Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Paul Moers over identiteit als cruciale factor voor succes voor merken (audio-cd + magazine) (Management Topics)

Identiteit is voor merken een cruciale factor voor succes

Luisterboek Nederlands 2010 9789089590558
Niet leverbaar.

Samenvatting

Merken vormen een belangrijk deel van onze samenleving. Waar we ook zijn en wat we ook doen, we worden geconfronteerd met merken. Consumenten worden bewust maar vooral onbewust continu richting een merk gestuurd, dus vaak zonder dat ze het in de gaten hebben. Het merk is blijkbaar een unieke constructie. Een merk is echter geen doel op zich, maar een middel om de consument goed te kunnen bereiken. Hoe steviger een merk staat des te meer het de consument zal aanspreken. Uiteindelijk leidt dit tot een duurzame positie van het merk. Door merken wint een oranisatie namelijk immers vertrouwen, koopbereidheid en vooral loyaliteit.

Een cruciale factor die vaak vergeten wordt, is de identiteit van het merk. De identiteit is echter het fundament waarop je het merk bouwt. Het merk schiet bij het ontbreken van een identiteit alle kanten uit. De merkwaarden vertegenwoordigen verschillende identiteiten. Daardoor wordt de consistentie van het merk vaak erg slecht. Zeker bij organisatiemerken blijkt de identiteit van het merk (zo die er al is) vaak helemaal niet aan te sluiten bij de identiteit van de organisatie. Daarmee laten ze grote kansen liggen.

Paul Moers legt in deze Management Topic de achtergronden van een merk uit en maakt duidelijk waarom identiteit zo belangrijk is. Daarnaast staat hij stil bij de wijze waarop organisaties een sterk merk bouwen en welke rol de identiteit daarbij speelt, en geeft hij een overzicht van de identiteitstyperingen die er zijn.

Paul Moers is oprichter van Paul Moers Strategic Marketing Services en associated partner van Boer & Croon . Hij was als senior fellow 5 jaar verbonden aan de Copenhagen Business School. Tevens heeft hij verschillende executive managementposities bekleed waaronder bij Unilever, Albert Heijn en Gall & Gall. Paul Moers publiceert artikelen en schrijft marketingboeken. Hij is bovendien een van de mest geciteerde merkendeskundigen. Daarnaast behoort hij tot de top 100 van beste marketeers in Nederland (Tijdschrift van marketing).

Specificaties

ISBN13:9789089590558
Taal:Nederlands
Bindwijze:luisterboek
Aantal pagina's:4
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

boekenkast
De boekenkast van Paul Moers, ondernemende merkenman
Joep Schrijvers 27 augustus 2010 Hij werkte bij Unilever en werd opgeleid door Tabaksblatt. Ging werken bij Albert Heijn. Stond aan de wieg van panklare groenten en verse kant-en-klaarmaaltijden. Hij zag al eind jaren negentig dat de cijfers van Ahold niet klopten. Ging er daarom weg. Hij werd zzp-er en ontpopte zich als de merkenman van Nederland. A- en B-merken kennen voor hem geen geheimen. Hij wordt veel gevraagd als commentator over de retail en de marketing. Hij schrijft, maakt radio en adviseert. Dit keer bij de boekenkast een van de honderd beste marketeers van Nederland: Paul Moers.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Paul Moers

Paul Moers heeft rechten en milieukunde gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is door het Tijdschrift van Marketing uitgeroepen tot behorende bij de 100 beste marketeers van Nederland. In 2005 werd hij tevens uitgeroepen tot behorende bij de beste 6 adviseurs van Nederland. Paul heeft een zeer brede ervaring opgedaan binnen de totale voedselketen. Hij is begonnen als trainee bij Cargill waar hij o.a. gewerkt heeft op het gebied van valuta arbitrage. Daarna heeft hij gewerkt voor Cacao de zaan (WR Grace) als sales- en marketingmanager. In 1987 stapte Paul over naar Unilever waar hij werkzaam was als Unit Manager speciality Oils & fats. In 1993 werd hij directeur voor de margarine en bakkerij activiteiten voor Unilever Zuidoost- Azië waarvoor hij met zijn gezin in Jakarta ging wonen. Na de Unilever periode heeft hij de laatste stap in de keten gemaakt door te gaan werken voor Albert Heijn en Gall & Gall. Bij dit laatste bedrijf was hij algemeen directeur. Daarna was hij 5 jaar verbonden aan de MBA in Copenhagen en is hij sinds 1999 zelfstandig consultant. In deze periode heeft hij o.a. geholpen het merk Interpolis op de kaart te krijgen, het Jumbo merk helder neer te zetten en te werken aan de positionering van bijvoorbeeld het Nieuwe Hoog Catharijne, de Bijenkorf en het Frans Hals Museum. Ook steden merken zoals Utrecht, Haarlem en Alkmaar behoren tot zijn terrein. Paul werkt gezien zijn brede ervaring in alle sectoren van de industrie. Sinds 2010 is hij directeur van Paul Moers Strategic marketing Services. Dit bureau is gespecialiseerd in merk en imagovraagstukken alsmede strategie. Paul Moers is daarnaast schrijver en publicist. Hij heeft in 2005 ‘New private Brands’ geschreven over de opkomst van de huismerken. Daarna volgden; ‘Industrial Marketing in the new branding arena’ en ‘Merk toch hoe sterk’. Dit laatste boek is een standaardwerk over merken geworden. In 2010 kwam het boek ‘Succes is niet voor lafaards’ uit. In dit boek worden 10 inspirerende nieuwe marketingoplossingen gegeven om weer groei te kunnen genereren. In 2013 is “Dienstbaarheid is het nieuwe goud” uitgekomen”. De aandacht in de pers was hiervoor overweldigend. In 2015 publiceerde Paul Werk aan de winkel 3.0 over de toestand in de Nederlandse winkels en tips om beter te presteren. In 2017 kwam zijn het boek uit met als titel “De wet van de Paracetamol”. In dit boek legt Paul met behulp van hele praktische modellen uit hoe je moet innoveren. In zijn nieuwste boek F*ck de prijs, leve de service houdt hij een pleidooi om te stoppen met de race to the bottom en in plaats daarvan meer te concentreren op het leveren van excellente service. Dit boek is inmiddels ook in het Engels uitgekomen als E book bij Amazon met een focus op de UK markt. Hij is gefascineerd in het verder brengen van bedrijven en komt met originele en bevlogen oplossingen. Ieder bedrijf heeft behoefte aan richting en het is belangrijk om dit op een heldere en inspirationele manier vorm en inhoud te geven. Meenemen van het personeel is voorwaarde voor succesvolle veranderingen. Het is dan ook logisch dat Paul graag in teamverband aan de slag gaat voor bedrijven. Naast zijn consultancywerk is Paul Moers tevens commissaris bij verschillende bedrijven. Paul Moers is een van de meest gevraagde personen om in de pers zijn mening over merk, strategie en retail ontwikkelingen te geven. Hij is daarnaast vaak te horen op de radio en te zien op tv. Hij is een veelvuldig spreker op congressen en weet met praktische maar ook hilarische verhalen het publiek te boeien. Zijn lezingen zorgen voor vuurwerk wordt vaak gezegd, maar stemmen vooral tot nadenken!. Tot slot is hij columnist voor verschillende platformen.

Andere boeken door Paul Moers

Inhoudsopgave

1. Inleiding

Identiteit als cruciale succesfactor
2. Hoe bouw je een sterk merk?
3. Merkidentiteit
4. Doelgroepen
5. Identiteit als sturende factor

Interview met Paul Moers over
6. Het merk Paul Moers
7. Merken als fenomeen
8. Archetypen en identiteit
9. Sterke en zwakke merken
10. Succes

11. Epiloog

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Paul Moers over identiteit als cruciale factor voor succes voor merken (audio-cd + magazine) (Management Topics)