Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De 9+ organisatie

Van marketshare naar mindshare

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011
10
Voormalig #3Totaal 14 dagen
Verkooppositie 569114 dagen in de top 3
Direct te downloaden

Samenvatting

Genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2011!
Organisaties laten veel commerciële ruimte onbenut, omdat ze niet goed weten wat hun klanten werkelijk beweegt. Niet verwonderlijk, want 90% van wat klanten beweegt speelt zich af in het onbewuste. Inzicht in de onbewuste drijfveren biedt enorme kansen om 'binnen te komen' in het hoofd van de klant: van business doen naar relaties bouwen en van Operational Excellence naar Customer Excellence. Dit biedt bovendien dé kans op een doorbraak in klanttevredenheid, die nu nog vaak blijft steken rond de 7. Een misleidend cijfer, want zo'n voldoende blijkt onvoldoende...

Zie hier het perspectief voor de 9+ organisatie: de onderneming die volledig gebouwd is op het fundament van klantbeleving. De auteurs leggen in tien inspirerende hoofdstukken uit hoe organisaties in alle commerciële bedrijfsprocessen veel relevanter kunnen worden in de belevingswereld van de klant. Deze organisaties verwerven mindshare met een hoger marketshare als gevolg. De bonus? Volledig tevreden en daardoor loyale klanten!

Specificaties

ISBN13:9789089650863
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:180
Druk:1
Verschijningsdatum:14-9-2011

Expertrecensies (3)

Edwin Voors | 12 augustus 2011
Veldhoen en Van Slooten bieden in 'De 9+ organisatie – Van marketshare naar mindshare' een andere kijk op marketing. Hun visie houdt in dat je het verschil maakt in de service die je biedt en niet door de juiste reclamecampagnes. Om een 9+ organisatie te worden is daadwerkelijk begrip nodig van de wensen en beleving van de klant.Lees verder
Weg met het oude marketingdenken
Ronald Buitenhuis | 2 september 2010
Nog op zoek naar een uitweg uit de economische crisis? Op zoek naar meer afzet? Misschien is het een idee om de afdeling marketing eens tegen het licht te houden. Marketeers leven vooral in de prehistorie. Althans dat concluderen de auteurs van het boek De 9+ organisatie, met als verklarende ondertitel ‘Van marketshare naar mindshare’.Lees verder
Eric van Arendonk RM | 18 juni 2010
Hoe tevreden zijn je klanten? Veel organisaties drukken dat uit op een schaal van 1 tot 10. Berry Veldhoen & Stephan van Slooten, de auteurs van 'De 9+ organisatie' hebben hier een duidelijke mening over en koppelen dit aan de kreet: 'van marketshare naar mindshare'.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.3 van de 5
27 stemmen
17
6
2
0
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Connect! van Menno Lanting Managementboek van het Jaar
Hans van der Klis 21 maart 2011 Met de keuze van Connect! van Menno Lanting tot Managementboek van het Jaar 2011 is in zekere zin tegelijk de doorbraak van de sociale media bekroond. ‘Connect!’ is een boek dat duidelijk maakt dat sociale netwerken meer zijn dan ‘broeinesten voor digitale hangjongeren’, zo prees juryvoorzitter Rudy Kor de winnaar. ‘Het boek slaagt erin om op bevlogen wijze duidelijk te maken dat sociale netwerken niet alleen relevant zijn voor onze kinderen die dag en nacht op Hyves, Facebook, Twitter en Blogs met de wereld aan het communiceren zijn. Het is een managementvraagstuk.’ Een verslag van een verrassende avond.
nieuws
Een shortlist voor leergierige managers
Hans van der Klis 26 januari 2011 Een shortlist voor een literatuurprijs vangen in een eenduidige beschrijving is een heikele opdracht. De titels zijn divers, de onderwerpen uiteenlopend. Om toch een poging te wagen: de shortlist voor de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2011 is er één voor nieuwsgierige en leergierige managers.
podcast
Berry Veldhoen over mindshare
Ronald Buitenhuis 19 juli 2010 Als je wilt dat klanten loyaal zijn, moet je geen 7, geen 8 maar gewoon een 9 scoren. En zelfs een 9 is eigenlijk te weinig. Berry Veldhoen en Stephan van Slooten beschrijven in hun boek De 9+ organisatie waarom dat zo is. M&L vraagt Veldhoen om tekst & uitleg, en daarnaast om de ondertitel van hun boek toe te lichten, ‘Van marketshare naar mindshare’.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Berry Veldhoen

Ir. Berry Veldhoen (1959) is bedrijfskundige en al ruim 20 jaar actief als businessinnovator. Hij heeft in 1997 Altuïtion (mede)opgericht. Specialisme van Altuïtion is commerciële innovatie, waarbij de klantbeleving altijd centraal staat. Onder zijn leiding heeft Altuïtion al vroeg (2004) licentierechten verworven voor wetenschappelijke methodes om de (grotendeels onbewuste) beleving van de klanten van haar opdrachtgevers inzichtelijk te maken, te visualiseren en te analyseren. Samen een aantal grote Nederlandse ondernemingen worden innovatieve, slimme commerciële proposities, processen en (klantbehoud)programma's ontwikkeld. Hiervoor was Berry Veldhoen na enkele logistieke managementfuncties als algemeen directeur verantwoordelijk voor de sterke groei van Bolesian, een start up op het terrein van kennistechnologie. Het bureau werd marktleider in de Benelux en later onderdeel van Capgemini waar Veldhoen directeur Advanced Technology Services werd. In die hoedanigheid was hij verantwoordelijk voor het stimuleren van 'early applications' van doorbraaktechnologieën zoals bijvoorbeeld internet.

Andere boeken door Berry Veldhoen

Over Stephan van Slooten

Stephan van Slooten is partner bij Altuïtion, Nederlands' leidende Customer Experience Consultancy-bureau. Altuïtion helpt organisatie uit de groeien tot 9+ organisaties, waarbij de klant- en medewerkersbeleving altijd centraal staan. Naast zijn werkzaamheden bij Altuïtion treedt Stephan met grote regelmaat op als spreker op congressen en in workshops, en geeft hij les aan diverse opleidingsinstituten. Stephan is eveneens co-auteur van de managementboekbestsellers 'De 9+ organisatie; van marketshare naar mindshare' en 'Klanthelden® in de 9+ organisatie; excelleren in emotionele klantbeleving'. Hiervoor was Stephan Stephan als marketeer pur sang 14 jaar actief in de financiële dienstverlening en was hij als manager Marketing & Communicatie o.a. verantwoordelijk voor alle merk- en klantcommunicatie en het geïntegreerde communicatiehuis van Centraal Beheer, inclusief de bekende ‘Even Apeldoorn bellen’-campagne.

Andere boeken door Stephan van Slooten

Inhoudsopgave

Voorwoord
De 'journey' van dit boek

Deel 1: Het nieuwe luisteren: De weg naar de 9+ organisatie
1. Pas op, een tevreden klant
2. Operational Excellence: het einde in zicht?
3. Mindshare: het verschil maken in klantbeleving

Deel 2: Het onbewuste als bron van inspiratie voor de 9+ organisatie
4. Mindshare: wat niemand (u) vertelt
5. Het onbewuste: de baas in ons brein

Deel 3: Klantbeleving als pijler voor de 9+ organisatie: marketing, verkoop, service en propositie-ontwikkeling
6. De 9+ organisatie in marketing: het managen van verlangens
7. De 9+ organisatie in sales: ik ben verkocht!
8. De 9+ organisatie in service: het organiseren van de menselijke maat
9. De 9+ organisatie in product- en conceptontwikkeling: de klant doet mee!
10. De 9+ organisatie: het nieuwe commerciële bewustzijn

Noten
Over de auteurs
Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De 9+ organisatie