Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De ondernemende professional

Waarde creëren in een veranderende markt

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789089651327
Verkooppositie 18933224 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

De markt van professionele dienstverleners is in tien jaar tijd veranderd in een vragersmarkt. Tegelijkertijd zien we dat de arbeidsmarkt flexibiliseert, dat meer en meer professionals voor zelfstandig ondernemerschap kiezen en dat de economische crisis ertoe leidt dat bedrijven en overheden nieuwe eisen stellen aan de samenwerking. Deze situatie dwingt professionele dienstverleners tot herbezinning van hun toegevoegde waarde en hun businessmodel. Ondernemerschap wordt meer dan ooit gevraagd, en vormt voor veel professionals een essentieel antwoord op de veranderende markt.

In dit boek leest u wat u als professional nodig heeft om in deze markt succesvol te kunnen zijn. Belangrijke thema's zijn onder andere:
- De impact van de veranderende eisen uit de markt
- Vier typen ondernemende professionals
- De kenmerken van succesvolle dienstverleners
- De noodzaak van nieuwe businessmodellen
- Communityvorming, het nieuwe werken en de rol van social media
- Manieren om je zichtbaarheid in de markt te vergroten
- Vijf veranderstrategieën om ondernemerschap te versterken

'De ondernemende professional' is bedoeld voor bureaus, zelfstandige ondernemers en netwerken van samenwerkende professionals die met hun dienstverlening andere organisaties helpen beter te presteren. Maar ook interne professionals, specialisten en ondersteunende afdelingen binnen grotere organisaties kunnen met dit boek hun toegevoegde waarde vergroten.

Specificaties

ISBN13:9789089651327
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:384
Druk:1
Verschijningsdatum:26-6-2012
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

Dick Bos | 1 mei 2013
'De ondernemende professional' van Frank Kwakman en Cris Zomerdijk is een boek dat je als ondernemer helpt de juiste accenten te leggen. Of je nu begint of al onderweg bent. Aandacht wordt ook besteed aan schuivende markten en de wijze waarop je daarop in kunt spelen.Lees verder
Daniëlle de Jonge | 12 maart 2013
De boeken van Frank Kwakman heb ik al vaker met veel plezier gelezen. Inspirerend en een uitstekende manier om weer eens goed naar je eigen handelen als professional te kijken. Naar het boek 'De ondernemende professional' – dat Kwakman samen met Chris Zomerdijk heeft geschreven – was ik dan ook heel benieuwd.Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
13 stemmen
11
1
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

podcast
Cris Zomerdijk over ondernemende professionals
Ronald Buitenhuis 22 mei 2012 ‘Voor teveel professionals is vakinhoud te lang leidend geweest.’ Cris Zomerdijk en Frank Kwakman sporen hen in De ondernemende professional aan om hun blik naar buiten te richten. ‘Met behulp van social media kun je mensen vinden om mee samen te werken.’
interview
Frank Kwakman & Cris Zomerdijk: ‘De klassieke focus op vakinhoud volstaat niet meer’
Pierre Spaninks 12 maart 2012 Tien jaar kennis en ervaring in de professionele dienstverlening en een aantal eerdere publicaties voor professionals zijn gevat in De ondernemende professional. Frank Kwakman en Cris Zomerdijk schreven het de afgelopen twee jaar. ‘De grote uitdaging voor kenniswerkers is om waarde te blijven creëren in een veranderende markt.’ Rond 12 april in de schappen, Managementboek Magazine voelde de auteurs alvast uitvoerig aan de tand.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Frank Kwakman

Frank Kwakman is auteur, organisatie-adviseur en mede-directeur van e-Progress | Resultaat met talent. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring met het begeleiden van organisaties bij groei, ontwikkeling en performance. Frank Kwakman werkt vanuit de overtuiging dat organisaties succesvol zijn als medewerkers hun talenten benutten en blijven ontwikkelen. En dat die focus op haar beurt leidt tot werkplezier en werkresultaat. Met 'Hoe ziet jouw werk er straks uit' is zojuist zijn twintigste boek verschenen. In zijn boeken reflecteert hij op zijn eigen praktijkervaringen met het doel anderen te inspireren om in beweging te komen, nieuwe kansen te zien en verborgen talenten te ontdekken.

Andere boeken door Frank Kwakman

Over Cris Zomerdijk

Cris Zomerdijk is auteur en energieke spreker over het versterken van klantgerichtheid, ondernemerschap en innovatie. Met zijn enthousiasme weet hij professionals te inspireren om veranderingen in gang te zetten. Als veranderkundige en vennoot is hij verbonden aan Holland Consulting Group. Naast zijn adviespraktijk doceert hij als gastdocent aan de Maastricht School of Management en de Baak. Cris staat bij zijn opdrachtgevers bekend om zijn enthousiasme, professionaliteit en positieve energie. Hij heeft een passie voor het creëren van beweging bij mensen en organisaties. Laat zijn boek jouw eerste stap, versneller of duwtje zijn richting droomprestaties.

Andere boeken door Cris Zomerdijk

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. De markt: uitnodiging aan ondernemende professionals
1.1 Weten wat er in de markt aan de hand is
1.2 Ruimte creëren om jezelf opnieuw uit te vinden
1.3 Ondernemerschap bij professionals aanwenden
1.4 Het speelveld herdefiniëren

2. Acquisitie: nieuwe cliënten benaderen
2.1 Acquirerend talent op het spoor komen
2.2 Stappen en timing serieus nemen
2.3 Focus aanbrengen in het acquisitieproces
2.4 Het minimaal organiseren van maximale energie

3. Relatiemanagement: voortbouwen op bestaande relaties
3.1 De strategische impact van relatiemanagement onderkennen
3.2 Bouwen aan de kwaliteit van de cliëntenportfolio
3.3 De juiste relatiemanagementmix ontwikkelen
3.4 Professionals organiseren rond klanten

4. Marketing: zichtbaar zijn in de markt
4.1 Van buiten naar binnen denken
4.2 Een krachtig merk opbouwen
4.3 De juiste communicatiestrategie ontwikkelen
4.4 Marketing vanuit de lijn organiseren

5. Waardecreatie: ondernemerschap in praktijk brengen
5.1 Nieuwe manieren van samenwerken initiëren
5.2 Het businessmodel opnieuw vormgeven
5.3 Je dienstverlening blijvend ontwikkelen
5.4 Leren van andere professionele dienstverleners

Literatuur
Over de auteurs
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De ondernemende professional