Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hondenbrokken

Ofwel waar worden klanten écht gelukkig van?

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010
1
Voormalig #1Totaal 11 dagen
Verkooppositie 472211 dagen als #1
Direct te downloaden

Samenvatting

Iedereen vindt het belangrijk om klantgericht te zijn. Maar wat houdt klantgerichtheid precies in? Wat vraagt het van medewerkers? En is klantgerichtheid hetzelfde als klantvriendelijkheid?

Tim, de eigenaar van een dierenspeciaalzaak, gaat in deze managementroman samen met zijn medewerkers op zoek naar het antwoord op de vraag waar klanten nu écht gelukkig van worden. Hij ontdekt dat klanten eigenlijk maar één ding willen: goed geholpen worden. Dat klinkt eenvoudiger dan het is, want klanten goed helpen blijkt veel te omvatten. Maar wie het onder de knie krijgt, wordt daarvoor rijkelijk beloond met trouwe klanten, die door mond-tot-mondreclame ook nog eens zorgen voor nieuwe klanten.

'Hondenbrokken' is een aanstekelijk verhaal voor iedereen die zijn klantgerichtheid - intern of extern - wil verbeteren. Het boek biedt op een speelse manier verhelderende inzichten en handige tips voor de dagelijkse praktijk in zowel profit- als non-profitorganisaties.

Specificaties

ISBN13:9789089650702
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:150
Druk:1
Verschijningsdatum:8-12-2010

Expertrecensies (5)

Sonja de Bruin | 22 mei 2013
Na me de laatste tijd door een aantal toch wat taaie en droge boeken te hebben geworsteld, was 'Hondenbrokken' van Jos Burgers een verademing. 'Hondenbrokken' is een zogenaamde businessnovel; een managementroman waarin de hoofdrolspeler Tim, als eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoekt gaat naar wat klanten gelukkig maakt.Lees verder
Bas van Vlierden | 24 juni 2010
Na zijn beststellers 'Klanten zijn eigenlijk net mensen!' en 'No Budget Marketing' gooit auteur en veelgevraagd spreker Jos Burgers het over een andere boeg. 'Hondenbrokken' is een managementroman over klantgerichtheid. Geen theoretische en zware kost, maar praktische tips op een speelse manier gebracht.Lees verder
Marcel Hindriks | 23 juni 2009
Voor lectuur over klantgerichtheid moet je normaal gesproken wel even gaan zitten om de inhoud goed tot je door te laten dringen. Om nog maar niet te spreken over het toepassen ervan in de praktijk. Jos Burgers heeft het aangedurfd om het eens op een heel andere manier te benaderen: in de vorm van een luchtig geschreven roman.Lees verder
Michel Hoetmer | 24 april 2009
Jos Burgers is een verhalenverteller pur sang. Daarnaast is hij een van de bekendste Nederlandse auteurs op het gebied van relatiemarketing. De keuze van Burgers om zijn kennis over klantgerichtheid met zijn lezers te delen in de vorm van een managementroman kon dus niet uitblijven.Lees verder
Klantgerichte hondenbrokken
Pierre de Winter | 14 april 2009
Het oeuvre van Jos Burgers groeit gestaag. De Brabantse marketeer is een van de meest succesvolle auteurs in zijn vakgebied van ons land. Toch weet ook Burgers al jaren dat zijn boeken stukken beter verkopen dan dat ze gelezen worden. Een lot dat hij helaas deelt met menig andere managementauteur.Lees verder
Alle expertrecensies (5)

Lezersrecensies

4.2 van de 5
76 stemmen
34
29
7
4
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (5)

column
Haha-Erlebnis
Pierre Pieterse 15 mei 2013 Schrijf vooral geen dikke boeken, want er is toch niemand die ze leest. In elk geval geen managers. Gewoon hapklare brokken serveren, niet meer maar vooral ook niet minder! Wijze maar vooral ware woorden van Jos Burgers, niet voor niets nog altijd de best verkopende managementauteur van Nederland.
column
Een bestseller schrijven?
Michel Hoetmer 22 februari 2013 Welke auteur heeft niet de heimelijke wens een bestseller te schrijven? Natuurlijk niet vanwege de financiële voordelen die zoiets met zich meebrengt of de eeuwige roem die men er mee kan vergaren. Nee, auteurs zijn net dominees, ze verkondigen een boodschap en hoe meer mensen die boodschap kopen, des te groter is de kans dat mensen die boodschap oppikken.
interview
Jos Burgers: ‘Klantgerichtheid komt niet alleen de klant, maar vooral jezelf ten goede’
Hans van der Klis 27 juli 2009 Voor zijn nieuwe boek over klantvriendelijkheid en klantgerichtheid koos Jos Burgers een afwijkende vorm: hij maakte er een roman van. Hondenbrokken is het verhaal van Tim Vermeulen, wiens dierenspeciaalzaak ten onder dreigt te gaan totdat hij ontdekt hoe hij zijn klanten echt gelukkig kan maken: door ze daadwerkelijk te helpen.
interview
Jos Burgers: ‘Klantgerichtheid komt niet alleen de klant, maar vooral jezelf ten goede’
Hans van der Klis 1 juni 2009 Voor zijn nieuwe boek over klantvriendelijkheid en klantgerichtheid koos Jos Burgers een afwijkende vorm: hij maakte er een roman van. ‘Hondenbrokken’ is het verhaal van Tim Vermeulen, wiens dierenspeciaalzaak ten onder dreigt te gaan totdat hij ontdekt hoe hij zijn klanten echt gelukkig kan maken: door ze daadwerkelijk te helpen.
podcast
Jos Burgers over Hondenbrokken
Pierre de Winter 27 april 2009 Hondenbrokken is de eerste Nederlandse marketingroman, en is geschreven door Jos Burgers. ‘De hoofdpersoon gebruikte ik in presentaties al als metafoor voor de ondernemer en hondenbrokken als metafoor voor commodities.’ Boekcover vraagt Burgers naar de toegevoegde waarde van zijn boek en of hij vanuit marketingoogpunt voor deze vorm heeft gekozen.
Alle interviews en artikelen (5)

Over Jos Burgers

Jos Burgers RM (1951) is marketingman in hart en nieren. Hij startte zijn carrière in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg was hij ruim tien jaar als docent Marketing verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars. Met ongeveer tweehonderd presentaties per jaar is Jos Burgers een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders kijken naar hun werk. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden.

Andere boeken door Jos Burgers

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Over kattenpis en hondenijs
2. Klanten hebben liever niet te veel keuze
3. Beter onecht klantvriendelijk dan echt klantonvriendelijk
4. Klanten willen niets kopen
5. De gemiddelde klant bestaat niet
6. Lever niet wat de klant vraagt
7. Helpen als dat eigenlijk niet kan
8. Wij zijn gek op helpen
9. Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden
10. Iedereen wil graag geholpen worden

Over de auteur

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hondenbrokken