Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Verandermanagement Zet het op een bierviltje - Verandering vraagt om eenvoud
Zet het op een bierviltje - Verandering vraagt om eenvoud
Zet het op een bierviltje - Verandering vraagt om eenvoud
Michiel van der Molen Michiel van der Molen (1955) houdt zich bezig met verandering. Hij werkte na zijn studies Bouwkunde, Spaans en ICT in uiteenlopende branches in verschillende landen aan veranderingen in de rollen van buurtopbouwwerker, projectleider, programmamanager, opdrachtgever, adviseur, docent, coach en auditor en als manager van projectmanagers. Meer over Michiel van der Molen
Lees het volledige artikel
Michiel van der Molen

Zet het op een bierviltje - Verandering vraagt om eenvoud

Paperback Nederlands 2020 9789089654779
5 beoordelingen
Verkooppositie 336869 dagen in de top 100
Audio-download | NL € 9,99 Paperback | NL € 20,00
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
20,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'We maken projecten en initiatieven vaak onnodig ingewikkeld. Daarbij vergeten we één ding: wat niet eenvoudig is, wordt niet begrepen. En wat niet begrepen wordt, wordt niet gedaan. Dus als je iets gedaan wilt krijgen, maak het dan eenvoudig!’

Dit boek gaat over vijf wegen naar eenvoud. Vijf manieren om bij een project samen tot de essentie te komen. Hoe? Door te zorgen dat het op een bierviltje past! Samen de eenvoud terugvinden werkt verbindend en motiverend. Je begrijpt het echt, en je voelt je verantwoordelijk om je unieke bijdrage te leveren.

Dit is een boek voor iedereen die betrokken is bij projecten en veranderingen.

- Eindelijk een praktische versie van Simon Sinek’s 'Start with why'.

Specificaties

ISBN13:9789089654779
Trefwoorden:organisatieverandering, verandering, eenvoud
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:128
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:19-6-2020
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (1)

Zet het op een bierviltje - 'Een prettig en vlot leesbaar boekje'
Henny Portman | 1 juli 2020
Michiel van der Molen heeft ondertussen een aantal boeken over o.a. business cases, batenmanagement en opdrachtgeverschap geschreven en vele organisaties geholpen met vraagstukken binnen deze onderwerpen. Ondertussen weet hij steeds helderder de essentie hiervan te benoemen en te beschrijven.Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
5 stemmen
5
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Michiel van der Molen

Michiel van der Molen (1955) houdt zich bezig met verandering. Hij werkte na zijn studies Bouwkunde, Spaans en ICT in uiteenlopende branches in verschillende landen aan veranderingen in de rollen van buurtopbouwwerker, projectleider, programmamanager, opdrachtgever, adviseur, docent, coach en auditor en als manager van projectmanagers. Sinds 2005 richt hij zich naast het schrijven van boeken op het geven van lezingen, trainingen en workshops. Hij werkt daarbij graag met praktijkvoorbeelden van deelnemers.

Andere boeken door Michiel van der Molen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 9
Inleiding 13

WAT
De eerste weg naar eenvoud 18
De tweede weg naar eenvoud 22
De derde weg naar eenvoud 26
De vierde weg naar eenvoud 30
De vijfde weg naar eenvoud 34

WAT en hoe
1 Ga terug naar het waarom 41
1.1 Hoe we het ingewikkeld maken: we beginnen meteen over oplossingen 41
1.2 De eerste weg naar eenvoud: ga terug naar het waarom 45
1.3 Het voordeel van het bierviltje 51

2 Neem zorgen serieus 57
2.1 Hoe we het ingewikkeld maken: we creëren onrealistische verwachtingen 57
2.2 De tweede weg naar eenvoud: neem zorgen serieus 61
2.3 Het voordeel van het bierviltje 72

3 Stel duidelijke prioriteiten 77
3.1 Hoe we het ingewikkeld maken: we sparen de kool en de geit 77
3.2 De derde weg naar eenvoud: stel duidelijke prioriteiten 81
3.3 Het voordeel van het bierviltje 90

4 Creëer eigenaarschap 93
4.1 Hoe we het ingewikkeld maken: we geven de verkeerde mensen invloed 93
4.2 De vierde weg naar eenvoud: creëer eigenaarschap 96
4.3 Het voordeel van het bierviltje 104

5 Blijf communiceren over de bedoeling 107
5.1 Hoe we het ingewikkeld maken: we verliezen ons te veel in details 107
5.2 De vijfde weg naar eenvoud: blijf communiceren over de bedoeling 110
5.3 Het voordeel van het bierviltje 119

Tot slot 123
Over de auteur 125
Literatuur 127

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Je iPad als mobiel kantoor (4e volledig herziene editie)
    Peter van Loevezijn
    Je iPad als mobiel kantoor (4e volledig herziene editie)
    € 20,00
  • Waarom je altijd wilt winnen van je navigatiesysteem
    Rens van der Vorst
    Waarom je altijd wilt winnen van je navigatiesysteem
    € 17,50
  • De marketingcode
    Jerry Helmers
    De marketingcode
    € 23,50
  • Strategy = Execution
    Jacques Pijl
    Strategy = Execution
    € 41,95
  • De tijdsblokplanner
    Cal Newport
    De tijdsblokplanner
    € 22,50
  • Mom you can
    Elsbeth Teeling
    Mom you can
    € 20,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zet het op een bierviltje - Verandering vraagt om eenvoud

        Zet het op een bierviltje - Verandering vraagt om eenvoud
        Michiel van der Molen
        /