Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Thuis ben ik niet zo leuk!

Klanten vinden en binden met een beetje humor

Gebonden Nederlands 2020 9789089654564
1
Voormalig Nr. 1Totaal 28 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 359Hoogste positie: 1
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Veel mensen weten humor te waarderen. En omdat klanten eigenlijk nét mensen zijn, is humor een krachtig wapen bij het vinden en binden van klanten. Als je het tenminste op de juiste manier inzet. Want er kleven ook risico’s aan het gebruik van humor. Je kunt de plank behoorlijk misslaan.

In zijn nieuwste boek Thuis ben ik niet zo leuk! laat bestsellerauteur Jos Burgers zien hoe humor kan bijdragen aan zakelijk succes – en dat het een vaardigheid is die iedereen kan ontwikkelen. Niet door de lolbroek van de afdeling te worden, maar door humor op de juiste momenten bewust in te zetten in de communicatie met klanten. Met als doel verrassend uit de hoek te komen en hen te laten (glim)lachen.

Op zijn kenmerkende luchtige en praktische wijze beschrijft Jos Burgers waarom humor je gunfactor vergroot en maakt dat je opvalt, hoe je beter wordt in het gebruik ervan in het contact met klanten, welke risico’s en valkuilen er zijn en hoe je die kunt vermijden. Een boek vol herkenbare voorbeelden die aantonen dat klanten sneller voor je kiezen en langer bij je blijven, als je de moed hebt om serieus werk te maken van humor!

Specificaties

ISBN13:9789089654564
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:176
Druk:1
Verschijningsdatum:31-1-2020
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (4)

Thuis ben ik niet zo leuk! - 'De lessen uit dit prima boek blijven goed hangen'
Elly Stroo Cloeck | 18 augustus 2020
Dit boek is niet grappig, zegt auteur Jos Burgers over zijn boek Thuis ben ik niet zo leuk, het is bedoeld om je te leren hoe je humor kunt inzetten in je klantcontacten. En hoe je dat vooral niet moet doen.
Lees verder
Thuis ben ik niet zo leuk! – Humor om te leren
Peter Streefkerk | 17 juni 2020
In zijn boek Thuis ben ik niet zo leuk! laat Jos Burgers zien hoe je, zelfs als inkoper, je klanten en je leveranciers toch kunt vinden en binden met een beetje humor. Of dat bij aanbestedingen eveneens zo werkt, laten we maar even in het midden.
Lees verder
Thuis ben ik niet zo leuk - 'Ik had nog veel meer over dit onderwerp willen lezen'
Dymph Neeteson | 10 maart 2020
Dymph Neeteson las Thuis ben ik niet zo leuk! Van Jos Burgers: ‘Ik had nog veel meer over dit onderwerp willen lezen. Meer feitjes, meer onderzoekjes, meer voorbeelden...' Een review.
Lees verder
Thuis ben ik niet zo leuk! - 'Een serieus en grappig boek over humor'
Henk Jan Kamsteeg | 11 februari 2020
Het bleef akelig stil in de zaal. De van tevoren bedachte grap die ik maakte, bleek niet aan te slaan. Gelukkig was ik ad rem genoeg om de stilte op te vangen door te zeggen: ‘Oké, boodschap is duidelijk. Die laten we er voortaan uit.' Schade beperkt, want alsnog werd er luid gegrinnikt door het publiek.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
9 stemmen
8
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Jos Burgers: ‘Een goede grap kan viral gaan’
Hans van der Klis 12 februari 2020 Lachen is gezond, ook in het contact met klanten. In zijn nieuwe boek Thuis ben ik niet zo leuk! biedt Jos Burgers zijn lezers een stoomcursus humor in zakelijke contacten, inclusief de do's en don'ts. ‘Het effect van humor moet altijd het uitgangspunt zijn. Humor is een middel, geen doel.'
column
Redactioneel - Humor
Pierre Pieterse 28 januari 2020 ‘Voor we overgaan tot de uitreiking van de diploma's zal mr. Leonard van Hoogstede u wat vertellen over humor in het recht.' O jee, dacht ik en dat bleek volkomen terecht. Lid na lid passeerde, al dan niet tot achter de punt genummerd.
interview
Jos Burgers: Lezers en luisteraars zijn op zoek naar quick wins
Ronald Buitenhuis 15 juni 2019 Na de crisis zijn we allemaal druk, druk, druk. Toch slagen we er nauwelijks in om mooie marges en prima rendementen te halen. Dat is raar. ‘Met alleen een grote klantenkring schiet je niks op', zegt bestsellerauteur Jos Burgers. ‘Je moet een fanclub hebben.’

Over Jos Burgers

Jos Burgers RM (1951) is marketingman in hart en nieren. Hij startte zijn carrière in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars.  Met ongeveer tweehonderd presentaties per jaar is Jos Burgers een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders kijken naar hun werk. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden.

Andere boeken door Jos Burgers

Inhoudsopgave

Inleiding 9

Deel 1: Waarom een boek over humor in relatie tot klanten? 12
1 Thuis ben ik niet zo leuk! 15
2 Humor wordt niet op prijs gesteld 21
3 Saaie bedrijven zijn er al genoeg 27
4 Hoe meer leuks, hoe meer likes 33
5 Hoogspringen is gevaarlijker dan verspringen 39

Deel 2: Wat is kenmerkend voor humor in een zakelijke omgeving? 44
6 Humor staat haaks op het gezond verstand 47
7 Ad rem reageren is risico in het kwadraat 53
8 Humor is pas humor als de ander dat zo ervaart 59
9 De overeenkomst tussen humor en de smaak van eten 65
10 Mensen kopen niet van clowns 71

Deel 3: Wat zijn de positieve effecten van humor bij het vinden en binden van klanten? 76
11 Een mooi strak lichaam of een lekker glas wijn? 79
12 Een goeie grap werkt beter dan een goeie toet 85
13 Humor werkt sneller dan een aspirientje 91
14 Van wat ik vertel blijft vrij weinig hangen 97
15 Humor is de meest sociale vorm van kritiek 103

Deel 4: Welke valkuilen en risico’s kun je maar beter vermijden? 108
16 Lach mét klanten, niet óm! 111
17 Iets of iemand is de sigaar 117
18 Gebruik schuttingtaal alleen in de schuttingenbranche 123
19 Niets is zo irritant als humor die niet leuk is 129
20 Beter je een ongeluk lachen dan lachen om een ongeluk 135

Deel 5: Hoe word je beter in het gebruik van humor in klantcontacten? 140
21 Ik dacht al dat die grap niet zou werken 143
22 Theo Maassen bedenkt ook niet alles ter plekke 149
23 Wie om zichzelf kan lachen, heeft altijd plezier 155
24 Beter een verhaal grappig vertellen dan een grappig verhaal vertellen 161
25 Over de vicieuze cirkel waar je liever niet uit komt 167

Dankwoord 172
Literatuur 174
Over de auteur 175

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Thuis ben ik niet zo leuk!