

Waarom begrijp je me niet?
Beter samenwerken door het (h)erkennen van communicatiestijlen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789089650603Samenvatting
Gesprekken lopen niet altijd zoals we hadden verwacht. Uw gesprekspartner reageert ineens heel emotioneel, lijkt helemaal niet geïnteresseerd in uw verhaal, blijft maar om de hete brij heen draaien of komt met oplossingen terwijl u alleen wilde overleggen. Frustrerend … en onnodig! 'Waarom begrijp je me niet?' laat zien hoe u ervoor kunt zorgen dat gesprekken wél effectief verlopen. U maakt kennis met vier communicatiestijlen die op de werkvloer voorkomen:
- de directieve stijl
- de expressieve stijl
- de coöperatieve stijl
- de beschouwende stijl
Inzicht in uw eigen communicatiestijl helpt u om uw kwaliteiten beter te benutten en valkuilen te vermijden. Daarnaast is het nuttig om u bewust te zijn van de communicatiestijl die uw collega, manager of klant hanteert, zodat u daarop kunt inspelen. De kans dat u uw gespreksdoel bereikt wordt hiermee een stuk groter. Maar bovenal leidt het tot een leukere en effectievere samenwerking!
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Over Brigitte Heldeweg
Over Manon Désar
Inhoudsopgave
Inleiding
Hoofdstuk 1: De vier communicatiestijlen
Hoofdstuk 2: De directieve stijl
Hoofdstuk 3: De expressieve stijl
Hoofdstuk 4: De coöperatieve stijl
Hoofdstuk 5: De beschouwende stijl
Hoofdstuk 6: Het vergroten van je wendbaarheid
Hoofdstuk 7: Samenwerken onder stress
Hoofdstuk 8: Veelgestelde vragen
Bijlage: Test je eigen communicatiestijl
Literatuur
Over de auteurs
Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan