Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

10 Rituelen van slecht management

Hoe herkent u ze en hoe bestrijdt u ze

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789089650566
Verkooppositie 289141 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Zonder goede managers is het onmogelijk om een excellente organisatie te creëren. Maar wat onderscheidt de goede manager nu precies van de slechte? Dit boek beschrijft de tien rituelen die slechte managers gebruiken om te overleven in het huidige tijdsgewricht van dalende omzetten, afnemende winsten, oplopende verliezen en beperktere budgetruimtes.

Slechte managers verbloemen met hun gedrag hun slechte prestaties. Ze:
- zijn alleen maar bezig met het 'opruimen' van de rotzooi van hun voorgangers
- zijn altijd 'druk, druk, druk'
- beheersen het budgetspel tot in de puntjes
- sturen alleen op afstand
- geven altijd een ander de schuld
- maken dikke imponerende plannen
- communiceren slechts één richting uit
- hebben alleen oog voor de aandeelhouder
- zijn echte machiavellisten
- hebben voor elke drie jaar een exitstrategie

Managers die deze rituelen toepassen kunnen de weg naar een excellente organisatie vakkundig blokkeren. Dit boek laat daarom zien hoe slechte managers te werk gaan, zodat u hun gedrag voortaan kunt herkennen en bestrijden. Om u vervolgens te richten op het echt belangrijke werk: de transitie naar een high performance organisatie!

Specificaties

ISBN13:9789089650566
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:126
Druk:1
Verschijningsdatum:8-12-2010
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

Peter Vermeulen | 16 juni 2010
In '10 Rituelen van slecht management' beschrijft André de Waal de tien rituelen die slechte managers gebruiken om te overleven in tijden van beperkte budgetten, oplopende verliezen of dalende omzetten. Dit doet hij door middel van duidelijk tot de verbeelding sprekende, maar voor de lezende manager vaak confronterende teksten.Lees verder

Lezersrecensies

3.6 van de 5
21 stemmen
7
7
2
1
4

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
André de Waal: ‘Gedrag maakt het verschil tussen de goede manager en de slechte’
Pierre Spaninks 10 december 2009 Wat onderscheidt goede managers van slechte? André de Waal doet al jaren onderzoek naar high performance organisaties en high performance individuals. Dat heeft niet alleen geleid tot mooie wetenschappelijke publicaties maar nu ook tot het boekje 10 Rituelen voor slecht management. Een wake-up call, noemt hij het zelf.
Alle interviews en artikelen (1)

Over André de Waal

Dr. André A. de Waal MBA is managing partner en academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar de kenmerken van high performance organisaties, en partner van het Finance Function Research & Development Center, een organisatie die zich specifiek richt op het versterken van financiële functies. Hij is ook fellow van de Cranfield University, UK. Hiervoor heeft hij zeventien jaar als organisatieadviseur en vennoot gewerkt bij Arthur Andersen en Holland Consulting Group, en veertien jaar als professor Organizational Effectiveness aan de Maastricht School of Management. Hij is ook gastdocent (geweest) aan de Vrije Universiteit Amsterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam en de Universiteit van Amsterdam. André heeft een MSc in Scheikunde van de Leiden Universiteit, een MBA van Northeastern University Boston, en een Ph.D. in Economics van de Vrije Universiteit Amsterdam. In april 2002 is André aan de Vrije Universiteit van Amsterdam gepromoveerd op het onderwerp van de gedragsaspecten die belangrijk zijn voor een succesvolle invoering en gebruik van prestatiemanagementsystemen. Hij geeft les en doet projecten op het gebied van high performance organisaties en prestatiemanagement in landen als China, Vietnam, Bangladesh, Mongolië, Nepal, Peru, Ecuador, Suriname, Verenigde Staten, U.K., Italië, België, Polen, Saudi-Arabië, Jemen, Verenigde Arabische Emiraten, Palestina, Zuid-Afrika, Namibië, Tanzania en Zambia. André is door Managementboek.nl geselecteerd als een van 'Hollandse Meesters in Management', tien mensen die het managementdenken in Nederland het meest hebben beïnvloed tijdens het laatste decennium. Vooral zijn onderzoek naar de kenmerken van high performance organisaties trekt (internationaal) aandacht. André heeft inmiddels meer dan 400 artikelen en 30 boeken op de gebieden van prestatiemanagement en organisatieverbetering op zijn naam staan, waaronder de bestseller 'Hoe Bouw Je Een High Performance Organisatie?' (Van Duuren Management, 2013), 'Power of Performance Management, How Leading Companies Create Sustained Value' (John Wiley & Sons, 2001), 'Quest for Balance, the human element in performance management systems' (John Wiley & Sons, 2002), 'Strategic Performance Management, A Managerial and Behavioural Approach, 2nd edition' (Palgrave MacMillan, 2013) en 'What Makes A High Performance Organization, Five Validated Factors Of Competitive Performance That Apply Worldwide' (Global Professional Publishing, 2012).

Andere boeken door André de Waal

Inhoudsopgave

Herken de slechte manager

Ritueel 1: De slechte manager ruimt altijd de rotzooi van zijn voorganger op

Ritueel 2: De slechte manager is altijd druk, druk, druk

Ritueel 3: De slechte manager beheerst het budgetspel tot in de puntjes

Ritueel 4: De slechte manager stuurt alleen op afstand

Ritueel 5: De slechte manager geeft altijd een ander de schuld

Ritueel 6: De slechte manager maakt dikke en imponerende plannen

Ritueel 7: De slechte manager communiceert slechts één richting uit

Ritueel 8: De slechte manager heeft allen oog voor de aandeelhouder

Ritueel 9: De slechte manager is een echte machiavellist

Ritueel 10: De slechte manager heeft voor elke drie jaar een exitstrategie

De goede manager: een high performance individual

Literatuur

De auteur

Het Center for Organizational Performance

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        10 Rituelen van slecht management