Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De kick van feedback

Energiek en prettig samenwerken

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011
Verkooppositie 5870
Direct te downloaden

Samenvatting

Iedereen die samenwerkt met andere mensen heeft met feedback te maken. Het geven en ontvangen van feedback is niet altijd even makkelijk en kan ook heel spannend zijn. Maar als het goed gaat, kan feedback je een kick geven. Je merkt dan dat je zelf de samenwerking met anderen kunt verbeteren en bovendien je eigen ontwikkeling een boost kan geven. De kick van feedback laat je zien hoe je ervoor kunt zorgen dat je feedbackgesprekken effectief kunt laten verlopen door zelf op een goede manier feedback te geven, maar ook op een goede manier feedback in ontvangst te nemen.

Dit boek geeft je antwoord op onder andere de volgende vragen:
- Hoe voorkom je dat anderen zich aangevallen voelen als je feedback geeft?
- Hoe spreek je een collega aan die zijn afspraken niet nakomt?
- Hoe verbeter je de samenwerking met anderen door open te communiceren?
- Hoe kun je beter omgaan met feedback zonder dat je emoties je daarbij in de weg zitten?
- Hoe voorkom je dat je feedback te persoonlijk opvat waardoor het je niet verder helpt?
- Hoe haal je meer uit de feedback van anderen zodat het je helpt je verder te ontwikkelen?

Kortom, dit boek biedt je niet alleen praktische handvatten om een feedbackgesprek vorm te geven, maar ook middelen om voor jezelf en anderen de drempel tot het uitwisselen van feedback te verlagen.

Specificaties

ISBN13:9789089650870
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:100
Druk:1

Expertrecensies (1)

Feedback heeft alleen zin als het onderbouwd is
Ronald Buitenhuis | 29 november 2010
Niets lijkt zo moeilijk als feedback geven. Voor je het weet, heb je hooglopende discussies en gedonder in de tent. In De kick van feedback maken Eeke Dijkstra en Jurriaan Dolman inzichtelijk hoe je feedbackproblemen kunt voorkomen. De belangrijkste les uit De kick van feedback van Eeke Dijkstra en Jurriaan Dolman, is wel dat je feedback altijd moet onderbouwen.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

podcast
Jurriaan Dolman over feedback
Ronald Buitenhuis 14 november 2010 Feedback geven wordt steeds meer gemeengoed in organisaties. Maar hoe formuleer je je mening, bereid je dit voor en voorkom je dat de ander in de verdediging schiet? Jurriaan Dolman en Eeke Dijkstra geven tips in De kick van feedback. Dolman licht voor M&L een tipje van de sluier op: breng je beleving over en doe dit niet over de e-mail.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Eeke Dijkstra

Eeke Dijkstra is als loopbaan- en assessmentadviseur werkzaam bij GITP. Vanuit haar functie heeft ze veel te maken met het geven en ontvangen van feedback en ziet ze van dichtbij hoe organisaties profiteren van een open, feedbackgerichte cultuur.

Andere boeken door Eeke Dijkstra

Over Jurriaan Dolman

Jurriaan Dolman is trainer en adviseur en werkzaam bij GITP. Vanuit zijn functie heeft hij veel te maken met het geven en ontvangen van feedback en ziet hij van dichtbij hoe organisaties profiteren van een open, feedbackgerichte cultuur.

Andere boeken door Jurriaan Dolman

Inhoudsopgave

Inleiding
1. Feedback en de rol van feedback
2. Feedback geven
3. Feedback ontvangen
4. Feedbackgesprekken in de praktijk
5. Mindset en feedback
6. Overtuigen en feedback
7. Meer rendement uit feedback
Literatuur
Auteursinformatie

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kick van feedback