Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Brandwashed

Hoe bedrijven ons manipuleren en overhalen om te kopen

Paperback Nederlands 2012 9789400500839
Niet leverbaar.

Samenvatting

Ooit gezwicht voor een zeurend kind dat per se speelgoed van een bepaald merk wilde hebben? Ooit een boek gekocht alleen omdat het op de bestsellerlijst stond? Slaapt u met uw iPhone tussen u en uw partner? Ooit iets geliked op Facebook? Ja, dan ben ook u gebrandwashed!

Marketinggoeroe Martin Lindstrom weet waarover hij praat want hij strijdt al twintig jaar aan de frontlinie van de merkenoorlog. Nu beschrijft hij voor het eerst de psychologische trucs en valstrikken die marketeers en adverteerders gebruiken om de waarheid te verhullen, ons te manipuleren en over te halen om te kopen.

Op basis van de ervaringen die hij heeft opgedaan bij de grootste en meest winstgevende bedrijven ter wereld en opzienbarend nieuw onderzoek dat speciaal voor dit boek is uitgevoerd, onthult hij de bestbewaarde geheimen van de marketingwereld, waaronder:
- De schokkende manieren waarop marketeers zich richten op zeer jonge kinderen - zelfs tot in de baarmoeder.
- Hoe producenten van cosmetica expres verslavende componenten aan hun producten toevoegen.
- Nieuw fMRI-bewijs voor waar heteroseksuele mannen aan denken als ze een bijna naakte man zien (hint: het antwoord is niet hun vriendin).
- Hoe bedrijven digitale data gebruiken om zeer gedetailleerde profielen van ons op te stellen om ons te bestoken met gerichte advertenties en aanbiedingen.
- Hoe een revolutionair experiment aantoont wat de grootste verborgen verleider is: onze vrienden en buren.

Specificaties

ISBN13:9789400500839
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:372
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:1-2-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

3.3 van de 5
4 stemmen
1
0
2
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Martin Lindstrom

Op zijn twaalfde richtte Martin Lindstrom zijn eigen reclamebureau op. Dat was het begin van een razendsnelle carriere. Nu is hij een van de meest gerespecteerde merkengoeroes ter wereld. Hij was de internationale COO van British Telecom/LookSmart, manager bij BBDO oprichter en CEO van BBDO Interactive Asia en mede-oprichter van BBDO Interactive Europe. De laatste twee groeide uit tot de grootste internetbedrijven van hun regio. Nu is hij CEO van de Lindstrom Company en werkt hij onder andere voor American Express, Disney, Heineken, Mars, Microsoft, McDonalds en Unilever.

Andere boeken door Martin Lindstrom

Inhoudsopgave

Voorwoord door Morgan Spurlock
Inleiding: Ontmerking

1. Kopen maar, baby
2. Paniek en paranoia
3. Ik kan je niet loslaten
4. Wil je seks? Koop dit
5. Onder druk
6. O, zoete herinnering
7. De troefkaart van de marketeers
8. Hoop in een potje
9. Elke ademstoot wordt vastgelegd

Conclusie: Wat mevrouw Morgenson heeft, wil ik ook

Dankwoord
Noten
Register
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Brandwashed