Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Handboek voor activaties en promotionele producten

Slim aan ’t werk met je merk en … actie!

Paperback Nederlands 2022 9789090365336
Verkooppositie 3125Hoogste positie: 3125
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Slim aan het werk met je merk

Overal om ons heen zien we activaties en promotionele producten. Logisch, want het zijn zeer effectieve marketingmiddelen. Martin de Winter laat in dit handboek de marktingkracht zien van activaties en promotionele producten. Hij beschrijft hoe je hiermee kortetermijndoelstellingen haalt én merkvoorkeur creëert. Ook staat hij stil bij de kansen en risico’s, regelgeving, compliance, de ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid en de rol van partners in de keten.

Het boek bestaat uit drie delen: Merk & Marketing, Promotions & Promotionele producten en Uitvinden & Uitvoeren. Met veel praktijkcases, onderzoekscijfers en praktische handreikingen om aan de slag te gaan. Het Handboek voor Activaties en Promotionele Producten is de onmisbare handleiding bij het opzetten van een succesvolle actie met promotionele producten.

Dit boek is tot stand gekomen in samenwerking met Promotional Products Professionals (PPP) en Het Portaal.

Specificaties

ISBN13:9789090365336
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:152
Druk:1
Verschijningsdatum:23-12-2022
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Martin de Winter

Wie is Martin de Winter? Ondernemer. Actiemarketeer. Auteur. Toekomstverkenner. Spreker. Eigenlijk ben ik al zo’n beetje mijn hele leven ondernemer. Op m’n 12e ging ik langs de deuren om auto’s te wassen. Op mijn 19e startte ik mijn eerste bedrijf. Na een paar jaar in loondienst te hebben gewerkt werd ik partner/algemeen directeur bij Hokra: bureau voor merkactivatie, promotionele middelen en marketing executie. Hokra werkt voor opdrachtgevers als Dyson, Interpolis, Van Oord Marine Ingenuity en Hago Zorg. In 2017 richtte ik samen met een aantal partners Fresh Lemon op. Een fullservice social media bureau. Naast ondernemer ben ik voorzitter van de raad van commissarissen van Lek en Waard Wonen, heb ik een aantal functies binnen raden van advies bekleed en ben ik docent aan de PPP Academy.

Andere boeken door Martin de Winter

Inhoudsopgave

Voorwoord: De aantrekkingskracht van promotions en promotionele producten 5

Deel 1: Merk & Marketing 6
I De evolutie van marketing 7
II De verhouding tussen ondernemingsplan, marketingplan, communicatieplan, salesplan en middelenmix 16
III Het merk 30

Deel 2: Promotions & Promotionele producten 36
IV Transactiemarketing 37
V Inzet van promotionele producten 48
VI Effect en bereik 62
VII Historie van het promotioneel product 74
VIII De handelskolom en de spelers in de keten 92

Deel 3: Uitvinden & Uitvoeren 100
IX Briefen en voorstellen beoordelen 101
X Promotionele acties op de winkelvloer 109
XI China als sourcing-land 118
XII Duurzaamheid 124
XIII Regelgeving 135
XIV Brancheorganisatie PPP 147

Geraadpleegde literatuur 150

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek voor activaties en promotionele producten