Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Leiderschap No Story No Glory
No Story No Glory
No Story No Glory
Theo Hendriks storyteller en partner bij Bex*communicatie. Winnaar European Excellence Award, Change Communication. Meer over Theo Hendriks
Welk type verhaal is het succesvolst? Ger Post 15 august 2018 Een recent onderzoek suggereert dat wanneer je een succesvol verhaal wilt vertellen, je hoofdpersoon het beste eerst hard op zijn of haar gezicht kan gaan, om zich vervolgens op te richten (zoals in The Departed, The Godfather en Der Untergang). Lees het volledige artikel
Theo Hendriks

No Story No Glory

Echte leiders vertellen een eigen verhaal

Gebonden Nederlands 2012 9789400500945
9 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 60141370 dagen in de top 100
E-book | Nederlands € 11,99 Gebonden | Nederlands € 20,99
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
20,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Als bestuurder, directeur of manager zit u vol verhalen, maar eigenlijk vertelt u ze maar zelden. Zeker niet op het werk, daar houdt u zich liever aan de feiten. Met als gevolg: gortdroge presentaties en speeches. Saaie 'verhalen' waarin goede bedoelingen vaak verzanden in veel te veel uitleg en zinnen vol abstract jargon.

Dit boek daagt u uit om weer uw eigen verhaal te gaan vertellen. Met speels gemak maakt u kennis met de fijne kneepjes van storytelling: verhalen van vlees en bloed die boeien en inspireren. Verhalen waarmee u visie, missie, strategieën, plannen, businesscases en projecten volop tot leven weet te wekken.

Verhalen die de bedrijfstrots vergroten, die veranderprocessen versnellen, verhalen die vernieuwing stimuleren of die verkoopresultaten verbeteren. Eigen verhalen waarmee u uw publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen zult weten te raken.

Specificaties

ISBN13:9789400500945
Trefwoorden:leiderschap, communicatie, communiceren, storytelling
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:228
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:29-5-2013
Hoofdrubriek:Leiderschap

Expertrecensies (2)

Peter de Roode | 24 oktober 2012
In dit zeer prettig leesbare boek krijgt de lezer een uitstekend beeld van de mogelijkheden die het vertellen van verhalen binnen een organisatie kan opleveren. Verhalen beschrijven niet alleen de werkelijkheid, je kunt die er ook mee creëren. Storytelling is zeker niet nieuw, maar langzamerhand begint de waarde ervan in organisaties door te dringen.Lees verder
Richard van der Lee | 20 april 2012
Een meesterlijk verhaal! Eigenlijk zegt dit al genoeg maar dat is feitelijk ook waar het om gaat. Het boek 'No story No Glory' van Theo Hendriks gaat over het belang van storytelling en is wat mij betreft een juweeltje. Belangrijkste conclusie is dat verhalen vertellen gaat over emotie, eenvoud en authenticiteit en dat individuen en organisaties, in het tijdperk van camouflagegedrag en managersjargon, hier baat bij kunnen hebben.Lees verder

Lezersrecensies

3.7 van de 5
9 stemmen
5
0
1
2
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

column
Welk type verhaal is het succesvolst?
Ger Post 15 augustus 2018 Een recent onderzoek suggereert dat wanneer je een succesvol verhaal wilt vertellen, je hoofdpersoon het beste eerst hard op zijn of haar gezicht kan gaan, om zich vervolgens op te richten (zoals in The Departed, The Godfather en Der Untergang).
Artikel lezen
interview
Theo Hendriks: Iedereen is dol op verhalen
Linda Huijsmans 27 december 2012 Managers hebben te weinig lol in hun werk, vindt Theo Hendriks. ‘Zo rond ons twaalfde jaar maken verhalen plaats voor kennis en wordt fantasie ondergeschikt aan de feiten.’ Daarom schreef hij No Story No Glory.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Theo Hendriks

Theo Hendriks is storyteller bij Theo Hendriks Corporate Storytelling, en daarnaast als associate partner verbonden aan Bex*communicatie in Amsterdam. In afgelopen jaren schreef hij vele corporate stories en hielp hij ondernemers, bestuurders, leiders en starters bij het (her)vinden van hun eigen verhaal. In 2010 won hij hiermee de European Excellence Award, in de categorie Change Communication. Theo is de auteur van The Wow Starts Now over de kracht van verhalen bij het tot leven wekken van ideeën. Eerder schreef hij No Story, No Glory over de kracht van verhalen en Change the Script over de rol van verhalen bij verandering. In zijn masterclasses, keynotes, inspiratiesessies, workshops en trainingen laat Theo de deelnemers ken-nismaken met de kracht van storytelling: tot de verbeelding sprekende verhalen die boeien en inspire-ren. Verhalen waarmee ze visie, ideeën en plannen volop tot leven wekken. Verhalen die de bedrijf-strots vergroten, verandering versnellen en vernieuwing stimuleren. Eigen verhalen waarmee ze hun publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen weten te raken.

Andere boeken door Theo Hendriks

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Werkelijkheid
2. Organisatie
3. Verhaal
4. Conflict
5. Eigen draai
6. Spanning
7. Vertellen
8. Verankeren

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Change the Script
    Theo Hendriks
    Change the Script
    € 20,99
  • Check je column
    Anne Boerrigter
    Check je column
    € 17,95
  • Ik laat me niet gek maken
    Rick van Asperen
    Ik laat me niet gek maken
    € 21,50
  • How to Win Friends and Influence People
    Dale Carnegie
    How to Win Friends and Influence People
    € 10,16
  • Understanding A3 Thinking
    Durward Sobek
    Understanding A3 Thinking
    € 52,91
  • Scrum Shortcuts without Cutting Corners
    Ilan Goldstein
    Scrum Shortcuts without Cutting Corners
    € 45,39

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        No Story No Glory

        No Story No Glory
        Theo Hendriks
        /