijkt de identiteit van het merk (zo die er al is) vaak helemaal niet aan te sluiten bij de identiteit van de organisatie. Daarmee laten ze grote kansen liggen.

Paul Moers legt in deze Management Topic de achtergronden van een merk uit en maakt duidelijk waarom identiteit zo belangrijk is. Daarnaast staat hij stil bij de wijze waarop organisaties een sterk merk bouwen en welke rol de identiteit daarbij speelt, en geeft hij een overzicht van de identiteitstyperingen die er zijn.

Paul Moers is oprichter van Paul Moers Strategic Marketing Services en associated partner van Boer & Croon . Hij was als senior fellow 5 jaar verbonden aan de Copenhagen Business School. Tevens heeft hij verschillende executive managementposities bekleed waaronder bij Unilever, Albert Heijn en Gall & Gall. Paul Moers publiceert artikelen en schrijft marketingboeken. Hij is bovendien een van de mest geciteerde merkendeskundigen. Daarnaast behoort hij tot de top 100 van beste marketeers in Nederland (Tijdschrift van marketing).

Specificaties

ISBN13:9789089590558
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:luisterboek
Aantal pagina's:4
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

boekenkast
De boekenkast van Paul Moers, ondernemende merkenman
Joep Schrijvers 27 augustus 2010 Hij werkte bij Unilever en werd opgeleid door Tabaksblatt. Ging werken bij Albert Heijn. Stond aan de wieg van panklare groenten en verse kant-en-klaarmaaltijden. Hij zag al eind jaren negentig dat de cijfers van Ahold niet klopten. Ging er daarom weg. Hij werd zzp-er en ontpopte zich als de merkenman van Nederland. A- en B-merken kennen voor hem geen geheimen. Hij wordt veel gevraagd als commentator over de retail en de marketing. Hij schrijft, maakt radio en adviseert. Dit keer bij de boekenkast een van de honderd beste marketeers van Nederland: Paul Moers.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Paul Moers

Paul Moers is oprichter van Paul Moers Strategic Marketing Services. Hij was als senior fellow 5 jaar verbonden aan de Copenhagen Business School. Tevens heeft hij verschillende nationale en internationale executive managementposities bekleed waaronder bij Cargill, Unilever, Unilever Indonesië, Albert Heijn en Gall & Gall. Paul Moers publiceert artikelen en schrijft marketingboeken. Hij is bovendien een van de meest geciteerde merkendeskundigen. Hij is een veelgevraagd commentator voor radio en TV. Daarnaast behoort hij tot de top 6 van beste marketingdeskundigen in Nederland (Tijdschrift voor Marketing). Hij adviseert vele grote bedrijven op het gebied van merk en strategie waaronder Lotto, Karwei, Jumbo, De Bijenkorf, Blokker, Bruna, Interpolis, ING, Novozymes, DSM, Corbion, Frans Hals Museum, Gemeente Alkmaar, Gemeente Haarlem.

Andere boeken door Paul Moers

Inhoudsopgave

1. Inleiding

Identiteit als cruciale succesfactor
2. Hoe bouw je een sterk merk?
3. Merkidentiteit
4. Doelgroepen
5. Identiteit als sturende factor

Interview met Paul Moers over
6. Het merk Paul Moers
7. Merken als fenomeen
8. Archetypen en identiteit
9. Sterke en zwakke merken
10. Succes

11. Epiloog

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Paul Moers over identiteit als cruciale factor voor succes voor merken (audio-cd + magazine) (Management Topics)